Little Light In The Dark | s...

By morosis--

85.1K 6.2K 553

⚔ as known as ; Highschool Magic ⚔ ⸙ aremily's first story ⸙ status : slow update | on editing | on going a... More

prologue
profiles
characters
2 | deal
3 | new offer
4| one by one
5 | sudden attack
6 | Stronger
7 | last opponent
8 | the winner
9 | warning
10 | my guardian
11 | lac
12 | midlee
13 | Seize and Protect
14 | Veel Dimension
15 | as i expected
16 | you're much worse
17 | ' luros, dae, idante '
18 | To Be Winner
19 | Heart I
20 | Heart II
21 | Vasia Maze
22 | " i won't leave you "
23 | reverse technique
24 | " what did you say? "
characters
25 |
26 |
27 |
28 |
♔BAB 27♔
♔BAB 28 ♔ LYN PAST
♔BAB 29♔ LYN PAST
♔BAB 30♔ LYN PAST

1 | tgmg

4.5K 232 33
By morosis--

Melihat si remaja lelaki ditangan seseorang yang amat dia takuti serta benci, dia lantas berlutut diatas tanah.

Kedua telapak tangan dicantum lalu kepala diletakkan diatas tanah.

T-tolong berhenti. Kau boleh buat apa je kat aku tapi tolong jangan sentuh dia. Dia tidak mempunyai hubungan pun tentang hal ini. Tolonglah, aku mohon

Angin bertiup kencang, langit terlihat mendung. Seolah olah memahami isi perasaan didalam hati.

Darbello yang berada dihadapannya menaikkan kening lalu tertawa sinis mendengar ucapan tersebut

Princess, it's been a long time since we have met. Shouldn't you atleast greet me with a smile rather than begging me to spare this bugs' life?

Sejurus mengatakan itu, dia yang memiliki kekuatan besar mengerikan mencengkam kuat kepala remaja itu lalu mengangkatnya tinggi menggunakan satu tangan.

Argh–! L-lyn, run ..”gumam si remaja penuh kesakitan.

Ahhh, please! Darbello please, please, please. Please.. don't hurt him..

Kepala digeleng geleng. Tidak sanggup kehilangan orang yang berharga baginya sekali lagi

Haa, what should I do? Seeing you begging like this makes me want to do it more. Now, won't you bid a last farewell?

Mendengar ayatnya, kepala pantas ditundukkan menghadap tanah. Malah, kedua tangan ditekup pada telinga. Tidak sanggup melihat dan mendengar.

Tidak ingin terima kenyataan bahwa sekali lagi,

Sekali lagi dia kehilangan orang yang berharga di tangan orang yang sama. Disebabkan dirinya .

ARGH—!

BAM!

Sejurus saja kelopak mataku buka, cahaya matahari menerangi ku. Kepala ku garu kuat

Haish–! That f*cking dream again.

Badump! Badump! Badump!

Nafas ku tarik panjang lalu dihela untuk meredakan sesaknya dadaku. Bilik yang kosong dari sebarang manusia kecuali aku, aku lihat sekeliling. 

Dengusan kasar ku lepaskan

Damn that brat. Eventhough I've told her to wake me up.. urg


————♚

WEH, weh Lyn! ” seorang gadis berambut hijau paras leher laju berlari kearah ku dengan tergesa gesa

Kening ku angkat tinggi sebagai balasan.

“Tunggulah kejap. Penat tau kejar kau dari café” Jesyca merungut sambil menjuih juihkan bibirnya.

“Ada aku kesah? ” balas ku kasar sebagai balasan kerana dia tidak membangunkan aku pagi tadi.

“Tau tak ada berita hangat. ” Tidak mengambil kisah akan balasan kasarku, dia kembali berkata dengan muka teruja. Bola mataku putar. Ada je yang dia tau.

“Tadi aku–”

BUK!

“Aduh! Siapa yang–?” bahu yang dilanggar dia pegang sambil mata menatap tajam si pelaku.

“Ops! Sorylah tak sengaja. Ingatkan tong sampah tadi pfft!” Dia sengaja tersenyum sinis terhadap Jesyca dengan tangan yang diletak pada mulut. Acah sopan.

“Ka–”

That's okay. Pintasku pantas.

Taysa diam sebentar sebelum tersengih. Jesyca yang sedang menahan marah dijeling oleh Taysa.

Well, okey. I just nak pesan sikit. Lain kali kalau nak sembang tu, pergilah kat tepi tepi sikit. Susah pula kami nak lalu kalau ada tong sampah kat tengah koridor. Pahamkan?” Saja dia berkata sedemikian untuk menyindir kami.

Lantas kedua temannya; Ellys dan Kayra tertawa mengejek

“Maaflah kalau tong sampah ni menghalang jalan korang tapi aku rasa luas kot jalan ni. Sepuluh orang jalan beriringan pun masih boleh lalu. Korang cuma tiga orang. Takkan tak muattt?” Soalku dengan nada yang meleret. Menyindir sebenarnya. 

Mereka mengetap bibir. Merasa malu apabila pelajar pelajar mendengar sindiran ku lalu berbisik dan ketawa perlahan. Tambah malu apabila Jesyca sudah ketawa terbahak bahak.

“Kau, Lyn ?! ”Taysa menghentakkan kaki lalu menerpa kearahku sambil kedua tangannya sudah berada di atas. Sasaran tak lain tak bukan rambut. Nak main tarik tarik rambutlah tu.

Tangannya ku tepis lalu dia ku tolak kuat. Membuatkan dia terundur beberapa tapak. Taysa yang berang lantas kembali mendekatiku dengan tangan yang masih diangkat tapi–

BUK!

Secara tiba tiba dia duduk melutut. Dibelakangnya, berdiri lapan murid yang sedang memandang mereka dengan tajam.

The Greatest Magical Guardian (TGMG), kumpulan yang memiliki empat ahli perempuan dan lelaki. Kumpulan yang dikenali oleh seluruh rakyat Ligdar.

Kumpulan ini sudah didirikan sejak sekolah ini ditubuhkan. Ahli yang boleh memasuki kumpulan ini hanyalah orang orang yang memiliki bakat luar biasa

Ini kerana mereka, yang telah dipilih akan diberi tanggungjawab untuk membantu kerajaan mereka dalam mempertahankan keselamatan kerajaan masing masing di waktu yang tertentu. Pangkat mereka bahkan lebih tinggi daripada seorang ksatria istana

Siapalah yang tidak mengenali mereka, orang yang memiliki kehebatan luar biasa. Mereka terkenal, juga mempunyai paras yang menawan. Tapi disebabkan kehebatan itulah, beberapa dari mereka menjadi sombong.

Ya memanglah. Siapa saja yang tidak sombong seperti itu jika dirinya terpilih menjadi ahli TGMG. Dari berjuta juta rakyat di dimensi Ligdar, hanya lapan saja yang terpilih.

Terdapat banyak pelajar dari setiap kerajaan yang ingin memohon masuk ke dalam AA (Arvasia Academy), ada juga sesetengah pelajar yang menggunakan noble rank mereka untuk memasuki AA.

Namun, Arvasia Academy adalah salah satu daripada academy yang tidak memandang akan noble rank. Tidak kira pelajar itu berasal dari noble, commoners mahupun royalty, sekiranya ia tidak lulus ujian yang diberi, mereka tidak akan diterima masuk

95% murid didalam academy ini, menanamkan keinginan untuk menjadi salah satu ahli dalam tgmg. Namun berbeza denganku, ketika aku mendapat surat tawaran untuk memasuki academy ini, aku langsung menolak.

Akan tetapi, parent Jesyca berharap agar aku masuk kedalam academy ini bersama Jesyca. Selain itu, aku ingin menjaga Jesyca. Jika seseorang membulinya, tidak akan ada sesiapa yang membantunya. Sebab itu aku masuk kedalam academy ini.

Antara semua academy di dimensi ini, hanya academy AA lah yang boleh memilih ahli tgmg. Sebab itulah, noble - noble dari setiap kerajaan banyak sponsored ke academy ini.

Seperti yang sudah dikatakan tadi, hanya orang yang berjaya lulus ujian lisan, bela diri, berpedang ataupun magic yang boleh memasuki academy ini.

Ujiannya bukanlah senang, jadi tidak hairanlah sekiranya setiap pelajar didalam academy ini kuat serta pintar pintar belaka.

Akan tetapi untuk satu alasan yang aku tidak tahu, aku dan Jesyca diterima masuk kedalam academy ini tanpa melakukan sebarang ujian. Bahkan mereka sendiri yang mengirimkan surat undangan kepada kami.

Lady, this is your third fight in one day at school. Please stop” Si jejaka berambut hitam berkata dingin.

Taysa pantas berdiri lalu menghadap jejaka tersebut dengan senyuman malu malunya

Aww Zen. How many times should I tell you to call me Taysa hmm? And what do you mean by fight? I just wanna talk that all. Selain itu, ini salah perempuan tu bukan I. Mulut dia tu kurang ajar sangat.” Taysa merangkul erat lengan Zen sambil memandangi ku.

Dibibirnya terukir senyuman sinis yang nampaknya khas untuk aku.

Zen mengeluh perlahan. Dia berusaha menarik lengannya yang dipeluk Taysa namun gagal. Seorang gadis bermata coklat dan rambut berwarna silver lantas maju ke hadapan Zen dan Taysa.

Lily menarik Taysa kuat hingga pegangan Taysa pada lengan Zen terlepas lalu terduduk di atas lantai.

Well LADY, should I punish you to clean the toilet for you to understand to not causing trouble hmm?? Lily berpeluk tubuh.

Serta merta Taysa dan kawan kawan nya terpana seketika sebelum berlalu pergi dengan muka masam. Namun sebelum mereka pergi Taysa sempat berkata.

Goodbye Zen, I have something else to do with my friend. And you, Lyn and Jesyca. Just wait. ” ugut Taysa pada aku dan Jesyca dengan mata yang membara kemarahan.

Aku sekadar berdiam diri. Sempat ku pandang TGMG seketika lalu melangkah pergi. Tidak mempunyai keinginan untuk berlama lama dengan mereka

————⨳

♚ – Do ask me if you don't understand something, whether it's on PM or here. But since i can't promise to answer it ASAP, I'm politely requiring your patience .

Tyfr. Vomment✨
Reedited : 05012021

next chapter : profiles

Continue Reading

You'll Also Like

5.4K 155 14
Cobaan dan dugaan yang harus kuhadapi demi meninggalkan trauma di masa lalu . Berpindahnya aq ke sekolah ini hanya untuk melupakan dia yang membuat k...
171K 15.1K 85
"Berat sangat ke masalah awak sampai mengeluh macam tu." Pertemuan pertama Hifza Yelda dan Izzar Naresh tidaklah semudah seperti drama cinta yang la...
178K 8.7K 60
[ In editing process. ] "Aku nikahkan dikau dengan Tengku Ayda Mikayla binti Tengku Farhan dengan berwalikan aku dengan mas kahwinnya sebanyak lima r...
1.4M 46.3K 88
#2018 🎀SIRI PERTAMA ADIK BERADIK TIRI🎀 Ayla Ayuni dan Azrif Ayril terpaksa menerima kenyataan yang mereka ialah adik beradik tiri. Keadaan menjadi...