Bab 55

5.6K 496 24
                                    


     " Berhenti!"

    Suasana di ruangan menunggu lapangan terbang mejadi kecoh apabila Amrish mula mengganas dengan melibas-libaskan pisau potong kek yang berukuran panjang sebilah pedang itu ke kiri dan kanan.

    Adam mengambil langkah pantas dengan ingin menarik Rianna ke sisinya agar gadis itu lebih selamat, namun malang Amrish lebih cepat bertindak. " Qalisa!"

    " Hahaha!" Tanpa ragu-ragu, leher Rianna kini didedahkan dengan bilahan pisau yang tajam itu. " Kan aku dah kata, kau takkan dapat pergi mana-mana, Riann!" 

    " Apa masalah kau ni, Amrish?!" Kini Emier turut sama bersuara. Tiba-tiba saja lelaki itu datang membuat hal di sini. " Lepaskan Rianna!"

    " Am!' Kini, mata Amrish tertumpu pada Tan Sri Hisham apabila namanya dipanggil. " Let go of my princess, or you'll pay."

    Amrish tersengih sinis sambil matanya memandang tajam pada Tan Sri Hisham. " Kau yang suruh anak kau ni lari. Lari dari majlis, lari dari aku, lari dri kenyataan yang dia bakal jadi isteri aku!"

    " Kau ingat ayah gila mana yang akna lepaskan anak dia pada lelaki macam kau?!" Tan Sri Hisham mula kehilangan sabarnya namun sempat dihalang oleh Ghazali. " Ghaz, lepas-"

    " Bertindak meluru, anak kau mati, Sham." Apa yang dikatakan oleh Ghazali itu adalah benar. Nyawa Rianna terletak pada hujung mata pisau tersebut. Satu silap langkah, maka Rianna tidk lagi akan hidup di bumi ini. " Kita tak tahu apa yang bermain dalam otak orang macam Amrish ni."

    " Habis tu apa kita nak buat?" Firhan dan Frahan mula kaget. Tiba-tiba, Firhan teringat akan insiden dimana dia trpaksa menikam kaki ayahnya sendiri demi menyelamatkan Adam. " Aku tak kesah kalau nak tikam beberapa orang lagi selagi Adam selamat."

    " Eikkk! Jangan buat I takut boleh tak?!" Bahu Firhan di tampar kuat oleh Farhan. Gerun pula dia rasa apabila abangnya berkata begitu.

    " Kenapa korang nak pisahkan aku dengan Rianna?! Kau tau kan, aku sayang dekat dia! Kenapa?!"

    " Sebab kau gila!" Rianna tidak lagi dpaat menahan kemarahan dalam dirinya. Dengan keberanian yang ebrbaki di dlaam diri, Rianna bersuara bagi dirinya sendiri. " Kau ingat aku nak hidup ke dengan orang gila macam kau?!"

    " Tapi dulu Riann kata Riann nak kah-"

    "Itu dulu! Kau tak pernah dengar ke that people change, Amrish!" Gadis itu meronta sedikit, cuba untuk mencari ruangan untuk melepaskna diri, namun tidak berjaya. Pegangan Amrish semakin lama semakin kuat. " Buktinya, kau pun berubah! Dulu kau baik, bersopan, budiman. Tapi sekarang?! You're just nothing but a freak!"

    " Zap!"

    " Argghhh!"

    " Qalisa!!!"

    " Rian!!!" 

    Bahu kiri Rianna mula mengalirkan darah. Rengekan kuat dari Rianna kini mula kedengaran dek menahan sakit yang amat di bahunya yang baru saja dibelah dengan pisau yang sepatutnya memotong kek perkahwinan mereka. Bukannya manusia.

    " Shut you mouth, bitch." Amrish kini bukanlah Amrish yang mereka kenal dahulu. Amrish yang kini kelihatan seperti pesakit mental. Sangan mental apabila dia sendiri sanggup melukakan orang yang paling dia sayang. " Aku jadi macam ni, sebab kau tahu tak?!"

    " Letakkan senjata anda, dan angkat tangan!" Kini, pihak polis mula menjalankan tugas. Beberapa pucuk pistol kita sudah pun diarahkan ke arah Amrish. " Letakkan senjata anda dan lepaskan tebusan. Kalau tidak, kami tembak."

Once Upon A Time : Apabila Cinderella Adalah LelakiWhere stories live. Discover now