Mine (Always & Forever) ✔️ Co...

By anissyaaa

275K 15.8K 870

Adwa Sofea dan Aakiff Muhammad Cliche! Do. Not. Read if you Hate Grammatical Errors and Typos More

Prologue
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 38
Bab 39
Epilogue
NOTICE eBook
Tumpang Promote
Appreciation giveaway
I need your opinion pls
LAST DAY PROMO
Promo ebook
Aydan Haqq's
CNY ebook promo
10 ebooks RM20 sahaja
PROMO RAYA
CONTEST VIDEO MENARIK

Bab 37

5.7K 377 19
By anissyaaa

Setelah selesai mengemas, Adwa melangkah turun ke ruang tamu untuk berjumpa dengan ibu dan bapa mertuanya sebelum balik kampung. Semalam Aakiff tiba-tiba mengajaknya untuk balik ke kampung. Walaupun dia tidak ingat  pada ibu dan bapa mertuanya namun dia tetap ingin menjaga hubungan antara mereka.

"Wa, jom balik kampung," Aakiff tiba-tiba mengajaknya. Adwa pandang Aakiff dengan pelik.

"Kenapa tiba-tiba nak balik kampung?" Soalnya balik.

"Saya jumpa umi dengan abah waktu keluar hospital hari tu je. Lagipun, saya tak nak umi pikir saya tak anggap dia sebagai ibu mertua lagi sebab saya tak ingat pasal umi dengan abah," jelas Aakiff. Ada riak sedih di wajahnya. Diselit dengan riak kesal.

Adwa paut tangan Aakiff.

"Tak adalah. Umi faham. Umi dengan abah sentiasa doakan awak cepat sembuh. Walaupun awak tak ingat diorang, awak tetap menantu kesayangan umi," kata Adwa pula. Sesungguhnya Adwa tidak menipu kerana Akiff memang menantu kesayangan umi dan abahnya.

"Esok kita balik kampung," Aakiff makin nekad dengan keputusannya. Dia rasa serba salah pada umi dan abah. Adwa tidak menolak kerana dia juga memang selalu rindukan keluarganya.

Puan Suraya mengulum senyum ke arah Adwa yang melangkah ke arah mereka.

"Wa dah siap kemas?"

"Dah ma. Tengah tunggu Aakiff bersiap je," Adwa duduk di sofa hadapan Puan Suraya. Bersembang sementara menunggu Aakiff.

Sepuluh minit kemudian Aakiff turun. Dengan selamba dia duduk di sebelah Adwa. Rapat pulak tu. Minyak wangi yang dipakai Aakiff juga menusuk ke dalam hidung Adwa. Wajah Adwa terus berkerut.

"Kiff, awak tukar minyak wangi ke?" Adwa bertanya seraya menutup hidung. Dia tidak suka bau minyak wangi yang dipakai oleh Aakiff itu. Aakiff kerut dahi. Dia terus cuba menghidu bau minyak wangi yang dipakainya.

"Tak ada. Ni memang minyak wangi yang selalu saya pakai, " kata Aakiff. Selalu dia pakai minyak wangi yang sama, tak ada pulak Adwa kata dia tak suka.

"Tapi kenapa bau dia semacam je. Macam pelik. Saya tak suka, mual," Adwa berkata terus terang. Terus menjauhkan diri daripada Aakiff. Aakiff mula risau. Aik.

Puan Suraya yang memerhati mengangkat kening. Dia kemudian menoleh ke arah Aakiff.

"Kiff, pergi tukar baju. Mama pun rasa minyak wangi kamu kuat sangat," kata Puan Suraya pula. Aakiff pandang mamanya. Dia menoleh ke arah papanya yang hanya diam. Encik Abdullah sekadar menjongketkan bahu.

"Pergi tukar," Adwa menolak Aakiff sedikit. Nak tak nak, Aakiff mengalah. Walaupun kebingungan dia tetap bangun dan kembali ke bilik untuk menukar pakaianya yang telah disembur minyak wangi mahal miliknya.

"Patut tukar minyak wangi ke?" Aakiff mengguman sendiri semasa memanjat tangga. 

USAI Aakiff tukar baju, mereka terus bertolak menuju ke kampung Adwa. Sepanjang perjalanan, Adwa sentiasa terlelap walaupun pada awalnya dia berhasrat untuk teman Aakiff memandu sepanjang perjalanan. Baru  sejam memandu, perut Adwa tiba-tiba rasa lapar.

"Kiff, lapar, " Adwa merungut. Aakiff mengerutkan dahi.

"Aik, tadi baru je makan dekat rumah. Sekarang dah lapar?" Aakiff hairan. Adwa menggosok perutnya. Dia bukan lapar, tapi dia tiba-tiba teringinkan tomyam.

"Saya rasa macam nak makan tomyamlah," Adwa menyuarakan isi hatinya.

Akiff sekali lagi kerut kening. Mana nak cari tomyam tengah highway ni?..

"Baru sejam Wa kita bertolak. Kita makan dekat kampung jelah," Aakiff berkata. Adwa terus tarik muka.

"Kata sayang, orang minta nak tomyam pun tak boleh," Adwa merungut sendiri. Aakiff menoleh sekilas. Aik. Merajuk pulak.

"Bukan tak boleh Wa. Saya tak cakap tak boleh. Saya cadangkan kita makan dekat area kampung. Senang nanti kita nak cari tomyam tu. Kat tengah-tengah jalan ni susah nak cari sayang oi," Aakiff cuba memujuk. Namun Adwa sekadar menjuihkan bibir tidak membalas. Dia kemudian mencapai bungkusan keropok yang dibawanya tadi. Plastik keropok itu dikoyak kasar. Geram. Aakiff mengerling melalui ekor mata.

Setelah menghabiskan satu plastik keropok, Adwa akhirnya tertidur. Aakiff memberhentikan keretanya dia tepi jalan seketika. Tangannya laju menaip sesuatu pada skrin telefon.

Tomyam near me.

Aakiff menarik nafas lega apabila melihat ada sebuah kedai yang menjual makanan masakan panas seperti tomyam tidak jauh dari mereka. Aakiff terus memandu kereta menuju ke lokasi kedai makan itu.

Tiba di kedai makan itu, Aakiff mengejutkan Adwa.

"Wa," pipi Adwa ditepuk lembut. Terpisat-pisat Adwa bangun. Mata digosok.

"Dah sampai ke?" soalnya pandang sekeliling. Tak nampak macam kawasan rumah uminya.

"Kita makan dulu," Aakiff berkata sebelum menanggalkan tali pinggang keledar yang dipakai oleh Adwa.

Keluar daripada kereta, mata Adwa terus bersinar apabila melihat kedai makan masakan panas di hadapannya. Dia sengih lebar dan melangkah ke arah Aakiff. Dengan selamba dia memeluk pinggang Aakiff.

"Thankyouuu so muchh. I love you," ujar Adwa teruja dan terus melangkah masuk ke kedai makan itu dengan hati yang senang.

Aakiff pula berdiri di tempat yang sama. Tangannya ke dada yang mana jantungnya berdegup laju dengan perbuatan tak diduga Adwa.

"Nak aku sakit jantung agaknya," Aakiff mengguman perlahan.

MELIHAT ADWA BERSELERA makan, Aakiff mengulum senyum. Orang kata kalau nak happykan perempuan, bagi saja makanan. Pasti wanita itu akan gembira dan senang hati.

"Sedap tak?" Aakiff bertanya lembut.

"Sedap gila. Jarang tau nak jumpa tomyan yang pekat dan cukup rasa macam ni," Adwa memuji bersungguh-sungguh.

"Ini bukan free tau," Aakiff berkata serius. Adwa angkat kening.

"Upah dia, awak kena panggil saya abang," Aakiff mengusik.

"Okay," Adwa membalas selamba. Aakiff kelihatan sedikit terkejut. Tidak menyangka Adwa akan setuju selaju itu.

"Betul ni?" Aakiff bertanya untuk kepastian.

Adwa mengangguk pasti. Melihat wajah Aakiff yang masih ragu-ragu itu Adwa faham mengapa.

"Sebelum ni pun Wa memang bahasakan abang. Cuma Wa takut abang tak selesa kalau Wa panggil abang macam tu sebab tu Wa bahasakan nama semula," jelas Adwa. Aakiff merenung lama Adwa. Dia diserang perasaan terharu. Entah kenapa tiba-tiba perasaannya pada Adwa makin menggunung.

Tangan Adwa dipaut. Jari jemari isterinya itu diletakkan ke bibirnya lama.

"Thankyou sebab bersabar dengan abang Wa. I love you so much Wa. I will try my best to gain our memories together back," Aakiff berjanji.

"Kalau abang tak ingat sekalipun, I'm fine abang, yang penting abang dengan Wa selalu. I'm your abang,. Always and forever," ujar Adwa seikhlas hati.

Hati Aakiff makin tersentuh. Perkataan 'always dan forever' itu bagaikan satu kalimat penting baginya. Kalimat yang telah dilupakannya. Aakiff mengenggam erat tangan Adwa. Sebagai tanda terima kasih dia pada Adwa.

KEPULANGAN AAKIFF DAN ADWA ke kampung di sambut mesra oleh Puan Shilla dan Encik Sulaiman. Adwa memeluk erat ummi dan abahnya itu. Manakala Aakiff pula kelihatan segan. Rasa bersalah kerana tidak ingat dua insan yang penting dalam hidupnya itu.

"Kiff, buat apa tercegat dekat situ. Jom naik," Puan Shilla mempelawa mesra. Encik Sulaiman terus memaut bahu menantunya itu dan menarik Aakiff naik ke atas. Sebaik saja Aakiff hilang ke dalam rumah bersama Abahnya, Adwa pandang Umminya.

"He still the same ummi. Aakiff masih Aakiff yang sama," ujar Adwa dengan senyuman. Puan Shilla mengangguk.

"Ummi tahu. Ummi tengok Aakiff pun Ummi yakin, Akiff memang lelaki yang baik. Hati dia hanya untuk kakak," kata Puan Shilla.

Melangkah naik, Puan Shilla terus mempelawa anak menantunya makan.

"Hari ni ummi masak makanan feveret kamu berdua. Ikan masak tempoyak,"

Mata Adwa dan Aakiff terus bersinar. Mereka terus melangkah ke dapur. Duduk di meja. Makanan dihidangkan. Namun baru sesuap Adwa menjamah gulai tempoyak masakan umminya itu, Adwa rasa loya. Wajahnya berkerut.

"Kenapa?" Puan Shilla bertanya.

"Kakak rasa sebab kakak dah makan banyak sangat ummi. Jadi muak," balas Adwa. Dia betul betul tak boleh sumbat makanan di hadapannya itu ke dalam mulut. Terus loya. Kening Aakiff bertaut.

"Selalu kalau dah kenyang, kakak makan je," Encik Sulaiman menyampuk. Adwa gosok perutnya.

"Malam nanti kakak makan," kata Adwa.

USAI mandi, Adwa merebahkan badannya ke katil. Penat. Sekarang badannya memang cepat lesu. Aakiff duduk di sebelahnya.

"Wa, abang nak tanya sikit boleh?" Aakiff membuka bicara. Adwa memalingkan badannya ke arah Aakiff.

"Tanyalah,"

"Are you pregnant?"

Continue Reading

You'll Also Like

96.1K 4.2K 30
🥀𝒵𝓎𝒶𝓃 ℛ𝒶𝒻𝒶ℯ𝓁 x 𝒜𝓁𝓎𝒶 𝒬𝒶𝒾𝓈𝒶𝓇𝒶🥀 _ℛℯ𝓁𝒶 𝒦𝓊 𝒟ℯ𝓇𝒾𝓉𝒶 𝒟ℯ𝓂𝒾 ℳℯ𝓁𝒾𝒽𝒶𝓉 ℳ𝓊 ℬ𝒶𝒽𝒶ℊ𝒾𝒶_ Disatukan tanpa kerelaan hati.Itu...
16K 1.6K 6
4th story 🤍 Haris Wafi - Perwatakannya jauh panggang daripada api dengan maksud namanya. Pelindung yang setia? Tidak. Itu bukan dia. Nak melindungi...
486K 19.7K 55
Naura Melyssa | Haris Zufran Naura Melyssa seorang wanita yang kaya dan agak sombong. Di kala umurnya mencecah 24 tahun dia dipaksa berkahwin dengan...
34.1K 3.4K 46
Book 2 (Masih edit dan tak digalakkan baca kerana cringe) 8 tahun yang lepas Nama aku Khalif. Bekas pelajar agama tapi makin lama makin terpesong dan...