16 : met again

514 81 20
                                    

Encik Lee menolak pintu wad Chaeyoung. Gadis itu lantas menyimpan buku notanya ke dalam laci. "Hai Chaeyoung," sapa bapanya itu. Chaeyoung membalas dengan senyuman nipis. "Anak appa sihat?" soalnya. Chaeyoung mengangguk, "Tapi appa kan tak percaya Chaeyoung." Lelaki itu terdiam. "Maaf Chaeyoung. Appa tahu anak appa tak apa-apa." balas lelaki itu, memeluk anak perempuannya.

Chaeyoung berasa sebak, lantas membalas pelukan tersebut, "Maafkan appa, Chaeyoung." Bapanya akui, wanita yang bergelar ibu tiri  Chaeyoung itu telah memanipulasikan segala benda, termasuk arahan yang perlu diikutnya. Ya. Wanita yang Chaeyoung panggil ibu itu merupakan ibu tirinya dan Hyeji itu saudara tirinya.

"Appa, Chaeyoung taknak duduk sini lagi," luah Chaeyoung, bapanya mengangguk, "Nanti kita beritahu doktor, ya?" Chaeyoung mengesat air matanya, mendengar kata ayahnya.

Pintu wad itu terbuka, menampakkan doktor lelaki dengan sutnya. Doktor itu mendekati dua beranak itu. "Chaeyoung." doktor lelaki itu tersenyum memandangnya. "Kenapa doktor?" soalnya. "Chaeyoung dah boleh keluar hospital," segaris senyuman terbit pada wajah gadis itu. "Betul ke doktor?" Lelaki bersut putih itu mengangguk.

"Tapi saya ada kejutan untuk awak!" beritahu doktor lelaki itu. Bapanya turut tersenyum melihat anak perempuannya tersenyum, periang seperti dulu. "Kejutan apa?" soal Chaeyoung, dahinya berkerut.

Seorang remaja lelaki masuk ke dalam wadnya, mendekati Chaeyoung. Senyuman pada wajah Chaeyoung mati ketika itu. Doktor Kim mendekati remaja tersebut, merangkul bahunya, "Ini anak lelaki saya, Kim Sunwoo."

Chaeyoung memandang Sunwoo dan Doktor Kim bersilih ganti. "Hai Chaeyoung, awak sihat?"

Pada detik itu, jantungnya seolah-olah berhenti berdegup, dia mendengar kembali suara Sunwoo, lelaki yang disukainya tanpa sedar.

[ end ]

thank you for reading!

Pain ; Kim SunwooWhere stories live. Discover now