제16회°

8.3K 1K 236
                                    

° ㅡ

[ Day 4 in Jeju-Do ]

°•

ULANGAN drama bersiri While You Were Sleeping lakonan Lee Jong Suk dan Suzy menjadi santapan mataku . Popcorn dalam mangkuk kaca menjadi hidangan sampingan sambil menonton drama itu . Wajah tampan Lee Jong Suk membuatkan aku tersenyum sendiri .

Mana Taehyung ?

Entah . Dari pagi sampai tengah hari yakni sekarang ni , aku masih tak nampak batang hidung dia . Agaknya ada hal penting dekat ladang tu kut ? Tak kisahlah .

Asalkan aku boleh tengok muka husband-to-be aku dalam drama dia ni HUAHAHAHAHA .

Mataku terus menjadi bulat apabila Lee Jong Suk membuka tali lehernya dan kemudiannya membuka pula butang baju paling atas . HOW CAN HE BE SO SEXY !?

" Gosh , apa semua ni Jongsuk oppa !? Janganlah sexy sangat . " aku mula tergedik-gedik didepan kaca televisyen itu .

Segenggam popcorn aku sumbat ke mulut sambil meneruskan kegedikan menonton babak yang mampu menggetarkan jiwa itu . Dahlah aku suka style baddas macam tu . Lagi cool kalau dia pakai baju style messy gituww .

Macam longgarkan tie tapi tak buka lepas tu buka dua butang paling atas . Kemudian sebelah baju dikeluarkan dan disebelah lagi dimasukkan ke dalam . Oh Tuhan , handsomenya !

Tiba-tiba aku teringat senior aku kat sekolah . Dia suka pakai macam tu walaupun dah kena bebel dengan cikgu disiplin dan bagi aku budak-budak sekolah yang buat gaya tu tak berdisiplin ! Tapi kalau lelaki yang dah kerja lainlah . Lagi-lagi kalau rambut depan dia sudah basah dengan peluh . Lengan baju pula disinsing hingga ke sikunya .

" AWWW WHY SO HANDSOME !!! " tanpa sedar aku masih menggedik didepan televisyen apabila membayangkan gaya itu . Kaki aku pula sudah menggelepur tak senang duduk atas sofa . Maklumlah aku tengah meniarap atas sofa sambil makan popcorn .

Tiba-tiba skrin televisyen menjadi gelap gelita . Aku terus mencapai remotenya kemudian aku cuba menukar siaran namun tak ada respon oleh televisyen itu . Dah rosak ke ?

Mata aku melilau mencari punca televisyen itu mati dan mata aku berhenti pada satu susuk tubuh yang mengenakan kemeja putih dan seluar slack hitam .

Lengan bajunya disinsing hingga ke paras siku manakala tienya dibiarkan longgar dan butang baju dua dari atas terbuka . Rambut depan yang hampir menutup matanya itu sudah basah dek peluh . Mungkin ?

Tangan kirinya memegang wayar televisyen manakala tanan kanannya sudah memegang pinggangnya . Mukanya jelas menunjukkan yang dia tengahㅡ

Marah ?

" Berapa tahun kau tak korek telinga ni , Haeun ? " dia menggoyangkan wayar televisyen itu .

" Apa kaitan wayar tu dengan telinga saya ? " aku menyoalnya semula dengan kedua-dua belah tangan menekup telinga .

" Dari tadi aku panggil kau . Menjerit sana sini kenapa ? " dia masih lagi menggoyangkan wayar itu .

Tak , masalahnya sekarang ni kan ,

Apa salah wayar tu ?

Aku terus bangun dari perbaringan lalu duduk bersandar sambil berpeluk tubuh memandang suami yang aku tak pasti apa dia nak itu . Asal aku rasa sekarang ni dia isteri , aku suami ?

[✔] Terkahwin Tanpa Sengaja ➷ taehyungWhere stories live. Discover now