BAB 41

7.1K 222 0
                                    

KALAU saja angin ini boleh menyampaikan rindu, sudah tentu rasa hatinya ini sudah disampaikan kepada sang suami yang tidak diketahui keberadaannya.

"Bie, cupcake rindu..." Bantal Ethan dibawa kedalam dakapan. Haruman segar Ethan yang melekat, dihidu semahunya. Bau yang sentiasa dirinduinya. Bau yang mampu menenangkan gundah dihatinya. Bau ini.. Bau suaminya.

Baru beberapa jam berpisah sudah sesak hatinya dengan rindu.

Bantal ini saja lagi yang mampu menjadi penemannya diwaktu malam. Tiada lagi Ethan yang nakal mengusik. Tiada lagi Ethan yang terus terkam dia bila tergoda dengan godaan mautnya. Tiada lagi kata-kata manis Ethan buatnya setiap kali bangun pagi. Semua itu tiada lagi.

Breakfast atas katil? Jangan pernah bermimpi. Jasadnya pun tiada sekarang ini, jangankan air tangannya. Tetapi rasa hatinya?

Argh Hannah, jangan nak perasan. Dia dah lukakan hati kau. Kalau dah gay akan tetap gay selamanya. Kau langsung tak boleh percaya janji-janji manis lelaki.

Lelaki.. Dari yang normal sampailah yang songsang, semuanya suka menipu. Langsung tak berbaloi kau menangis seharian suntuk untuk orang yang tak reti nak hargai cinta kau. Buang masa Hannah. Semua ni buang masa. Persetankan semua ni.

Hannah mengelap air matanya. Dia kuat. Dia tak perlukan Ethan. Tapi, dia cintakan Ethan.

Ah cinta. Cinta tu menyakitkan. Tapi cinta juga yang membawa kebahagiaan. Kebahagiaan yang menyakitkan? Kalau begitu, hidup tanpa cinta lebih bagus.

Kejam. Semua orang kejam. Mengapa begini? Mengapa tega benar Ethan melakukannya sebegini. Fikir Hannah, Ethan benar-benar sudah berubah. Tetapi tidak rupanya. Apa yang ada pada Adam lebih darinya? Cuba cakap sikit.

Entah dimanalah suaminya itu berada sekarang ini. Selamatkah dia? Sihatkah dia? Sudah makankah belum dia? Apa khabarnya?

Belum pun sampai 24 jam Ethan meninggalkannya, hatinya sudah sakit menahan rindu.

Hannah jeling sedikit iPhonenya yang tidak habis-habis berbunyi dari tadi. Sofea. Nafas dihela lemah. Ya, dia perlukan seseorang untuk berkongsi cerita ini. Sofea orang yang tepat.

"Hello Fea, nanti aku pergi rumah kau." Terus talian diputus tanpa salam.

Hannah melompat turun dari katil. Dia perlu move on. Tidak berguna lagi untuk ingat orang seperti Ethan.

Tapi...

Kau bukan sepatutnya marah-marah macam ni Hannah. Kau perlu goda Ethan balik. Kau ada kelebihan. Kau ada anak yang kau kandung. Pertahankan hak kau.

Perutnya yang sudah membuncit sedikit diusap penuh kasih. Hasil benih cinta Ethan. Ada nyawa yang sedang membesar didalam rahimnya. Nyawa yang memerlukan kasih sayang Ethan. Hannah, kau tak boleh ego.

Ethan, syurga kau.

JAUH Hannah termenung. I'm your knight in shining armor sangat konon. Baju perisai pun takde, sibuk nak jadi kesatria. Kalaulah benar Ethan menjadi kesatrianya, mengapa bukan tangannya yang dipegang erat? Kenapa hatinya yang dirobek tanpa perikemanusiaan? Kenapa cintanya yang dimainkan? Kenapa dia?

Kalau kesatria itu setia pada rajanya, mengapa Ethan tidak setia pada dirinya?

Kesatria taik ayam dia.

"Jauh kau menung. Rindu cik abang kau tu ke?" Nakal Sofea mengusik.

"Rindu? Dekat manusia macam tu? Jangan harap." Hannah mendengus. Dia tidak dapat membuang imej yang dia lihat saat itu. Adam yang tertidur didalam pelukan Ethan. Itu tempatnya. Sepatutnya Hannah saja yang mampu untuk terlena didalam pelukan Ethan. Bukannya Adam.

Dia, Limited Edition! [C]Where stories live. Discover now