Bab20: Stop

148K 5.4K 351
                                    

3.5K views, 200 votes ^^
author cuma nak cakap terima kasih T^T author terharu *poyo*
malam ni author post 2bab terus ^^
kalau rajin, silalah komen ok 😉
TERIMA KASIH!! 😁😁😂
***

Adam menggeliat kecil. Comforternya ditarik sehingga menutupi hampir seluruh tubuhnya tak tidak dibaluti seurat benang itu. Pandangannya tertumpu pada Raihana yang sedang termenung melihat sesuatu. Nampaknya Raihana dahlama bangun. Isterinya itu tersenyum tawar melihat ubat pencegah kehamilan yang diberikan Adam. Sebiji pil diambil mengikut hari yang ditetapkan dan dimakan.

Kau takboleh mengandung lagi. Aku tak izinkan.

Air matanya yang mengalir segera dilap. Ya. Air mata dia akan mengalir setiap kali dia makan ubat tu. Dia rasa berdosa kerana seakan menolak untuk mempunyai anak. Tapi nak buat macam mana? Adam kan taknak anak. Baru sahaja dia ingin menyimpan kembali ubat tersebut, seseorang lebih pantas mencapainya.

"Adam? Kenapa?"

Lelaki itu mengabaikan soalannya. Sebelah tangannya segera mencapai bathrobe dan dipakai. Dia bangun dan terus membuang ubat tersebut ke dalam tong sampah kecil yang berada di luar bilik mandi. "Adam.. ubat saya.." Raihana mendekati Adam, pelik dengan tindakan lelaki itu. "Kau takperlukannya lagi." balasnya.

"Kenapa pula?" wajah takberiak Adam dipandang lama. "Sebab aku nak kau mengandungkan anak aku. Full stop." jawabnya lagi. Raihana terkaku seketika sebelum mengukirkan senyuman. Tubuh sasa suaminya itu terus dipeluk. "Terima kasih." dan lagi sekali, air matanya kembali mengalir.

Adam tersenyum tanpa disedari oleh Raihana. Air mata isterinya itu dilap menggunakan ibu jarinya. "Dah solat?" Raihana mengangguk perlahan. Adam menyekeh kepala isterinya kuat. "Bodoh. Solat taknak tunggu aku." Adam mula menayangkan wajah dingin.

"Awak solat ke?"

Soalan naif itu berjaya membuatkan Adam deep sehingga ke usus besar. "Mulai hari ni, kita solat berjemaah." jawabnya takbernada lalu terus membawa diri ke bilik mandi. Sejujurnya, dia terasa sedikit dengan soalan tu. Tapi.. bukan salah Raihana pun kan?
***

Hujan lebat pada hari itu terpaksa membuatkan Irfan memperlahankan pemanduannya. Jemarinya menari di stereng mengikut alunan muzik daripada radio. "Waktu cuti ni jugalah hujan turun. Rosak plan aku." bebelnya perlahan.

Saat kenderaan lalu di satu selekoh, matanya tertangkap sesuatu pada perhentian bas. Keretanya segera diberhentikan di hadapan perhentian bas itu. Dia segera keluar tanpa sempat mengambil payung.

"Korang buat apa ni?" soalan bodoh keluar dari mulutnya. Dah terang lagi bersuluh yang tiga orang lelaki takberapa handsome tengah kacau perempuan. Lagi mau tanya ke? "To.. tolong.. Diorang kacau saya.." rayu perempuan itu. Tiga lelaki itu tersenyum sinis.

Dua daripada mereka mula mendekati Irfan manakala seorang lagi pula menahan perempuan tadi. Irfan masih menayangkan wajah tenang. "Korang akan menyesal kalau korang sentuh aku." ugutnya. Dua lelaki itu ketawa jahat. "Sentuh kau? Macam ni ke?" bahu Irfan ditolak kasar.

"Ya." Irfan terus membuka langkahnya dan menumbuk lelaki itu. Rakannya yang cuba masuk campur turut dihadiahkan penendang tepat pada bahagian dada. Irfan membetulkan rambutnya yang basah akibat hujan. Kedua lelaki itu cuba melawan lagi namun Irfan lebih bijak mengelak dan membalas serangan mereka.

Irfan tersenyum sinis apabila kedua lelaki itu pengsan. "Kau.. nak kena juga ke?" soalnya dingin pada seorang lagi lelaki yang masih menahan perempuan tadi. "Tak.. so.. sorry bang." perempuan itu ditolak ke arah Irfan sebelum dia melarikan diri.

"Cik ok?" soalnya apabila melihat wajah pucat perempuan itu. Pinggang perempuan itu dipeluk apabila melihat perempuan itu seakan tidak mampu untuk berdiri. Perempuan itu cuba menolak Irfan namun gagal. "Its okey. Iam not going to hurt you. Mana rumah cik? Saya hantar cik balik ya?"

Gadis itu terdiam seketika. Wajah Irfan dipandang lama seakan cuba mencari kejujuran lelaki itu. Perlahan- lahan dia mengangguk.
***

"Adam."

"Hurmm?"

"Saya cintakan awak."

"Aku tahu."

"Boleh cakap awak cintakan saya?"

"Tak." jawapan Adam membuatkan Raihana terdiam. Pandangannya kembali dihalakan pada televisyen. Pelukannya pada lengan suaminya itu dileraikan dan dia mengalihkan kepalanya daripada bersandar pada bahu lelaki itu.

Adam tersenyum nipis melihat perubahan Raihana. Tubuh isterinya itu kembali ditarik mendekatinya dan bahu Raihana dipeluk erat. "Why should I love you?" soalnya. "Sebab saya isteri awak.." jawab Raihana perlahan. "Oh." Adam kembali menonton televisyen. Raihana mengalihkan lengan Adam daripada terus memeluknya namun Adam menghalang.

"Merajuk?" soalnya. Raihana takmemberikan sebarang tindakbalas. "Merajuklah kau. Aku taknak pujuk." sambungnya. "Nak keluar. Nak enjoy. Nak release tension. Bye." Raihana menolak lengan Adam sekuatnya dan bangun. Taktik lama itu digunakannya lagi. Adam mencapai tangan isterinya dan digenggam erat. "Pergi mana?" soalnya dingin.

"Club. Rasanya baju haritu ada lagi. Nak siap. Nak enjoy. Bye."

Adam mendengus geram. "Raihana Batrisya." dia memandang isterinya tajam namun Raihana hanya menayangkan muka takbersalah. "Kau nak enjoy sangat kan?" soalnya dingin. Dia bangun dan berdiri di hadapan Raihana. "Bed. Now." tubuh isterinya dikendong erat. Raihana menjerit minta dilepaskan namun diabaikan oleh Adam.

"Lepaslah.."

"I wouldn't let you go. Forever."

Raihana pasrah saat Adam mula mendaki anak tangga. Ok.. menyesal pula pura- pura merajuk tadi.
TBC

Isteri Yang diBeliWhere stories live. Discover now