BFM|| 43

2.8K 182 23
                                    




•••



Its seems like
our fantasy
ends here,
this tragedy
of love story
will always stay
in my heart,thus
let me keep this memories
till death separate
us apart.
Let the universe see one of our of endings,
let their tears washes our pain,
let their cries be our lullaby.
This is our story untold.
This is our pain darling.

-Dzen Q'Leon , Eunnie00-


•••




S

atu file yang tertera diskrin ipad itu disentuh,  sekelip mata beberapa baris video berdurasi pendek tersenarai diskrin.

Dellina terdiam. Jantungnya berdebar sebaik sahaja menyedari jumlah video yang tertera didalam file itu. Nafas dihela berat saat dada terasa terhimpit dek campuran emosi yang membadai diri tika ini.

Bersama sekali lagi helaan nafas panjang,  kelopak mata dipejam rapat. Cuba diselami rasa hati,  cuba dicari kekuatan buat jiwa raganya sebelum kelopak mata dicelik.Iris mata tepat pada skrin ipad itu.

Video pertama dibuka. Skrin beralih pada pemandangan didalam bilik. Irisnya meliar ke sekitar ruang terhad bilik itu yang terpapar diskrin, simple dan kelihatan moden dengan tema warna dark grey dan nude. Seketika, kedengaran derapan tapak kaki menghampiri kamera sebelum tubuh slender lelaki itu kelihatan.

Iris matanya bertemu dengan iris hazel itu,  sekali gus menghantar satu jaluran halus ke dalam dadanya. Diperhatikan dalam bisu, lelaki itu mulai melabuhkan duduk disofa tunggalnya yang berhadapan dengan katil.

Sekali lagi video itu bisu dari segala bunyi meski jelas masa bergerak pantas. Tubuh lelaki itu terlihat sangat kaku dipandangan Dellina, hampir membuatkan dia tersenyum nipis.

Ucapan dimulakan dengan keluhan dari bibir lelaki itu, yang mulai menggaru hujung keningnya.
" seriously I don't even know why I'm doing this kind of shit— its too romantic is it? "  bibir Leon terukir senyuman kekok sambil iris hazel itu merenung tepat ke arah kamera. Tepat menembusi jantung hati Dellina.

" right, uhm... okey let me take a deep breath for a second — " makin lebar senyuman Dellina melihat tingkah laku lelaki itu. " — okey, Dell... first of all don't..don't ask me why I do this.. freakin' video,  I don't have any answer.. and I just... I just have a thought to do this video about you.and...me.. about us. About us. " bicara lelaki itu lembut, seakan bisikan halus yang menyentuh telinga sensitifnya.

" I'm sorry sebab selama ni...aku tak mampu nak ungkapkan perasaan aku pada kau dalam satu perkataan. Aku tahu... disebabkan sikap aku, aku dah lukakan kau...  sebab aku tak mampu nak tentukan hubungan kita.Macam yang kau tahu...  kau dan aku...  kita dipertemukan atas dasar perjanjian. Perjanjian untuk aku bantu kau balas dendam, tegakkan keadilan buat kau...aku bantu kau dengan alasan untuk aku dekat dengan Eva. Untuk aku ikat dia disisi aku. Aku nak gunakan kau untuk buat Eva terhutanf budi dengan aku...  so that she will never leave by my side. Permulaan kita,  jelas terlihat bahawa jalan hidup kita hanya tersilang dek kerana sebuah perjanjian semata-mata. Kita masing-masing punya hala tuju dan hasrat yang kita nak capai. Dan hala tuju kita berakhir pada titik yang berbeza. Kau... mahukan pembelaan dan aku... aku mahukan dia. "

вяєαтн ƒσя мє Where stories live. Discover now