ADRIANA ALISSA ( A Wounded He...

By MrsNeyyy

4.7K 397 10

{ COMPLETE } DULU ADA SINOPSIS CERITA YANG BAHAGIA, SEKARANG TIADA... Tiada apa-apa. Sama seperti sekeping... More

DISCLAIMER๐ŸŒ•โœจ
CAST !! ๐ŸŒ•โœจ
INTRO INTRO ๐ŸŒ•โœจ
Prolog ๐ŸŒ•โœจ
AA 1 ๐ŸŒ•โœจ
AA 2 ๐ŸŒ•โœจ
AA 3 ๐ŸŒ•โœจ
AA 4 ๐ŸŒ•โœจ
AA 5 ๐ŸŒ•โœจ
AA 6 ๐ŸŒ•โœจ
AA 7๐ŸŒ•โœจ
AA 8 ๐ŸŒ•โœจ
AA 9 ๐ŸŒ•โœจ
AA 10 ๐ŸŒ•โœจ
AA 11๐ŸŒ•โœจ
AA 12 ๐ŸŒ•โœจ
AA 13 ๐ŸŒ•โœจ
AA 14 ๐ŸŒ•โœจ
AA 15 ๐ŸŒ•โœจ
AA 16 ๐ŸŒ•โœจ
AA 17 ๐ŸŒ•โœจ
AA 18 ๐ŸŒ•โœจ
AA 19 ๐ŸŒ•โœจ
AA 20 ๐Ÿ’โœจ
AA 21 ๐Ÿ’โœจ
AA 22 ๐Ÿ’โœจ
AA 23 ๐Ÿ’โœจ
AA 24 ๐Ÿ’โœจ
AA 25 ๐Ÿ’โœจ
AA 26 ๐Ÿ’โœจ
AA 27 ๐Ÿ’โœจ
AA 28 ๐Ÿ’โœจ
AA 29 ๐Ÿ’โœจ
AA 30 ๐Ÿ’โœจ
AA 32 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 33 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 34 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 35 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 36 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 37 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 38 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 39 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 40 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 41โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 42 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 43 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 44 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 45 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 46 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 47 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
SPECIAL CHAPTER ๐Ÿ’๐Ÿ’
MY LAST WORDS ๐Ÿ’Œ

AA 31 ๐Ÿ’โœจ

155 7 2
By MrsNeyyy

"Anak umi. Putera sulung Umi. Kenapa ini yang Farhan balas dekat umi nak". ucap Puan Sarah lagi menahan sebak. Matanya beralih pula ke arah Alissa yang sudah tenggelam ke dalam dakapan sang adik, Adwa.

Dia sakit. Sakit melihat keadaan Alissa. Dia wanita, dia tahu bagaimana rasanya jika hati sudah sayang tapi dikecewakan. Dia tahu. Dia juga seorang ibu. Dia faham.

"Kesayangan umi". Alissa menoleh memandang Puan Sarah yang sudah menghulurkan tangannya.

"Anak perempuan umi, sini sayang dekat umi nak". panggil Puan Sarah lembut.

"Umi". Alissa berlari ke dalam pelukan Puan Sarah yang terduduk lemah di atas sofa itu.

"Sayang, umi minta maaf sayang. Umi merayu sangat jangan tinggalkan umi nak, jangan tinggalkan umi ya sayang umi". rayu Puan sarah.

"Ya Allah, apa salah aku Ya Allah, dimana silap aku dalam mendidik anak aku Ya Allah". Tuan Khalid dan yang lain sudah mengalirkan air mata mendengar rintihan seorang ibu itu.

"Umi, jangan macam ni umi. Alissa sayang umi. umi jangan cakap macam ni". Alissa memeluk erat tubuh Puan Sarah.

"Kau berdua tengok ! Tengok apa yang kau dah buat ! ". Tuan khalid memandang Farhan dan Jessica.

"Sekarang aku nak kau bagitahu dekat aku , Kaulau betul Kau dengan perempuan ni dah kahwin dua tahun lepas dan anak tu memang betul anak yang sah. Kenapa kau bercinta dengan anak perempuan aku. Kenapa ?". soal Tuan Khalid.

"Abi?". terkedu Farhan saat abinya sendiri menggelarkan Alissa sebagai anaknya dan bukan bukan dia.

"Kau jawab sekarang ! ". Tempik Tuan Khalid.

"Betting". jawab Jessica tanpa teragak-agak.

"Farhan kena betting untuk bercinta selama satu tahun dengan salah seorang perempuan yang pernah minat dengan dia masa zaman universiti dulu dan perempuan tu adalah dia. And for you information Cik Alissa, MR H and MRS H is me and Farhan. H stand for HAKIM". jawab Jessica tenang.

"Kau memang tak guna. Kau ambil anak aku tanpa pengetahuan aku, kau fikir kau siapa ! ". Puan Sarah meluru ke arah Jessica. Farhan yang melihat menghalang uminya dari memukul isterinya.

"Umi isteri Ann masih dalam pantang !".

Pangg !!

"Sebab perempuan ni kau marah aku . Aku perempuan yang mengandungkan kau Farhan Hakim. Aku umi kau ! Aku syurga kau ! ". Puan sarah terduduk di lantai. Alissa menerpa ke arah Puan sarah lalu memeluk erat tubuh itu.

"Umi istighfar umi. Jangan macam ni ya Umi". pujuk Alissa.

"Sayang, umi minta maaf Alissa. Ummi minta maaf banyak-banyak dengan Alissa. Pasti Alissa sakit dan kecewa kan, Umi minta maaf nak, Umi meray maafkan Umi dengan Abi sayang". wajah Alissa diciumnya penuh kasih.

"Minta maaf sebab mencelah. Tapi cukuplah sampai sini. Izinkan saya bawa kakak saya balik ke rumah dia yang sebenarnya. Dan untuk Tuan Farhan Hakim terima kasih kerana telah menganiaya kakak saya. Tuan bernasib baik kerana anak Tuan lelaki dan bukan perempuan". ucap Adwa.

Atas saranan Sham dan Qila akhirnya dia bersuara juga untuk membawa kakaknya pulang ke pangkuan mama dan papanya di rumah.

"Alissa, pulanglah. Biarkan Abi yang selesaikan semua. Pergilah rawat hati kamu. Tapi satu saja abi nak cakap. Alissa tetap puteri kesayangan Abi dan Umi sampai bila-bila". Tuan Khalid memandang Alissa lama bersamai air mata. Berat hatinya ingin melepaskan gadis itu yang sudah dianggap sebagai anaknya sendiri selama ini.

"Alissa puteri umi. Sampai bila-bila pun Alissa tetap puteri umi". ucap Puan Sarah pula sebak.

"Dan Akak tetap kakak kesayangan Fawwaz sampai bila-bila".

Jessica yang mendengar itu sudah panas hati. Kehadirannya langsung tidak mampu memujuk mereka untuk menerimanya sebagai keluarga. apatah lagi kehadiran anaknya juga tak mampu melembutkan hati mertua dan iparnya. Apa istimewanya perempuan itu. Jessica pantas mengangkat punggungnya dan keluar dari rumah itu. Sakit hatinya.

"Umi, abi, Fawwaz, Ann ni keluarga juga kenapa layan Ann macam ni, Itu kat luar tu anak dan bini Ann". pinta Farhan meminta simpati mereka.

"Kau pun pergilah balik rumah kau. Dah anak bini kan. ". tegas Tuan Khalid.

"kau balik la dulu. keadaan masih panas. Nanti semua dah reda kau datang la pujuk diorang. Aku yakin anak kau mampu lembutkan hati diorang". pujuk Sham yang dia dari tadi.

"Aku cakap bukan sebab kesian kan kau. Tapi sebab parents kau dan Alissa. Aku kecewa dengan kau Ann". jawab Sham dingin bila Farhan ingin berjabat tangan dengannya. Farhan menunduk. Benar kata Akmal, yang dia bukan sakitkan satu hati. Tapi banyak hati. Farhan memandang Alissa bersama umi dan abinya.

"Umi, Alissa minta maaf sebab umi terpaksa tengok amarah Alissa tadi. Alissa minta maaf sebab Alissa tengking anak Umi, Alissa minta maaf sebab Alissa tampar muka anak umi. maafkan Alissa ya umi". Alissa memeluk tubuh Puan Sarah erat, air mata nya dari tadi langsung tidak mahu berhenti mengalir.

"Umi sayang Alissa. Alissa tetap anak umi, ingat tu ya nak". Puan sarah membalas dakapan Alissa. Jujur dia sudah mula sayangkan gadis itu sangat.

"Abi, Alissa minta maaf sebab Alissa dah tampar anak Abi, Alissa minta maaf sebab Alissa tak jaga adab Alissa depan abi dengan umi. Alissa minta maaf untuk semuanya ya abi". pinta Alissa.

"Abi sayang Alissa. Alissa anak abi. jangan tinggal dan lupakan Abi dan Umi ya nak". melihat Air mata Tuan Khalid itu buatkan Alissa semakin berat hendak meninggalkan pasangan itu.

Betapa sayangnya mereka terhadap dirinya. Ya Allah, kenapa seberat ini ujian yang engkau berikan kepada ku Ya Allah.

"Kami semua minta diri dulu ya". pamit Sham sebelum mereka berempat keluar meninggalkan rumah itu.

"Beria menangis, betting je pun. Nothing more dear. Jangan cepat catch feeling dengan suami orang laa". kata Jessica saat Alissa da yang lain melintasi dia.

"Eh betina kau tutup mulut busuk kau tu boleh tak hah! ". marah Qila.

Ini kalau ada Syaa mesti lagi function. Pantang tak pantang. Bisik Qila.

"Ehh kau tu yang mur..".

"Mrs H. Awak isteri baik, gadis yang baik, mummy yang baik. Please sayang. Jangan biarkan ego dan marah kuasai diri awak". pujuk farhan menenangkan isterinya.

"Aku minta maaf Alissa. Aku tak ada niat". ucap Farhan.

"Tak ada niat sampai satu tahun kau tipu aku". balas Alissa lalu terus dia memboloskan diri ke dalam perut kereta Sham.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

"Assalamualaikum Puteri Papa". Alissa yang masih termenung itu memandang ke arah papanya.

"Waalaikumussalam Papa, kenapa papa tak tidur lagi". soal Alissa.

"Seminggu". Alissa memandang wajah papanya.

"Apa yang seminggu". soal Alissa lagi.

"Dah seminggu Issa terperuk dalam rumah, Issa tak keluar. Kawan-kawan Issa ja selalu datang sini, tapi Issa tak keluar pun jumpa mereka semua". Tengku Zamarul memandang wajah anaknya.

"Selama seminggu ni juga kami yang jaga waktu makan Issa, waktu tidur Issa. Kalau tak semua tak teratur. Along dengan Kak Sarah pun dah pindah sini sebab mama jaga kak Sarah dalam pantang. Issa kan suka baby, tapi kami tak nampak Issa main dengan baby macam selalu. Issa dulu periang tapi sekarang pendiam".

"Mungkin salah papa sebab tak alert dengan tindakan dia sebelum papa lepaskan hati anak papa dekat dia. Mungkin silap papa sebab tak dengar kata mama tentang mimpi mama dulu. Mungkin silap papa sebab papa lambat ambil tindakan lepas Angah dengan Adwa cerita dekat papa apa yang diorang nampak. Papa juga seperti Achik dengan Along yang tertipu dengan kepalsuan dia dengan layanan dia terhadap kami".

"Papa". Alissa menggenggam erat tangan papanya. Tidak mahu mereka semua menyalahkan diri sendiri hanya kerana dia. Salah dia juga kerana tidak dengar nasihat mama dan angahnya sebelum ni.

"No sayang. Papa tahu puteri papa tak kuat. Papa tahu puteri papa sakit. Papa tahu luka puteri papa belum sembuh". Tengku Zamarul menyeka air mata di wajah anaknya.

Wajah itulah yang selalu tersenyum manja dan ceria di depan mereka semua. wajah itulah yang tak pernah lekang dengan senyuman untuk mereka. Tapi kini wajah itu murung sayu dan sedih kerana dikhianati.

"Pergilah sayang".

"Pergi mana papa".

"Pergilah rawat hati kamu. Papa ada belikan tiket flight ke tempat kegemaran Issa. Pergilah tenangkan hati dekat sana. In Shaa Allah kebahagiaan kamu ada disana sayang". dahi Alissa dia cium penuh kasih.

"Thankyou papa, Issa bersyukur sangat sebab semua ada dengan Issa. Mama dengan Achik selalu pujuk Issa, kak Sarah selalu minta Alissa duduk dan jagakan anak dia supaya Issa tak alone and terlalu fikirkan apa yang tak patut Issa fikir, Along angah dengan Adwa yang selalu manjakan issa. Terima kasih sebab ada dengan Issa".

"kamu anak papa dengan mama. Kamu adik dan kakak dalam rumah ni. Kami semua sayangkan Issa. nanti naik atas pergilah kemas barang. Flight Issa pagi esok".

"Ingat. Kami semua ada untuk Issa. Puteri papa dan mama Kuatkan sayang".

"Kuat! Tengku Alissa Adriana kuat ! ". dua beranak itu berpelukan penuh kasih.

Puan Anissa yang memandang dari balkoni biliknya turut mengalirkan air mata syukur melihat senyuman anak perempuannya yang satu itu. Tak sangka juga dia, Alissa Anak yang ditatang bagai minyak yang penuh oleh dia dan suaminya, dimanja penuh kasih oleh semua adik beradiknya yang lain, anak yang sentiasa ceria akhirnya sakit terduduk hanya kerana dikhianti dan diperbodohkan oleh seorang lelaki.

mereka marah, namun tiada guna. Kerana marah itu tak mampu untuk menyelamatkan lagi sekeping hati yang sudah terluka itu. Yang mereka mampu sekarang hanya lah merawat lukanya hingga sembuh.

"Mama buat apa". soal anak keduanya Adzan. Puan Anissa menjuihkan bibirnya ke arah Alissa yang sedang bergurau dengan Tengku Zamarul.

"Mama dan Papa takut, tapi kami percayakan dia Ad". ucap Puan Anissa.

"In Shaa Allah. Kita doa yang baik-baik ya".

Semoga Hati Seorang Adriana Alissa kembali terubati satu hari yang pasti.

.

.

.

.

.

.

.

YEAYYYYY !!

BERAKHIRLAH SUDAH !!!

KISAH KITA !!!!

HAHAHAHAHAHAH !!!!

DAH HABIS !!!

KORANG NAK IKUT ALISSA HEALING KE ???

SEBAB HEALING ALISSA BUKAN SORANG-SORANG TAU !! 😜😜😜😜

Continue Reading

You'll Also Like

3K 392 43
Date : 9.06.2023 End : 1.08.2023 โ€ขKanda Qabriel โ€ขLeona Melis โ€ขZairul Adam โ€ข Al-Zahra Faisyah "The Sweetest Bitch With Her Kanda...
5.2K 231 31
Sejarah silam yang membuatkan ERYNA SOFIA trauma berasa jijik dengan diri sendiri. Perkenalan antaranya dengan ADAM HARRAZ memberi sejuta kenangan pa...
9.9K 544 61
Niat di hati Lily Imani yang mahu melarikan diri ke kota Paris untuk menggelakkan diri daripada papanya yang sibuk mengaturkan janji temu buta bersam...
331 63 16
Syamzi Ameer @ Shen Wei adalah anak lelaki kepada seorang wanita mualaf (yang memeluk agama islam). Sejak kecil dia tidak mengetahui bahawa nama kedu...