14 : doctor

390 78 1
                                    

Lukisan itu akhirnya disiapkan. Halaman belakang lukisan itu diselak, nota kecil ditulis di atas helaian tersebut, khas buat Sunwoo, orang yang dilukis.

Pintu wadnya terbuka, menampakkan seorang lelaki bersut putih mendekatinya, itu Doktor Kim, lelaki yang 'merawat'nya.

"Awak okay, Chaeyoung?" soal doktor itu dengan mesra, Chaeyoung hanya tersenyum nipis, "Saya sentiasa sihat, doktor. Saya tak gila, saya tak sakit. Halusinasi apa?!" balas Chaeyoung.

Doktor itu duduk di samping Chaeyoung, "Kalau awak sihat, bolehlah saya baca buku biru tu kan?" soal doktor itu, Chaeyoung menggeleng, "Itu privasi saya!" balas Chaeyoung. Doktor itu tersenyum, "Awak kata lelaki itu wujud, kenapa awak takut nak beritahu saya?"

Chaeyoung terdiam seketika, "Okay, kalau saya beri doktor baca buku ni, janji dengan saya, doktor takkan beritahu sesiapa," Doktor Kim mengangguk, tersenyum lebar. Buku itu dihulurkan ke hadapannya. Doktor Kim tersenyum nipis, meraih buku nota tersebut, "Namanya Kim Sunwoo?" soalnya.

Chaeyoung mengangguk, "Tapi saya tiada peluang untuk cakap dengan dia pun," beritahunya. "Maksud awak?" soal doktor lelaki itu, "Kim Sunwoo tu pelajar high class, saya ni siapa je nak borak dengan dia." luah Chaeyoung. "Tapi tahun ni saya sekelas dengan dia, sebelum saya berhenti sekolah," cerita Chaeyoung.

"Saya tak tahu kenapa saya suka perhatikan dia, selama di sekolah tu setiap hari dia akan muncul depan mata saya, apa salahnya saya pandang, kan?" Chaeyoung tersenyum nipis. Doktor lelaki itu habis menyelak buku nota itu, meletakkannya kembali ke atas meja.

"Sunwoo tu, ada tarikan yang menarik," Chaeyoung menyelak halaman belakang, di mana lukisan Sunwoo miliknya berada. "Dia Kim Sunwoo." buku itu dihulurkan kepada doktor lelaki itu, mengalirkan air mata.

"Kim Sunwoo ni lah yang ada dalam kepala otak saya. Doktor percayakan, kalau saya cerita yang Kim Sunwoo benar-benar wujud?" Doktor itu mengusap kepala Chaeyoung, "Ya Chaeyoung. Jangan menangis lagi." Akhirnya Chaeyoung menangis, membasahi sut putih milik doktor itu.

Pain ; Kim SunwooWhere stories live. Discover now