Sedutan

261 28 9
                                    

Sedutan episod akan datang.

.

.


Lelaki di hadapan Taehyung menghentikan langkahnya di tengah-tengah bilik gym. Bilik yang hanya disirami dengan cahaya bulan dari tingkap-tingkap yang terdapat di bahagian sebelah hadapan dari pintu masuk. Samar-samar kelihatan lelaki itu.

"Aku dah agak yang kau akan ikut aku, Taehyung," suara yang keluar dari mulut lelaki di hadapannya membuatkan langkah Taehyung turut mati. Dia yang berada hampir dengan pintu masuk sedikit terkejut.

Perlahan-lahan, lelaki itu memalingkan badannya ke arah Taehyung. Dia memandang wajah Taehyung yang mungkin masih belum mengenali siapa orang yang berdiri di hadapannya.

"Luhan," terletus keluar suara Taehyung. Dia memandang wajah lelaki di hadapannya dengan pandangan meminta jawapan.

Lelaki itu tersenyum sinis sebelum membuka topeng yang dipakainya. Cap yang tersarung di kepala juga ditanggalkan. Dia mengukirkan senyuman sinis buat penyiasat itu.

"Aku tahu kaulah penyiasat tu. Kau menyamar jadi budak sekolah. Kau datang sini dengan harapan dapat tahu pasal aku. Aku tak sebodoh yang kau sangkakan, Kim Taehyung-sshi," kata lelaki itu. Dia berjalan menghampiri Taehyung yang berdiri di hadapannya.

Benarkah lelaki itu Luhan?

Lelaki itu terus menikam perut Taehyung menggunakan pisau yang disorokkannya tadi. Darah membuak-buak keluar dari tusukan yang agak dalam itu. Kaki Taehyung lemah sebelum dia jatuh bersandar ke dinding.

"Kalau kau nak selamat, tutup mulut kau dan blah dari sekolah ni," katanya sambil mencangkung di hadapan Taehyung yang menahan perutnya dari mengeluarkan darah dengan banyak.

"Aku rasa mungkin kau takkan selamat kot," lelaki itu bangun daripada mencangkung dan bermain-main dengan pisaunya.

"Sebab takkan ada orang yang perasan kau ada kat sini," sambungnya berhenti bermain dengan pisau.

Taehyung menahan kesakitan. Dia berusaha bangun daripada duduknya. Dia memegang palang besi yang berada berdekatan dengan tempat dia duduk. Perlahan-lahan dia menghampiri Luhan.

"Kau takkan terlepas," bisik Taehyung perlahan dan lemah.

"Kita tengok jelah nanti, Taehyung," Lelaki itu terus menolak Taehyung jatuh ke lantai. Kepala penyiasat itu terhantuk di palang besi yang tumpul di hujungnya itu menyebabkan darah mula mengalir di kepala.

Lelaki itu kemudian menyepak perut Taehyung.

"Argh!"

Erangan kesakitan kedengaran keluar dari mulutnya. Pandangan Taehyung semakin lama semakin kabur. Matanya perlahan-lahan terpejam. Dia kini tidak sedarkan diri.

Adakah Taehyung akan selamat? Atau ini adalah pengakhirannya?

Jangan ketinggalan untuk mengetahui chapter-chapter yang seterusnya.

Saja nk bg korang saspens haha //muka jahat//

Jack The Ripper Clone (✔)Where stories live. Discover now