PART 5

11K 299 6
                                    

Faliq semakin tekun menyemak kertas kerjanya yang baru saja di hantar oleh setiausahanya sebentar tadi.Berkerut dahinya meneliti kertas-kertas kerja yang berada di depan nya.

Kedengaran bunyi pintu bilik kerjanya diketuk perlahan,sebaik saja dia mengarahkan masuk,kelihatan setiausahanya tersenyum manis sebelum menutup pintu itu kembali.

Kedengaran bunyi pintu bilik kerjanya diketuk perlahan,sebaik saja dia mengarahkan masuk,kelihatan setiausahanya tersenyum manis sebelum menutup pintu itu kembali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

            "Bos,hmmmm...ada orang nak jumpa,dia kata dia kenalan bos"beritahu Anis.

Faliq hanya mengangguk kecil.

Belum lama Anis meninggalkan tempat kerjanya,terasa seperti dirinya diperhati kan oleh seseorang.Dia kembali memanggung kepala disebalik kertas kerjanya.

Kelu.

Senyuman yang diberikan kepadanya dibalas hambar dan sedikit kaku.

           "Tak pelawa i duduk ke?" Soal tetamunya mesra.

Faliq memejam mata sebentar sebelum menarik nafas yang agak sesak didada.

          "Have a seat"pelawa nya endah tak endah.Dia juga kembali duduk ditempatnya sambil mengemas kertas kerja yang sudah berselerak di atas mejanya.

          "How are you Qid"

          "I'm doing fine"jawab Faliq pendek.

Hanani tersenyum manis.Wanita itu kini lebih ayu setelah mengenakan tudung.Nampak perubahan yang agak jauh dari diri nya yang dulu.

          "How's life Qid?"

Hanani cuba untuk mencipta suasana di antara mereka.Dia lebih suka Faliq Qidran yang dulu.

           "Macam biasa"

Hanani senyum lagi.Lincah tangan Faliq yang sedang mengemas meja kerjanya diperhati dengan lama.

            "How about you Hani?How's your life?" Soal Faliq sekadar bebasa basi.

Hanani tersenyum. "Macam biasa" jawabnya pendek.Rindunya pada lelaki yang berada didepan nya itu tak terungkap.Masih marah kah Faliq pada nya?

Faliq menyandarkan tubuhnya dengan santai sambil memerhatikan wajah wanita yang berada didepan nya.Wanita pertama yang mengajarnya ertinya cinta,wanita pertama juga yang mengajarnya erti kesakitan setelah dipermainkan.

Lama mereka berdua berdiam diri untuk seketika.

"So...."

Kedua mereka tertawa kecil bila sama-sama memula kan perbualan.

"Tak bawa anak ke?"

Hanani senyum kecil. "Anak i pergi sekolah" jawabnya lembut.Anak!Ya,dia ada anak.Dia seorang ibu.Mahukah Faliq memaafkan dirinya sekiranya dia membuka cerita sebenar?.Dia takut dengan penerimaan Faliq.

AKU MAHU KAMUWhere stories live. Discover now