Bab 39

3.6K 181 90
                                    

I always miss you. I just dont know how to express it.

--------------

Sampai je dekat rnr, aku turun.

"Jumpa kat sini after 10 minutes" sempat Dazrin memesan. Aku sekadar mengangguk lalu terus melajukan langkah menuju ke tandas

Masuk je ke dalam tandas,tiba-tiba terdengar suara garau memekik, peh berdesing kejap telinga

"Woii! Kau masuk tandas mana?!" Jeritan lelaki itu membuat aku pandang sekeliling, dafuq.

"Ehh sory2!" Mencicit aku berlari keluar masuk tandas perempuan yang terletak di sebelah. Muka dah merah, malunya ramai orang pandang pulak tu!

Pipi aku ditepuk perlahan, ahh abaikan, yang penting sekarang is khuzaifa. Aku pantas mendail nombor khuzaifa, gaya dah macam bos nak marah pekerja!

"Hello" dengar je suara dia terus aku sergah

"Weh macam tak jadi je plan tu" aku mengeluh untuk kesekian kalinya

"Tak jadi? Serius laa.. Kau buat ke tak macam yang tips tu suruh"

"Dah, tapi respon dia macam.. Eyy apa kau nak ni pompoan?"

"Citer sikitt apa kau buat" Khuzaifa tadahkan aja telinga. Tak mungkin lah tak berhasil. Dalam banyak2 tips kat situ, mesti akan ada yang jadi. Tak caya? Cubalah!

Aku diam sekejap, take a deep breath sebelum bercerita dari utara sampai selatan. Tak ada satu pun yang tinggal. Sumpah rasa nak nangis tak tahu kenapa

Habis je aku cerita, aku dengar bunyi orang tepuk dahi dekat talian

"Alahai kawan aku ni, bedunya..Kau tengok tips yang ke 16 dengan 20 sekarang" kata Khuzaifa sambil menggeleng. Sikit punya hal tak boleh buat.

Aku sempat mencemik sebelum mengambio kertas yang dilipat ke dalam poket, kertas itu aku buka

#16 Tunjukkan sikap 'slumber' dan rileks

Bersikaplah seperti biasa bila anda bersama si dia. Jangan tunjukkan perasaan terlalu syok dan control cun dihadapan si dia

#20 Jadilah diri anda sendiri

Akhir sekali, jadilah diri sendiri. Tidak perlu untuk meniru mana-mana artis mahupun kawan anda disekeliling. Kalau semua orang berperangai sama, mana nak nampak keistimewaan diri tu kan? Yakinlah dengan diri sendiri.

Contohnya ramai wanita tidak perasan yang dalam diri mereka itu ada sifat blur-blur. Apabila lelaki cakap mesti anda akan blur. Blur tulah yang menampakkan anda sweeett sangat! Tapi, jangan terlebih blur. Jadi, just be yourself ok.

Bunga ImpianWhere stories live. Discover now