#46

5K 149 24
                                    

Eksited nak tulis. So, dengan ini sis mengisytiharkan, this is the ending part

Enjoy..

***

"Takkanlah.."

"Hai, sayang.."

Ujarnya. Aku terkedu, kelu untuk berkata-kata. Aku tahu dia sentiasa bersama dengan aku.

"A-abang.." Aidan berjalan ke arahku. Di tangannya terdapat sekuntum bunga ros merah dan senyuman manisnya langsung tidak lekang dari bibirnya.

Air mataku mula bertakung. Sungguh, dia benar-benar bersamaku walaupun jasadnya tidak ada disisiku.

"Awak.. Awak yang selama ni jadi alien saya?"soalku. Aidan tersenyum kecil. Lalu tubuhku dipeluk,"I will always be your alien husband."

Aku membalas pelukan hangatnya. Air mataku menitis membasahi pipi. Aidan melepaskan  pelukan. Air mataku diseka dengan ibu jarinya.

"Sayang, don't cry. You know, walau macam manapun keadaan kita, I'm your husband and awak tanggungjawab saya. Jauh manapun kita, saya  mesti jaga awak dalam apa cara sekalipun. Dan Alien yang tegur awak sejak hari pertama kita bertemu lepas saya balik dari UK adalah saya. I like you since a long time ago. And you never know." Aidan meluahkan isi hatinya.

I never know.

"Thank you, sayang.." aku memeluk semula tubuhnya. Aidan mencium ubun-ubunku.

Bunga ros itu bertukar tangan. Aidan mengajakku makan malam di atas rooftop itu. Suasana sangat romantik. Walaupun tidak mempunyai lilin atau kelopak bunga mawar di lantai, cukuplah hatinya kini milik aku seorang dan aku tahu, selama ini yang memberi aku semangat tidak putus-putus adalah dia, yang aku sayang.

Banyak yang kami bualkan. Hari ini bertambah bahagia aku dapat rasakan. Bertambah kasih sayang yang dia curahkan. Seolah-olah hati aku ini serta merta di pulihkan semula.

"Sayang, what do you want me  to do?" tanya Aidan tiba-tiba. Aku melentokkan kepala di bahunya. Kini mata  kami di sajikan dengan suasana senja yang indah yang buat pertama kalinya aku lihat.

"Why do you ask?"tanyaku.

"Saja, sebab abang nak tunaikan  permintaan saya untuk malam ni.." jawab Aidan

"Malam ni je?"soalku lagi.

"Hahaha, you ni. Malam ni maybe special sikit. You minta apapun I bagi. Kecuali benda yang you mintak tu president Amerika pun tak mampu dapat." ujar Aidan lalu tergelak kecil. Aku mencubit manja lengannya.

"Okay, kalau macam tu.. Saya nak..."

Aku memandang tepat pada anak matanya,"I just wanna hear from your mouth, that you love me.."jujurku. Ya, selama perkahwinan ni, dia  tidak pernah langsung katakan yang dia cintakan aku kecuali dia sayangkan aku.

Aidan tersenyum kecil.

Aku menanti jawapannya.

Tiba-tiba aku rasa tidak sedap hati.

Wajah Aidan berubah serta merta. Mukanya  pucat. Dia  seperti menahan sakit.

𝐦𝐚𝐦𝐩𝐮𝐤𝐚𝐡 𝐝𝐢𝐚'°✔Where stories live. Discover now