16

2.2K 167 11
                                    

»»————BREATH FOR ME|| 16

 

   DELLINA sekadar diam menyepi dalam perbincangan dengan doktor pakar itu mengenai pembedahannya.
Pagi itu dia ditemani Seth Harrison menemui doktor itu bagi membincangkan perihal pembedahan mata,  procedur serta beberapa isu berbangkit.

Perbincangan itu berlangsung selama sejam dan diakhiri dengan sesi menandatangani beberapa salinan dokumen berkaitan pembedahan itu. Segalanya berjalan dengan lancar.

" Dell " seruan namanya dibibir lelaki itu membuatkan langkah Dellina terhenti seketika. Wajah polos dalam postur tubuh yang masih kaku. Menanti lelaki itu menghampirinya

Seth diam, mengambil sedikit masa bagi menarik nafasnya.

" aku...  nak minta maaf pasal hari tu. Aku tahu aku tak patut — "

" its nothing,  and I harap you boleh lupakan je hal tu " datar ujaran Dellina membuatkan lelaki itu terdiam dalam kesalan.

" no Dell, please dengar dulu aku explain. Aku betul-betul menyesal cakap macam tu pada kau.. and aku harap kau tak — "

" that's the problem Seth. I tak nak dengar any explanation. Sekarang yang masalahnya,  you. I tak nak ada apa-apa dengan you, you tak faham lagi ke?  Nak cakap macam mana lagi so that you boleh faham that I tak nak ada apa-apa dengan you. You sendiri dulu cakap I boleh anggap ni sebagai hukuman untuk you. So, dengar sini baik-baik Harrison — "

" — I benarkan you stay dengan I sampai hari operation tu. Lepas je habis,  selesai operation tu...  even I boleh melihat semula atau tidak...  I tak nak dengar suara you dah. Tolong pergi dari hidup I "

Wajah Seth berubah serta merta, keningnya bertaut dalam emosi.
Mata terkebil-kebil tidak dapat menerima bicara wanita itu. Langsung tak masuk dek akalnya! 

" kau — kau nak buang aku lepas je kau dah boleh nampak semula?! Itu maksud kau ke huh "

" yes, bagus kalau sekali cakap dah faham " tegas Dellina benar-benar maksudkan bicaranya tadi.

Darah amarah menyingkap naik ke wajah Seth. Bola matanya mencerlung tajam ke wajah wanita itu diselangi dengan dengusan halus.

" woah, aku tak sangka ini sebenarnya niat kau hum? Memang ni yang kau rancangkan selama ni! Kau nak gunakan aku sampai kau dah tak perlukan aku, then boleh buang aku macam tu je! "

Senyuman sinis terlakar dibibir Dellina. Genggaman pada tongkatnya dipereratkan.

" sekarang you rasa apa yang I rasa kan?  Hopefully its stink "

Makin menyirap darah Seth Harrison. Nafasnya naik turun tidak sekata. Rahangnya sudah bergeseran dengan otot wajah. Amarahnya sudah naik memuncak, tinggal menanti untuk meletuskan laharnya. 

" kau — "

" jangan lupa Harrison, you sendiri cakap— I boleh hukum you dengan cara apa sekali pun. So, ini hukuman I pada you... I nak you rasa apa yang I rasa waktu you buang I macam sampah lima tahun lepas. Jangan you ingat dengan maaf you, dengan pertolongan you semua ni akan buat I lupa semua tu.  I tak pernah maafkan you. Sebab you, hidup I musnah. Sebab I kenal you, macam-macam I kena tanggung. Dan ini— belum cukup lagi untuk I rasa puas. Sakit yang you rasa sekarang ni...  tak setanding dengan sakit yang I pernah tanggung. And I intend to hurt you more Seth Harrison "

Pegun. Seth mati dalam berkata-kata. Bibir dikemam kuat, menahan segala derita yang disuntik oleh wanita itu.

Lambat-lambat Seth mengangguk faham. Bibirnya menyungging hambar.

вяєαтн ƒσя мє Where stories live. Discover now