제47회°

6.4K 813 481
                                    

Peringatan ;
Tak SPAM komen ,
Tak update 💫 .

°ㅡ

CINCIN bertakhta berlian yang aku tak tahu namanya itu aku tilik kejap . Kejap betul masa berlalu , pejam celik pejam celik , sudah lima tahun berlalu . Pantas bukan ?

" MAMA !! " jeritan itu menghentikan lamunan panjangku . Dan ya , sekarang anak aku sudah berumur 5 tahun . Dan dipemanggil itu ialah dia , Park Ji Eun .

" Ya , sayang ? Kenapa ? " aku terus bangun dari dudukku dan terus berjalan mendekatinya dan kawannya yang datang ke restoran ini .

And yeah , aku sekarang bekerja di restoran yang diusahakan oleh Heera , mak kepada Seokhee a.k.a budak yang aku pernah jumpa di Pulau Jeju lima tahun lepas . Kecilkan bumi ni ? Jalan-jalan sikit , dah jumpa .

" Tengok Hyungseob ni . Suka sangat ikut Jieun ! " dia menunding jadi ke arah seorang kawan lelakinya yang setiap hari ikutnya datang ke sini . Aku tersengih .

" Hai , Seobie Seobie ♡ Kamu datang lagi , ya ? Suka ikut Jieun , ya ? " aku menggosok kepala kanak-kanak comel itu .

Hyungseob mengangguk laju . Tubuhku dipeluknya dengan erat .

" Mama Haeun , boleh tak Seobie tinggal dengan Mama untuk dua hari ? Eomma dan Appa Seobie gaduh lagi . Seobie takut . " pantas , anak itu menangis .

" Heyy , Hyungseob ! Ni mama saya , bukan mama awak ! Lepaskan mama saya !! " Jieun sudah menarik-narik tubuh rakannya itu .

" Hey , janganlah macam ni Jieun . Seobie ada masalah ni . " aku menggosok belakang badan kanak-kanak lelaki berusia lima tahun itu .

Dia , Kim Hyung Seob , rakan sekelas Jieun di tadika . Dia selalu datang sini sejak beberapa bulan lepas , dimana aku ajak dia makan di kafe masa dia menangis . Lepas tu , dia sudah biasa datang ke sini .

Sebenarnya , aku kesiankan dia . Dia masih kecil tapi dia tak dapat kasih sayang ibu bapanya . Aku pelik , macam mana ibu bapa boleh melayan anak mereka sebegini ?

Hyungseob pergi mana-mana pun dia tak kisah , langsung tak perduli . Kadang-kadang , malam baru reti nak datang ambil . Tu pun bukan ibu atau ayahnya tapi driver .

Huh , orang kaya reti cari harta je sampai mengabaikan anak sebegini rupa . Walhal , Hyungseob adalah anak yang sangat comel . Aku suka tengok dia , lagi-lagi bila dia pout . Rasa nak cekik-cekik sampai mati MUAHAHAHAHAHAHA

" Eeee mama pilih kasih ! Mama lebih sayangkan Seobie dari Eunie ! Tak sukalah mama ni !! " Jieun sudah berpeluk tubuh sambil memandang aku yang sedang memeluk Hyungseob dengan erat .

Gelaran Seobie dan Eunie tu aku yang reka . Mereka nampak lebih comel bila digelar sebegitu . Barulah sepadan dengan rupa mereka yang comel tu .

" Jieun , apa yang kamu cakap ni ? " soal satu suara dari belakang .

Aku sudah memandang Jieun dengan senyuman mengejek . Dah datang dah Appa dia . Jieun sudah mula buat-buat comel dengan mencebikkan bibirnya dan mengerdipkan matanya beberapa kali .

" Appa , mama lebih sayangkan Seobie dari Eunie . Appa sayang Eunie dari Seobie , kan ? " Jieun terus berlari dan memeluk kaki lelaki berkot doktor itu . Tubuh kecil Jieun didukungnya .

[✔] Terkahwin Tanpa Sengaja ➷ taehyungHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin