Bab 19

28.2K 1K 24
                                    

"Ryn...Aku sayang kauu sangat Ryn..Kenapa Kau pilih Izz Ryn? Tak kira macam mana sekalipun,aku tetap akan buat kau dengan Izz tak bahagia." Firr bercakap dengan dirinya sendiri,tangannya menilik-nilik setiap gambar Ryna yang didapatkan dari akaun instagram. Akhirnya dia tersenyum sinis.

Phonenya berdering.
"Hello Qas" sapa Firr.

"Hah,ada apa?"

"Okay,kita jumpa kat tempat biasa." Izz mematikan talian.

Kunci keretanya dicapai,Sweater yang tersangkut di sofa di pakainya.

"Hai Firr.Dah lama tunggu?" Soal Qasrina, punggungnya dilabuhkan di atas kerusi yang berada di depan Firr.

"tak jugak,I pun baru je sampai" jawab Firr mendatar,senyuman dileparkan ke arah Qas.

"so,macam mana? bila balik sini? bukan haritu you dah balik Australia? " soal Firr memulakan sembang kosong mereka.

"yes.Haritu I memang ada balik.Tak smpai seminggu I kat Malaysia, I terus balik Australia sebab ada hal kat sana. Kelmarin baru sampai Malaysia balik " Cerita Qas.

"Ouh,Lupa.You nak order apa? order lah,I belanja."Firr senyum sehingga nampak sebaris giginya .

Qasrina memanggil seorang pelayan perempuan. Di order nya, Jus oren dan Izz pula hanya Hot chocolate .

Sementara pesanan mereka sampai,mereka sibuk bersembang.Ya lah dah lama tak jumpa.

Ryna masih dengan laptopnya.Izz pula entah kemana dari pagi sudah keluar.Jam menunjukkan pukul 1.40 petang.'haish mana pergi Izz ni 'Ryna bercakap dengan dirinya sendiri.Laptopnya di shutdown.
Phonenya di masukkan ke dalam tas tngannya.Dia segera memakai Sweater yg tersangkut di almari.

"Mama,Ryn nak keluar jap.Nanti kalau ada apa-apa Ryn call mama."beritahu Ryna.Tangan Datin Rastina disalamnya.

Datin Rastina hanya mengangguk.

Matanya melilau-lilau mencari parking yang masih kosong.Tiba-tiba matanya terhenti pada sepasang kekasih yang lalu di hadapan keretanya menuju ke Cafe.
Hatinya rasa di panah.Dia cuba menepuk pipinya.Tak mimpi.'Itu suami aku' jerit Ryna.Air matanya jatuh. Entah kenapa emosi nya makin menjadi-jadi. Mungkin period is coming.
Phonennya di capai, Camera dibuka dan cepat-cepat dia menangkap gambar suaminya bersama petempuan itu untuk di jadikan bahan pergaduhan besar.

Keretanya dipecut laju pulang ke rumah.Niatnya untuk ke Shopping mall terbantut apabila melihat Ugat-ugat gatal depan mata.
Pintu bilik ditolak kuat. Beg tangannya di campakkan ke atas sofa. Kakinya laju dihayunkan ke tandas untuk mencuci mekapnya. Usai mencuci makeup dan mandi, kakinya kembali memasuki ruang bilik.Badannya di hempas ke atas katil. Gambar yang diambilnya tadi ditenung.

"sampai hati kau kan Izz,aku dah percayakan kau.Aku dah sayangkan kan kau sepenuh hati aku.Ni yang kau balas kat aku??" rintih Ryna.Air mata semakin laju. Kenangannya di London di imbas kembali.Janji kau,kau tak tunai Izz.Air matanya semakin mencurah-curah.

Dia terasa bahunya di goncang."Sayang,bangun" Izz mengejutkan Ryna perlahan.

Ryna membuka matanya perlahan-lahan. Terlopong matanya melihat Izz yang tidak berbaju berada di sebelahnya,tangannya memegang bahu Ryna. Mak aii jantung aku..Tiba-tiba dia teringat akan kejadian petang tadi. Automatik badan Izz Haikal ditolak kuat.

"Kau jangan sekali sentuh aku" Ryna menunding jarinya ke arah Izz.
Izz yang terpinga.'Dia jumpa aku ke tadi?' omel hati Izz.'Tak mungkin,tak mungkin' .

"Kenapa ni Ryn?" Soal Izz perlahan.

"Kenapa? Kenapa kau tanya? Siang tadi kau dengan siapa? Mana janji kau? Janji kau yang nak mulakan hidup baru dengan aku? Kau dah lupa janji-janji kau.Aku dah sayang kau sepenuh hati aku,aku serahkan hati aku kat kau.Tapi,ni balasan kau.Kalau kau rasa aku ni penghalang hidup kau.Ceraikan aku!" air mata Ryna mula mengalir.

Isteriku Minah StyloWhere stories live. Discover now