2 // Angan-Angan

5.6K 154 1
                                    

Aqash mengeluh kecil ketika sedang baring di atas katilnya. Dia tidak mampu berhenti berfikir tentang Adlina sehingga sekarang. Dengan peristiwa yang berlaku di sekolah tadi juga membuatkan otaknya semakin ligat mengingati gadis itu.

Kenapa minah tu buat macam tu kat aku tadi? Aku saja je nak kenakan dia. Tengok-tengok, dia kenakan aku pula. Aqash tersenyum kecil.

​Adlina Haziqah Ahmad Saifullah.

Tanpa dia sedari, dia menyeru nama gadis itu. Siapa sahaja yang tidak mengenali gadis cantik itu? Pelajar cemerlang yang selalu memberi keputusan cemerlang dalam setiap peperikasaan di sekolahnya. Belum lagi menyentuh tentang kepakarannya dalam bidang pidato. Adlina yang mudah tersenyum dan peramah membuatkan ramai orang mudah mendekatinya. Tidak mustahillah jika ramai yang menaruh perasaan terhadap gadis itu termasuk mereka yang boleh dipanggil adik.

Tak dilupakan juga, golongan pengkid dan lesbian.

Aneh, kenapa sekarang baru dia nampak kecantikan yang teramat pada wajah Adlina?

Spontan, Aqash tersenyum nakal lalu memejamkan matanya. Dia cuba untuk membayangkan detik-detik manis antara dia dan Adlina jika mereka bercinta. Ohh Adlina, datanglah ke dalam mimpi abang.

*****

"Sayang, laparlah," Aqash merengek manja. Ketika itu, mereka sedang berkelah di taman. Adlina tersenyum manis sehingga menampakkan kedua-dua belah lesung pipitnya yang dalam. Aqash bagaikan terpukau. Direnungnya wajah cantik Adlina.

​"Alolo. Lapar ke? Buka mulut cepat. Saya suapkan sandwich ni eh," Adlina menyuakan sandwich telur ke dalam mulut Aqash. Aqash membuka mulutnya lalu mengigit sandwich itu sehingga terkena sedikit jari runcing Adlina. Kemudian, dia ketawa terbahak-bahak. Muka Adlina sudah merah padam.

​"Jahatlah sayang ni. Sakit tau," rengek Adlina manja. Muncung mulut yang sengaja dibuat menjadikan mukanya lebih comel. Hai budak, kau ni keturunan mana eh? Kenapalah kau comel sangat? Nak je aku gigit-gigit kau, bisik nakal hati Aqash.

​Dicubit lembut pipi Adlina. "Sorry sayang. Saya geram tau tengok pipi awak. Janganlah merajuk. Tak sayang saya ya," Aqash pula membuat muka merajuknya. Adlina menjadi serba salah. Nak merajuk juga eh. Adlina tersenyum nakal. Dia mencubit kuat peha Aqash. Aqash yang terkejut mengaduh kesakitan.

​"Awak ni! Saya yang patut merajuk tau. Ni awak pula. Mana aci. Padan muka!" terkekeh-kekeh Adlina ketawa melihat buah hatinya. Adlina segera bangun dan berlari-lari anak. Bila-bila masa saja je mamat tu boleh balas pulak, fikirnya.

​"Sayang, tunggu! Nakal eh," Aqash mengejar Adlina yang sudah jauh ke hadapan. Adlina menoleh sekilas ke arah Aqash di belakangnya. Dia juga sempat menjelirkan lidahnya. Walaupun sakit, susah untuk Aqash nafikan yang dia sebenarnya bahagia dengan situasi itu.

*****

Gedebukkk! Aqash mengerang kesakitan. Mana Adlina? Kenapa ada katil pulak kat taman ni? Dia cuba bangun perlahan-lahan. Dikerling kiri kanannya. Spontan, dia ketawa besar. Aku mimpi rupanya. Buat malu je.

​"Best mimpi?" tegur satu suara. Aqash segera menoleh ke arah pintu biliknya. Ada susuk tubuh yang sedang berdiri di pintu sambil berpeluk tubuh. Mukanya berubah masam sementara pemilik suara itu sudah mula ketawa melihat kelakuan Aqash.

​"Dah lama ke duk tersadai baik punya kat depan pintu?" soal Aqash sambil membuat muka selamba. Dia cuba menutup malu sebenarnya. Risau juga jika abangnya menyaksikan aksinya ketika berangan.

​"Haha.. takdelah lama sangat. Aku tengok pintu bilik kau terbuka tadi. Teringat pulak hari ni birthday kau. So, sebagai abang yang mithali, mestilah kena wish kan? Tup tup, dapat tengok wayang free pulak. Baik punya mimpi eh? Feeling gila kau. Perempuan mana pula kali ni?" abang Aqash menyoalnya sinis. Aqash merenung geram wajah tampan abang kandungnya itu.

Me vs YouWhere stories live. Discover now