Chapter 12 Spirit

5K 386 44
                                    


Bunyi kicawan burung yang merdu membuatkan hutan itu seperti hutan yang hidup. Haiwan di situ juga kebanyakan haiwan mitos dan unik seperti unicorn,pari pari kecil, anaconda , dan banyak lagi.Mereka hidup dan menjalankan habitat masing masing dengan aman. Tetapi keamanan itu tidak lama...

"WAAARRHHHH!!!!! " Jerit seseorang dengan kuat. Terus sahaja haiwan di dalam hutan itu melarikan diri..

Luke POV

"WAAARRHHHH!!!!" aku menjerit sekuat hati apabila di kejar oleh 'sesuatu'. Gila tak jerit kalau kena kejar dengan binatang yang nak makan kau.

Okey first cikgu hantar aku dekat tempat apa apa entah,and then lepas bangun je, ada pulak lembaga mengaku dia 'Malaikat Maut'. Aku kecut perut lah jadinya, terus je aku lari...

Elok aku lari, terlanggar pulak dengan 'Pokok'. Benda yang aku ingat 'Pokok' tu rupanya 'Mahluk' yang ada 8 sesungut. Dengan taring yang banyak, putih pulak tu! kalah Rambut putih Shiro haha.. okey sekarang bukan masa untuk melawak sebab nyawa aku boleh melayang bila bila.

GRRROOAA!!

"WEY JANGAN MENGAUM LAH! BOLEH TERCABUT JANTUNG AK-WAHH!! JANGAN SERANG! JANGAN SERANG!JANGAN SERANG! "

Haiwan itu menyerang aku mengunakan sesungut sesungut hitamnya. Heh! Setakat serangan macam tu kacang je nak mengelak guna teknik rasia aku hihi..

"ELAKAN MONYET GILA! U, U, AK, AK! " jadi dengan itu aku mengelak dengan mudah. Heh! Jangan ingat monyet tak pandai berlawan eh hahaha..

Kitsu yang berada didalam tubuh aku hanya menekup mukanya. 'Asalah aku dapat pewaris yang macam badut tak laku' bisik musang kecil itu.

Haiwan itu mula begang apabila serangannya tidak mengena. Dia mula menyerang dengan agresif. Makin susah pulak aku nak mengelak. Tanpa aku sedar satu sesungutnya menyerang hendap. Okey kali ni aku tak boleh elak. Err... this must be really really hurt.

Bushh!!!

Libasan yang kuat dan jitu mengena tubuh ku sehingga aku terperlanting dan menghempas sebuah diding gua. Gua itu retak serta merta.

" Ugrhh!!That really hurt!!Damn it! selamat angota badan aku cukup!kalau tak kau jadi sotong panggang hagus harini! Urghh! " kataku yang masih melekat didinding gua.

"Kau hidup tu kira okey lah. Ingat waktu kau lawan dua orang Dark Cyber? Teruk kau kena belasah. " kata Kitsu.

"Err.. Kitsu kau dah lupa ke yang aku memang tak ingat apa apa pasal benda tu? " jawabku sambil cuba untuk keluar dari dinding.

"Haaaiih... itulah kau waktu tu main cakap lepas je..cakap 'heh..setakat serang macam tu tak lah kuat mana'dah tahu diritu lemah boleh pulak kau kata macam tu. Selamat kawan kau datang tepat pada waktunya. Kalau tak mungkin makin ramai orang yang terbunuh kerana kuasa aku. " ayat terakhir dipelahankan. Aku dengar ayat terakhir tu. Kitsu mesti sedih sebab setiap orang yang menggunakan kuasanya iaitu Lost Aura mesti akan terbunuh. Haiih.. kesian pulak aku.

"Kitsu.. " panggilku.

"Ya? "

Haiwan seperti sotong kurita tadi mula muncul ditempatku. Dia mengaum dengan kuat. Sesungutnya mula dilibas libas tanda mahu menyerang. Aku mengambil nafas kemudian menghembuskannya. Wajahku mula serious.

"... tolong aku kawan kuasa Lost Aura ni. "

Kitsu tersenyum sinis.
"Yes my heir "

Salah satu ekor simbol musang di leherku itu mula bercahaya kebiruan manakala yang lain bercahaya kemerahan.

ELEMENTAL KEGELAPAN [C]Where stories live. Discover now