01 : break up

309 51 6
                                    

"Seoyeon,"

Chaeyoung mengetap bibir, melihat Seoyeon yang menangis, dipujuk Nakyung. "Awak tak apa-apa?" soal Chaeyoung. Seoyeon tidak membalas, terus menangis. "Nakyung, boleh cerita pada saya, kenapa dengan Seoyeon?" Nakyung menghela nafas. "Sunwoo." ucapnya. "Sunwoo putuskan hubungan mereka berdua."

Chaeyoung terpempan, "Kenapa?" soalnya. Seoyeon menekup wajah, menggeleng. Tangisannya menjadi lebih kuat. Chaeyoung mengeluarkan telefon dari dalam poketnya, mendail Sunwoo. "Saya minta maaf, tapi dia dah melampau." beritahu Chaeyoung, membuka langkah untuk mencari bekas teman lelaki kawannya itu. Seoyeon menghela nafas melihat Chaeyoung hilang dari pandangannya.

Chaeyoung berlari masuk ke dalam bangunan fakulti perubatan. Sebagai pelajar sastera, sungguh dia terasa asing di situ. Sunwoo ditemuinya apabila lelaki itu keluar daripada makmal, menyedari kehadiran Chaeyoung yang memanggil namanya. "Chaeyoung. Kenapa?" soal Sunwoo, tersenyum nipis.

Chaeyoung terdiam, dia ni, lepas putuskan hubungan pun masih boleh tersenyum macam ni?! Sejujurnya Chaeyoung gugup berada di hadapan Sunwoo sekarang, sudah lima tahun dia sukakan lelaki itu, tetapi lelaki yang sama buatkan rakan baiknya sedih, itu sama sekali tak boleh terjadi.

"Kenapa Chaeyoung?" suaranya membawa Chaeyoung kembali ke realiti. Gadis itu menghela nafas, "Kenapa awak putuskan hubungan dengan Seoyeon? Kenapa awak tinggalkan dia?"

Pain ; Kim SunwooWhere stories live. Discover now