Special #8: The Real [END]ing

702 57 55
                                    

[ ⚠: About 1800 words 😂]

Kes kemalangan Lisa telah selesai setelah Jiyoung akhirnya memberikan keterangan. Dia mengaku bahawa dia yang memasukkan pil tersebut ke dalam air yang diminum lisa ketika mereka berjumpa di restoran.

Dia juga telah mengupah orang untuk merosakkan brek kereta yang dipandu Lisa sewaktu itu maka, dia kini berada di bawah tahanan pihak polis atas sebab cubaan membunuh.

"Ji?" tegur Kai sewaktu dia masuk ke dalam wad yang menempatkan Jiyoung. Jiyoung yang sedang makan mengangkat mukanya memandang Kai.

"You nak apa? Nak marah I? Marahlah. Tamparlah. I tahu I memang salah. I tak patut bertindak macam tu. I bodoh. I ikut perasaan and now, see what happened to me," balas Jiyoung. Nada suranya kendur.

Di membuang pandang ke keluar tingkap. Dia malu dengan Kai setelah apa yang dia lakukan. Dia terasa seperti perempuan yang langsung tidak mempunyai maruah. Dia tahu Kai dan Lisa berhak untuk membencinya sepenuh hati.

"Ji, jangan cakap macam tu. I dah cakap kan, I dah mula anggap you macam adik I. I datang sini cuma nak tengok you ok ke tak. About that day, I tak nak cakap apa-apa. Tapi I maafkan you," ujar Kai dengan lembut.

Bukan dia tak marah dengan Jiyoung cuma rasa kasihannya kepada gadis itu melebihi marahnya. Lagi pula, Lisa sudah sedarkan diri tiga hari lepas dan berada dalam keadaan yang stabil. Dia rasa tak adil untuk menghukum Jiyoung degan membenci gadis itu.

Jiyoung yang mendengar kata-kata Kai terus menoleh memandang wajah lelaki itu. Lelaki yang dicintainya namun yang tak mungkin menjadi miliknya.

Sometime in your life, you will never get what you wished. Never ever.

"Terima kasih sebab tak bencikan I. Tapi I rasa I tak layak dapat maaf daripada you dengan Lisa. Lisa..Lisa dah sedar?? I nak minta maaf dengan dia. Please bagi I jumpa Lisa?" Rayu Jiyoung. Air mata mula mengalir di pipinya. Kali ini, air matanya tulen. Dia sesal.

"Dah. Tak apa, nanti I bagitahu bila you boleh lawat dia. I takut emosi Lisa masih tak stabil," jawab Kai. Takut je Lisa pergi mengamuk kat Jiyoung ke ha mana tahu.

Jiyoung mengangguk lemah. Dia terima seadanya hukuman undang-undang yang menantinya. Cuma, dia tak tenang selagi tidak meminta maaf kepada Lisa.

Sungguh, dia menyesal.

Dia insaf.

°°°

Genggam tanganku jangan pernah lepaskan

Izinkan aku mencintai dirimu

Moga kita bahagia.

°°°

P/s:Author recommend korang dengar lagu Truelove sambil baca ni ehehe

Lisa POV

"Saya dah tahu semuanya. Nayeon dah cerita," aku berkata sebaik sahaja Kai melabuhkan punggung di atas kerusi bersebelahan katil ni.

[C] Jaga-Jaga | Kai x Lisa | ✔Where stories live. Discover now