Bab 40

23.3K 787 37
                                    

1 minggu kemudian.

Ryna melipat baju baby yang dibeli untuk bakal anaknya nanti.Tiba-tiba ada seseorang memeluknya dari belakang.Siapa lagi kalau bukan cik suami.

"Abang.Kejap lagi kita pergi airport boleh? Elin dah nak pergi Istanbul." .

"Everything for you sayang" .Dagunya ditongkat ke atas bahu Ryna.

"Nak pergi dalam pukul berapa?"

"Lepas maghrib? Flight dia pukul 8.10" .Lincah tangan Ryna melipat pakaian baby .Kemudian bajunya dan kain batik pula dilipat.Dan dimasukkan ke dalam satu beg .Senang,kalau pergi mana-mana katalah rasa dah nak beranak,Terus straight pergi hospital.

Usai menunaikan solat maghrib berjemaah.Ryna terus ke almari bajunya.Izz pula masih berada di atas katil sambil melayan whatsApp group .Huh.Lelaki kan.Senang ja nak pergi mana-mana.

"Abang! Siap-siap lah cepat.Dah pukul 7.20 dah ni." arah Ryna dengan barbaur bebelan.

"Ye-ye." matanya masih melekat pada iphonennya.Ni la suami zaman IT.Isteri depan mata tak dilayan dah bila duk mengadap handphone.

"Abang! Sebelum saya drive sorang-sorang pergi airport.Baik abang pergi bersiap.Cepat!" Ryna sudah mula mengugut.

"Fine!" Izz mencampak phonenya ke atas katil.Kakinya melangkah ke arah almari bajunya.Di hanya menukar seluar .Kemudian sedikit minyak wangi disembur pada tubuhnya.

"Dah,tadi suruh cepat sangat." .

"Jom" .

"Elin! " jerit Ryna sebaik sahaja melihat kelibat Elin dan keluarganya.

"Ryn! ".Mereka berpelukan.

"Aina mana?tak sampai lagi?" tanya Ryna.Matanya melilau mencari kelibat Aina.

"Tu dia! Hamboi hakak aina kita.Datang dengan bakal aih." usik Elin sebaik sahaja Aina dan Faris menghampiri mereka.

"Diam-diam eh kau bro.Patut la dalam whatsApp group duk cakap busy.Ni busy kau.Hahahahahaha." .Giliran Izz pula menyampuk.

Muka Aina dan Faris mula memerah seperti udang kena bakar.Shy Shy cat betul.

"Elin,kau jaga diri tau kat sana." pesan Ryna.Bahu Elin dipeluk.Elin mengangguk.

"Kau pun Ryn.Nanti dah bersalin jangan lupa hantar gambar tau.Hah,Aina.Kau tengokkan Ryn eh.Kau pun.Nanti nak kawen dengan Faris bagitau aku." .Jari telunjuknya dihala ke arah mata Aina.

"Orite bos."

"Sayang,your turn. " daddy Elin bersuara.Dengan berat hatinya Elin menarik beg roda nya dan berlalu ke balai perlepasan.Dia juga sempat berpaling dan melambaikan tangan ke arah sahabat-sahabatnya.

Ryna dan Aina tersenyum hambar dengan pemergian Elin.Negara orang kut,entah apa yang berlaku kat negara orang kita tak tahu.Huh.Semoga semuanya selamat.Aamin.

"Jom la Ryn.In Sha Allah, Allah ada selalu dengan Hambanya.Kita doa semoga Elin didalam lindungan Allah.Oke? Jom balik" .Izz cuba memujuk isterinya yang sudah menangis .

Ryna angguk.

Sebaik sahaja enjin kereta di start,phone milik Izz berdering.Papa?

Izz dan Ryna saling berpandangan.Hairan! Papa tidak pernah call sekalipun untuk sekadar hal-hal kecil.Ni sah! Ada yang tak kena.
Ryna angguk cuba meyakinkan suaminya.

"Izz haikal! Balik rumah mertua kamu sekarang! Kita orang ada hal nak berbincang dengan kamu." .Kedengaran suara Dato Arsyad yang semakin meninggi.Barang kali menahan marah.

Isteriku Minah StyloWo Geschichten leben. Entdecke jetzt