10 : sick.

386 77 5
                                    

"Eomma, apa ni?"

"Kenapa Eomma buat semua tanpa persetujuan Chaeyoung?" Dia melihat slip temu janjinya dengan doktor kesihatan mental. "Chaeyoung tak sakit, Eomma!" beritahunya, menahan air mata. "Eomma kata Chaeyoung balik sekejap je, apa semua ni?!" bentak Chaeyoung.

"Eomma tahu selama ni Eomma dengan appa tak bagi perhatian pada Chaeyoung, kenapa Chaeyoung tak pernah beritahu yang Chaeyoung sakit?" soal ibunya. "Sakit? Chaeyoung tak sakit, Eomma! Chaeyoung nak pergi sekolah, hantar Chaeyoung balik sekolah, Eomma!" balas Chaeyoung.

Hyeji cuba menenangkan adiknya, menariknya ke dalam pelukan, "Lepas! Appa, tolong Chaeyoung. Chaeyoung nak pergi sekolah!" teriak Chaeyoung. Encik Lee mengetap bibirnya, meraih tangan anak perempuannya, " Chaeyoung, kalau dah sihat appa hantar ke sekolah, ya?"

"Chaeyoung dah kata, Chaeyoung  tak sakit!!"

Chaeyoung akhirnya akur dengan keputusan keluarganya, dia kini ditempatkan di dalam wad dan di bawah pemantauan doktor pakar. Di hadapannya terpadat sebuah buku dan sebatang pensel buat  Chaeyoung. Buku itu dicapai, menyelak helaian yang pertama.

Kalau Eomma , appa dan kakak Hyeji tak percaya yang aku tak sakit, siapa lagi?
Nakyung, Chaeyoung, tolong percayakan saya, saya tak sakit.
Dan awak juga, Sunwoo. Saya tak sakit.

Pain ; Kim SunwooWhere stories live. Discover now