제32회°

6.6K 867 160
                                    

°ㅡ

AKU hanya memerhati gelagat Taehyung yang sibuk memilih macam-macam jenis baju bayi itu . Banyak gila kelengkapan bayi yang dia ambil , dengan hampernya lagi . Aku cuma cakap nak ambil dua pasang untuk Hyunji , tup-tup dah sebakul dia ambil , mana tak nya ? Dah dua jam kami bertapa dalam kedai ni .

" Awak nak buat apa banyak-banyak macam ni ? " soalku sambil menggaru kepalaku sedikit , tak faham .

" Untuk Hyunji . Dan persiapan untuk bakal anak kita . " aku kaget , nasib baik tak terlepas bakul dalam peganganku .

" But i am not pregnant yet , hubby . " aku sudah tidak senang duduk , dia nak beli awal sangat kenapa ?

" Kita boleh usaha , dont worry . Beli dulu sebagai persiapan awal . " dia menghadiahkanku satu senyuman innocent .

" Okay . Suka hati awaklah . Tapi tak macam banyak sangat ke ? Awak ingat saya macam kucing ke ? Boleh beranak enam orang sekali gus ? " aku masih tak tahu apa function beli banyak-banyak .

" As i told you , persiapan awal . " balasnya sebelum terus menuju ke arah kaunter .

" Awak nak anak kita kembar sepasang macam anak-anak Hyunji ke ? " ya , aku pelik sebab macam-macam baju dia beli . Ada yang princess , ada yang superhero .

" Kita tak tahu lagi anak sulung kita nanti perempuan ke lelaki so kita beli random dulu lepas tu guna . Yang tak guna tu simpan untuk anak seterusnya . " balasnya sambil meletakkan baju-baju itu ke atas kaunter .

Amboi , dia bercakap macam aku ni mesin buat anak bermacam jantina . Pesan je anak lelaki , keluar anak lelaki . Pesan perempuan , keluar perempuan .

" Cik , yang ni sampulkan boleh ? " aku meminta agar cashier itu menyampul dua pasang baju berlainan jenis yang sememangnya berada didalam kotak untuk dijadikan hadiah untuk Hyunji .

Cashier itu tak banyak bercakap terus menyampul baju yang aku minta . Usai dia membalut , dia menghulurkan sekeping kad ucapan kecil kepadaku .

" Tulislah ucapan puan . " dia terus tersenyum .

" Gomawo . " aku terus mencapai pen yang tersedia dan terus menulis ucapan pendek kepada Hyunji . Malas tulis panjang-panjang , bukannya tak boleh bercakap pun .

" Yang ni pun tolong sampul boleh tak ? " Taehyung menunding jari ke arah enam helai baju bayi lelaki yang berlonggok atas kaunter .

" Ni kad ucapan tuan . " cashier itu menghulurkan kad ucapan yang sama bentuk sepertiku kepada Taehyung .

Aku sempat mengintai kekad ucapannya meskipun aku tahu baju-baju tu untuk anak Seurin . Tak sangka anak sulung perempuan itu lelaki . Agak-agak kacak macam Taehyung tak ?

As you wish , I dah belikan baju untuk Baby Boy you . But , you kena tunaikan janji you .
Do not distrub Haeun .

Tu ucapan untuk hadiah ke ucapan untuk membunuh ? Seram semacam je ucapan dia . Kertas ucapan ditutup dan terus ditampal ke atas kotak baju yang telah disampul . Taehyung menghulurkan kad kredit berwarna emas kepada cashier itu maka cashier itu tersenyum manis .

[✔] Terkahwin Tanpa Sengaja ➷ taehyungWhere stories live. Discover now