Hallusination(New Update)

138 8 0
                                    

Venus menyandarkan tubuh sasanya di balkoni. Pokok-pokok yang disusun cantik di tepi balkini biliknya sedikit sebanyak memberinya udara segar.

Pintunya diketuk sebelum dibuka perlahan. Lelaki itu menoleh perlahan ke pintu biliknya.

"Tak tidur lagi? Papa ada urusan di Pelantar Angkasa selama seminggu. Esok jangan masuk kerja lagi. Luka dalaman kamu tak sembuh sepenuhnya lagi tu." Papanya, Venom berdiri tegak di hadapan pintu dengan riak wajah risau. Siapa tak sayang anak kan?

Vens ketawa kecil mendengar ulah papanya itu. Iya, dialah satu-satunya anak lelaki separuh abad itu Haruslah risau kan.

"Oh okay pa. Vens rasa sihat dah ni. Lagipun esok nak kacau Laura kat cottage dia sebelum jenguk Makmal sekejap. Pa take care."

Lelaki separuh abad itu hanya mengangguk kecil dan menutup perlahan pintu bilik anaknya. Entah kenapa dia tak sedap hati. Ah, mungkin perasaan dia saja.

Vens mendongak merenung bulan yang bersinar terang di angkasa. Bagaimana agaknya reaksi papanya kalau dia berterus terang dengan tentang hubungan dia dengan Laura, gadis bumi itu.

Dia mengeluh halus. Agak rumit juga sebenarnya. Adakah nanti Laura akan tinggal di sini bersamanya atau dia yang akan menetap di bumi bersama gadis itu? Dia masih belum fikir tentang itu.

Yang jelas, dia amat cintakan gadis comel itu. Perasaan yang tidak pernah dirasai pada sesiapa hatta Beth, anak kawan papanya yang menaruh hati padanya sejak kecil lagi.

Huh, orang kecik-kecik duk main kejar-kejar. Beth sibuk kirim jam tangan dan baju padanya. Dengan kata lain, gadis itu obses dengan dia sejak berumur 13 tahun hingga sekarang.

Gadis itu pun satu hal. Tak faham bahasa yang cinta tak dibalas. Kekal mendesaknya agar menerima cinta yang konon suci itu.

Macam dia tak tahu, gadis itu agak kasar dan perengus dibandingkan dengan cinta hatinya yang penuh dengan kelembutan.

Wajah ayu laura terbayang di tubir mata. Dia tersenyum kacak. Nanti semua dah kembali stabil, aku beritahu papa ya, sayang. Kita akan mulakan hidup bahagia bersama-sama selamanya.

BLAM!

"Well...well..well.."

Venus tersentak namun mujur dia dilatih untuk bersedia menghadapi segala kemungkinan. Auranya meningkat mendadak. Macam mana lelaki ni boleh berada di sini? Bukankah papa dan uncle sedang memburunya?

Lelaki berselubung hitam itu menolak hoodienya ke belakang. Wajahnya berkeriut menahan amarah yang membuak-buak dalam dada.

"Hidup lagi kau rupanya orang tua."

Venus merenung lelaki itu dengan mata helangnya. Dia bertenang menyiapkan diri dari sebarang serangan. Dia tahu lelaki itu bukan datang untuk berdamai.

Lelaki itu hanya tersenyum sinis.

"Penat aku bersembunyi. Konco papa kau berada di mana-mana. Huh!" Wajah bengis itu merengus kuat.

"Serahlah diri kau pada pihak berkuasa. Tak ada guna kau berdendam orang tua!" Venus memeluk tubuh sambil menjeling susuk lelaki itu.

"Ah! Aku tak puas hati selagi tak hancurkan abang aku!"

"Habis tu mengapa kau di sini? Setahu aku dia sudah pulang ke Pearl."

"Pearl sudah tingkatkan kawalannya. Aku tak boleh masuk sewenangnya macam dulu lagi!Apa hak bedebah tu nak halang aku masuk planet aku sendiri?" Herdiknya keras.

Greg sudah mewujudkan sistem keselamatannya dan meletakkan lelaki itu sebagai musuh utama. Justeru, jika dia dikesan berada di orbit planet, walau belum masuk sekalipun, dia akan diserang. Dia hanya mampu melihat planet kelahirannya itu dari jauh saja.

Lagenda Kerajaan Reutus Where stories live. Discover now