🌙 ㅡ 93

364 45 3
                                    

Jungkook's POV

Aku menutupi Luna dengan selimut yang dia tidak tarik dari bahagian hujung katilnya. Tangan aku menepis lembut segala kotoran yang ada di selimut itu. Beres dengan itu, aku duduk di katil aku. Aku menarik nafas seketika, mengimbau kembali segala benda yang berlaku pada hari ini.

Sejujurnya, hari ini messed up sangat. Dari aku lari dari Hoseok hyung, aku pergi ke tempat yang aku sendiri tak tahu di mana, then Luna tetiba datang entah macam mana sampailah sekarang aku baring di katil bersebelahan dengan katil Luna.

Even dekat rumah aku pun tak pernah aku nak baring sebilik macam ni.

Aku pernah ada kekasih, tapi tak pernah serapat aku dengan Luna. Semuanya sebab dorang rendahkan aku. Bila dorang ajak aku buat hubungan intim, aku tolak. Sebab aku hormat diri aku, keluarga aku dan bakal isteri aku. Walau aku bercinta dengan dorang tapi tak semestinya semua perempuan tu akan jadi kekasih seumur hidup aku kan?

Tapi bila dengan Luna, aku selesa. Bila dia dengan polosnya meminta aku mencium bibirnya, aku turuti. Bila dia sedih, aku peluk dia. Bila dia sakit, aku jaga dia.

Luna istimewa. Walau di permulaan, dia menjengkelkan aku tapi dia ada satu aura yang buat aku rasa sayang kat dia. Dia buat aku rasa seperti aku harus melindungi dia dan jaga dia serta bahagiakan dia. Walau seketika, tapi aku tak nafikan yang aku semakin sayang dengan gadis bulan itu.

Atau aku sudah semakin mencintai dia?

Entahlah. Yang pasti, aku tak nak hilang Luna. Aku tak nak hilang daripada gadis bulan aku.

🌙

[C] Gadis Bulan ➳ Jungkook BTSKde žijí příběhy. Začni objevovat