Bab 37

20.8K 793 35
                                    

Ryna menghentikan keretanya betul-betul di hadapan bus stop seperti yang diberitahu oleh Izz.Dia menoleh ke kiri.Eh nyah tu tak blah lagi.Tapi,muka Izz! Bhahahahahahahaha tak boleh blah tengah tahan geli.Eh ,enjoy kau Ryn.Suami kena goda dengan bapuk kau boleh duk gelak macam tengok Maharaja Lawak Mega.Terus mati tawanya.Pantas dia keluar dari kereta.Nak terhembur jugak tawa bila tengok muka bapuk ni.Serious lawak beb! Skirt paras lutut,Baju blouse takde lengan,rambut sanggul,celak?Fushhh! Tenggelam mata.Hahahahahahahha.Eh gelak lagi.

"Errrrrr,Puan.Sorry saya nak bawak suami saya balik" .Ryna menarik tubuh Izz yang ingin dipeluk oleh si bapuk.Sabar Ryn,jangan gelak lagi.Kau bantai aja panggil dia puan.Kan kalau dia meroyan baling high heels dia.Benjol kepala.Hahahahahahaha,Anjing pun maybe boleh mati.

"Alaaa,you dah suami orang? I ingat baru nak ajak you kahwin".Si bapuk mencuit hidung Izz.Ryna menutup mulutnya dari terlepas tawa.

"Eiiii,taknak aku kena tackle dengan bapuk.Nyyyyaahhh kau." .Izz yang dari tadi berpeluk tubuh bersuara.Badannya membuat gaya geli geleman.Fuh.Hahahahahaha.

"Hee.Takpelah puan.Saya nak cepat ni." .Ryna segera menarik tubuh suaminya.

"Abang,biar Ryn drive" .Arah Ryna.Izz hanya menuruti.

"Abang!"

"Apa lagi? " tanya Izz dengan nada mengeluh.

" buka dashboard.Ada kain penutup mata.Tutup mata abang.Kalau abang sayang Ryn,ikut.Kalau tak,terpulang".Kalau Rayqal ugut Cara lain sebab tu budak.Ini orang tua bangka,kita kena ugut secara perasaan.Muahahahahaha.

'Ni aku lemah ni kalau dia ugut macam ni'.Rungut Izz didalam hati.

Izz hanya menurut.Ryna sudah tersenyum.Sebaik sahaja Izz menutup matanya.Dia memecut keretanya menuju jalan ke Dewan yang berlangsungnya Majlis malam ini.Sebelum itu,sempat dia memaklumkan kepada Aina dan Elin bahawa dia dan Izz dalam perjalanan.Senang diorang nak standby.

Akhirnya,sampai juga mereka di hadapan dewan.Sekeping massage dihantar ke account WhatsApp Aina.

Kita orang dah sampai dekat depan dewan.Ingatkan semua.Ikut macam apa yang kita practice tadi.- Ryna.

Sent.

"Abang!"

"Apa lagi Sayang!"

"Abang jangan pergi mana-mana tau.Ryn nak pergi tandas kejap." ,Sebaik sahaja Izz mengangguk.Ryna terus keluar dari keretanya dan terus ke arah belakang dewan.

15 minit kemudian.

"Lama mak oi Bini aku pergi tandas?" .Izz membuka matanya.Dia terlihat sekeping memo yang tertampal di dashboard dan pintu kereta.

Tiba-tiba pintu kereta dibuka dari luar.Dua orang lelaki yang berbadan sado menutup matanya dan segera memikul Izz di belakangnya.Izz yang hanya ibarat Kambing tidak mampu melawan kudrat dua orang manusia yang macam ibarat kerbau.Sado abis kau!

Izz terasa badannya diletakkan di atas kerusi.Kemudian penutup mata yang dipakaikan oleh dua orang lelaki tadi di tanggalkan.Tanpa berkata apa,dua orang lelaki itu terus berlalu.
Baru sahaja Izz ingin bangun untuk menumbuk lelaki itu dari belakang, tiba-tiba dia terdengar Ada suatu suara yang sedang menyanyi bersama rentak piano.Suara dia,Merdu!

Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu?
Maafkan andai mengganggu lenamu

Andai pernah melukakan
Maafkan ku tak sengaja
Harus kau dan aku selalu bicara

Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya

Kau dan aku
Mungkin tak sempurna
Kau dan aku
Tahu takkan mudah

Isteriku Minah StyloDonde viven las historias. Descúbrelo ahora