🌙 ㅡ 112

306 31 8
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️

" Kanda? Tempat ni dah kenapa busuk semacam? " Kata Permaisuri Auleira. Tangannya memicit hidung, menghindari bau busuk daripada menusuk hidungnya.

" Biasalah Mearie. Dia tu pun bukannya bersih sangat.  " Permaisuri Auleira ketawa kecil. Ya tak ya jugak kan? Lady Mearie tu dahlah hidupnya suram, tapi langsung tak berusaha nak ceriakan kesuraman hidup sendiri dengan jadi lebih pembersih.

Wand kecil yang berada berdekatan mereka berdua diputar lembut dan bebola cahaya kecil keluar daripada wand itu.

Semakin lama berjalan, bunyi jeritan, esakan dan perbualan semakin jelas di telinga. " Dah kenapa bunyi dalam rumah ni terlalu aneh? " Raja André menjongketkan bahu. Dia terus berjalan sampai kakinya secara tidak sengaja menyepak belakang badan seseorang.

" OUCH!! "

" Kanda! Kanda okay? " Raja André berdiri kaku di tempatnya berada. Kepalanya memandang ke bawah. Permaisuri Auleira pun turut memandang ke bawah dan terkejut apabila melihat figura lelaki dan perempuan yang terbaring di atas lantai. Dengan lelaki itu mengusap belakangnya yang terkena sepakan padu Raja André.

Si perempuan pula menggosok mata. Barangkali sudah tertidur di lengan lelaki itu. Tidak lama kemudian, kepalanya diangkat.

Pergerakannya terhenti. Dia tergamam memandang wajah dua orang manusia di hadapannya.

" Mama? Ayahanda? "

" Ya, Luna. Kami datang untuk selamatkan kamu semua. "

" Kami semua? "

" Ya. Kamu semua. Kamu berlima. "

" Lima?! " Permaisuri Auleira mengangguk.

Dari arah belakang, datang seorang perempuan yang rupanya seperti dirasuk. Kedua-dua tangan menutup telinga. Dia menggigil.

" Hana? " Hana mengangguk. Tangannya dia menunjuk ke arah belakangnya.

" T-tadi a-ada s-sesuatu ..... " Tergagap-gagap perempuan itu. Permaisuri Auleira mendekatinya dan melilitkan selendang di tubuhnya.

" Duduk dulu dengan Luna, ya? Kanda, tolong dinda buka ikatan kaki dan tangan mereka berdua. "

" Ah? Haa, baik. " Raja André menunduk dan membuka ikatan pada Jungkook. " Nama kamu? "

" Jungkook, tuanku. " Raja André tersenyum. " Panggil ayahanda je. "

Usai membuka ikatan, Hana pula disembuhkan dengan menggunakan White Liquor yang dibawa oleh Permaisuri Auleira. Tenaganya kembali, rasa takutnya pun hilang.

" Macam mana mama dan ayahanda boleh sampai ke sini? " Permaisuri Auleira tersenyum. " Kami berdua akan tiba bila anak-anak kami memerlukan bantuan. "

" Anak-anak? Maksud mama, mama dah jumpa Lucas? " Permaisuri Auleira mengangguk. Jari telunjuknya menunjuk ke arah satu sudut. Seketika sudut itu bercahaya. Di sebalik cahaya itu, sekujur tubuh lelaki dengan pakaian putih bersih terbaring di atas kotak. Hoseok kemudian bangun, perlahan-lahan dia pergi mendapatkan mereka berlima.

" Hyung..... " Bisik Jungkook.

" Kamu rapat dengan anak ayahanda? " Tanya Raja André kepada Jungkook.

" Jungkook, yang jaga Lucas. Di bumi. " Permaisuri Auleira mengerling suaminya yang terkena sindiran yang tidak disengajakan oleh Luna. Dia tersenyum kecil.

" Now, mana Daniel? "

Masing-masing memandang di antara satu sama lain dengan pandangan kosong.

" Oh, Daniel ! "

🌙

Bosan kan? Maaf. 😔

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now