🌙 ㅡ 92

379 47 9
                                    

Author's POV 🧚🏻‍♀️

" Tengok tu! Cantik tak baju pink tu? " Kata Luna riang sambil tangannya menunjuk ke arah sehelai blaus merah jambu yang digantung di salah satu kedai di pasar malam itu.

Pasar malam je gais. Kelas tau pasar malam kat Korea ni. Seakan-akan mall cuma ada angin natural yang bertiup dan bukannya angin aircond. 

" Awak nak ke? " Luna memalingkan muka menghadap Jungkook. " Cantik ke kalau saya pakai? " 

Jungkook terdiam seketika. Berkerut keningnya bila dia cuba memproses soalan Luna. Pelik Luna ni. Tak sedar ke diri tu cantik sangat sampai mana-mana pakaian pun boleh menyerlahkan kecantikan wajah dia. " Asalkan hati baik, rupa tu tak penting sangat. "

" Maksud awak? "

" Kecantikan dalaman yang lagi penting Luna. Kalau wajah cantik, rambut cantik tapi perangai buruk, orang tak hadap tau. Tak tahu bagi orang lain tapi kalau aku, aku memang tak hadap. " Luna mengangguk setuju. Ada betulnya kata Jungkook. Asalkan dia yakin dengan penampilan dirinya bila mengenakan baju tu, cukuplah  kot.

" Kalau macam tu, saya masuk dalam dulu sebab nak cuba baju. Nanti kita cari baju awak pula ya? " Jungkook sekadar membalas dengan senyuman. Terdorong ke hadapan badan sasa itu bila tangan kecil Luna menarik dirinya untuk masuk ke kedai.

Dari jauh, tanpa sesiapa sedar, sepasang mata tua tajam sedang memerhati gelagat mereka. 

" Bahagia ya kau Luna? "

🌙

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSWhere stories live. Discover now