Big Boss

190 11 1
                                    

Blammm!

Blammm!

Blammm!

Beberapa hentakan kuat mengenai kepala dan dada musuh.

Dua robot tempur rebah ke tanah. Kedua tangan dan kaki mereka kudung dikerjakan. Venus tersenyum puas.

Sreeeet........

Venus berpaling. Seorang lelaki kurus kering dan bertopeng berdiri tegak. Yang ini bukan robot. Tapi alien durjana!

"Kau nak apa hah? Datang serang planet aku membabi buta! Bukan nak bagi salam!" Tempik Venus kuat. Pedang yang tersisip di pinggang dikeluarkan.

Tiada respon dari pihak lawan. Satu libasan hampir mengenai bahunya, mujur Venus cepat mengelak.

"Cis! Kau bisu eh?" Venus merengus geram. Main kasar betul alien ni. Dahlah pakai topeng pelik. Ingat ni power rangers ke main pakai topeng segala? Heh.

Zaaaap......

Cemeti mengenai bahagian belakang. Dia tersungkur ke tanah. Cis! Main kotor nampak!

Lelaki bertubuh tegap itu mengelap darah yang mengalir di bibirnya. Pedang dicampak ke tepi. Cemeti di tangan musuhnya itu dijeling. Bukan cemeti biasa-biasa tu.

Cemeti yang dibuat khas dari serpihan bintang dan cebisan kilat petir di langit antara senjata tradisional yang tidak terlawan sejak dahulu kala. Senjata itu bukan calang-calang.

"Alien gila! Kalau kau anak jantan, mari lawan macam anak jantan. Campak cemeti kau ke tepi."

"Kau takut huh, Vens?" Suara parau itu menyindir.

Venus tersentak. Sekejap. Dia macam kenal pemilik suara itu. Takkanlah...

Topeng dicampak ke tepi. Cemeti juga dilempar berhampiran stesen janakuasa solar yang musnah.

"Okay. Mari kita lawan cara anak jantan!" Suara parau itu bersuara lagi.

Namun Venus masih terpaku. Matanya tidak berkelip. Betulkah apa yang dia tengok sekarang ini?

"Hahahaha. Kau terkejut? Dah lama aku tunggu saat keemasan ini. Akhirnya lepas kau dan ayah kau leka dan kawalan ke atas Reutus semakin longgar, barulah aku dapat peluang untuk tunjuk siapa diri aku sebenar!"

Bedebah! Venus mengengam penumbuk.  Bibirnya diketap geram. Dia terpana seketika. Tak sangka lelaki yang sangat dipercayai boleh mengkhianati negara sendiri?

"Dasar pembelot! Mampus kau aku kerjakan! Hiarghhh..."

Venus mencebik.

Dia kelihatan termengah-mengah melawan serangan luar biasa dari Lute. Lawannya itu bukan biasa-biasa orangnya. Apatahlagi mereka bertemu pertama kali di Excellent Soldiers Academy yang berpangkalan megah di tengah-tengah angkasa lepas yang gelap itu.

"Skill kau masih mantap, Vens." Tangan Lute segera menahan badannya dari jatuh. Darah mengalir di hidung tidak dihiraukan.

"Hahaha. Sekurang-kurangnya aku selalu pergi training dekat akademi walau kita dah lama tamat latihan!! Bukan macam kau yang suka membuta hujung minggu!" Sindir Venus yang masih gagah berdiri beberapa inci di depan lelaki itu.

"Aku rasa aku tak perlu pergi kot. Skill aku masih lagi tajam macam dulu." Jawab lelaki berambut biru cecah bahu dengan selamba.

"Berlagak! Okay, kita tengok skill siapa yang masih tajam macam belati!" Jerit Venus. Dia menggunakan kudrat yang ada untuk menyerang dada Pluto dengan beberapa das tumbukan.

Lelaki bertubuh kering itu melayang dan menghempap sisa-sisa bangunan yang runtuh. Asap berkepul-kepul terhasil dari hentaman kuat tersebut.

Venus berpeluk tubuh. Heh, baru hentam sikit dah melayang. Itulah malas makan sayur!

Lagenda Kerajaan Reutus Where stories live. Discover now