ADRIANA ALISSA ( A Wounded He...

By MrsNeyyy

4.7K 397 10

{ COMPLETE } DULU ADA SINOPSIS CERITA YANG BAHAGIA, SEKARANG TIADA... Tiada apa-apa. Sama seperti sekeping... More

DISCLAIMER๐ŸŒ•โœจ
CAST !! ๐ŸŒ•โœจ
INTRO INTRO ๐ŸŒ•โœจ
Prolog ๐ŸŒ•โœจ
AA 1 ๐ŸŒ•โœจ
AA 2 ๐ŸŒ•โœจ
AA 3 ๐ŸŒ•โœจ
AA 4 ๐ŸŒ•โœจ
AA 5 ๐ŸŒ•โœจ
AA 6 ๐ŸŒ•โœจ
AA 7๐ŸŒ•โœจ
AA 8 ๐ŸŒ•โœจ
AA 9 ๐ŸŒ•โœจ
AA 10 ๐ŸŒ•โœจ
AA 11๐ŸŒ•โœจ
AA 12 ๐ŸŒ•โœจ
AA 13 ๐ŸŒ•โœจ
AA 14 ๐ŸŒ•โœจ
AA 15 ๐ŸŒ•โœจ
AA 16 ๐ŸŒ•โœจ
AA 17 ๐ŸŒ•โœจ
AA 18 ๐ŸŒ•โœจ
AA 19 ๐ŸŒ•โœจ
AA 21 ๐Ÿ’โœจ
AA 22 ๐Ÿ’โœจ
AA 23 ๐Ÿ’โœจ
AA 24 ๐Ÿ’โœจ
AA 25 ๐Ÿ’โœจ
AA 26 ๐Ÿ’โœจ
AA 27 ๐Ÿ’โœจ
AA 28 ๐Ÿ’โœจ
AA 29 ๐Ÿ’โœจ
AA 30 ๐Ÿ’โœจ
AA 31 ๐Ÿ’โœจ
AA 32 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 33 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 34 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 35 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 36 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 37 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 38 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 39 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 40 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 41โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 42 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 43 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 44 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 45 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 46 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 47 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
SPECIAL CHAPTER ๐Ÿ’๐Ÿ’
MY LAST WORDS ๐Ÿ’Œ

AA 20 ๐Ÿ’โœจ

67 7 0
By MrsNeyyy

"Biyyyy....". rengek Alissa.

"Ye sayang". soal Farhan.

"BIyy, sayang nak pura-pura pengsan boleh tak ?".soal Alissa pasrah.

"Umi tu tak makan orang la sayang. Jangan risau okay". pujuk Farhan lembut sambil menggengam tangan Alissa.

"Dah jom masuk". Alissa menarik nafas dalam. Cuba untuk menenangkan dirinya sebelum masuk ke dalam rumah itu. Pintu kerea yang sudah dibuka Farhan itu Alissa pandang sambil sekali lagi dia melepaskan nafas panjang. Keluar saja dari perut kereta, wajah umi Farhan menghiasi matanya.

"Assalamualaikum Umi". sapa Farhan sambil mencium dan memeluk tubuh yang menunggu di depan pintu itu.

"Waalaikumussalam Angah". Alissa tersenyum melihat keakraban dua beranak itu. Alissa pelan pelan cuba untuk menyalami tangan itu namun tak disambut. Alissa mengangkat kepalanya memandang wajah Puan Sarah.

Belum sempat Alissa mengungkapkan kata , tubuh kecilnya hilang di dalam dakapan hangat Puan Sarah, Alissa yang terkejut dengan tindakan spontan itu cuba mengawal keadaan dan riak mukanya. Tangannya perlahan naik membalas pelukan tubuh tua itu.

Tak sempat salam dah kena peluk gaisekkk !!!

"Ni ke bakal menantu umi. Cantiknya dia". puji umi sambil mengasap lembut pipi Alissa

"Ehh hahaha tak adalah Aunty. Biasa je ni". balas Alissa merendah diri. Puan sarah menampar lembut lengan Alissa.

"Ehh, apa pulak panggil Aunty. Panggil Umi. Lupa la tu". Puan Sarah tersenyum memandang wajah kekok itu. Sama seperti dia mula-mula berjumpa keluarga bakal mertuanya dulu.

"Maaf umi". belum sempat Puan Sarah membalas ada satu suara berdehem disebelah mereka.

"Amboi umi, Anak dekat tepi ni dah tak nampak ke?". soal Farhan yang diabaikan sedari tadi.

"Ishh angah ni kacau line betul lah. Dah lah Alissa jum la masuk dalam , kita makan-makan apa semua dulu ye". jemput Puan Sarah sambil menarik tangan Alissa. Alissa memandang Farhan yang sudah mencebik itu. Alissa melepaskan tawa kecilnya.

"Umi , nak juga kena pimpim". ujar Farhan sambil menghulurkan tangannya kepada Puan Sarah. Dengan bakal bini pun nak cemburu yee. Btw sempat ke nak jadi bini.

"Sudah Alissa. Jangan dilayan Angah tu. Jom kita masuk". Alissa tertawa saja dengan tingkah dua beranak yang saling mengusk itu sedari tadi. Comel je.

Baru saja Alissa di rumah itu , dia sudah dapat membiasakan dirinya dengan keluarga Farhan. Tak sangka pula dia bahawa keluarga Farhan sangat terbuka dengannya. Puan Sarah dan Tuan Khalid sangat ramah orangnya. Begitu juga dengan kakak dan adik Farhan.

Cara layanan mereka buatkan Alissa rasa dihargai dan selesa. BAnyak cerita yang mereka kongsikan bersama. Dari ruangan makan hingga ke ruang tamu ada saja topik yang mereka bualkan.

"Alhamdulillah Umi, sedap sangat masakan umi. Banyak pula tu. Terima kasih umi". puji Alissa ikhlas.

"Untuk bakal menantu umi ni semua pun boleh. Alissa kalau teringin nak makan apa-apa cakap je dengan Umi". balas Puan Sarah. Tuan Khalid dan Farhan tersenyum melihat dua wanita kesayangan mereka itu.

Along yang baru datang sambil menatang dulang juada ringan untuk mereka meletakkan dulang itu di atas meja. Ruang kosong di sebela Alissa menjadi pilihannya untuk melabuhkan punggungnya.

"Jemput la makan. Kek ni along yang buat untuk tambahkan lagi lemak adik ipar along ni". seloroh Farhana. Yang lain tertawa mendengarnya.

"Farhan cakap Alissa pernah kerja dengan company family Aliisa sebelum ni. Betul ke?". soal Tuan Khalid.

"Iyaa Abi. tapi tak lama pun sebab Alissa cuma cover tempat Angah Alissa je, lepas dia balik dari overseas dia ambil semula jawatan tu". jawab Alissa.

Abi guyssss. Abii !!!!

"Kenapa Alissa tak join terus je dengan company tu, Alissa tak minat bisnes ke  ?". soal Tuan Khalid lagi.

"Bukan tak minat Abi, cuma entah lah Alissa lebih selesa dengan cara kerja yang sekarang. Alissa cuma keluarkan modal untuk share partner Alissa lepastu sumbang idea sedkit macam tu je Abi". terang Alissa,. Yang lain hanya mengangguk mendengar.

"Okay la tu, At least masa lebih fleksibel kan Alissa".

"Yee betul Umi". alissa mengiyakan kata-kata umi itu. Memang betul pun. Sekarang dia bebas nak kemana pun , gaji juga masuk setiap bulan.

"Ehemm, Maaf ya semua nak menyampuk sekejap. Nak tanya dekat akak boleh?". soal satu-satunya adik Farhan iaitu Fawwaz yang juga merupakan classmate adiknya Adwa.

"Ye Fawwaz nak tanya apa dengan akak?".

"Fawwaz tertanya-tanya la kan. Terfikir-fikir lah kan. Terconfius confius lah kan , akak kan. Kan. Kan. Ka...".

Pakkk!

"Aduhhh". mengaduh kecil Fawwaz yang baru saja diketuk kepalanya dengan sudu oleh FArhana.

"Kau tanya je  la jangan buang masa , orang lain nak sembang juga". balas Farhana geram. Fawwaz hanya sengih tak bersalah.

"Takk, Waz nak tanya macam mana akak boleh tangkap cintan dengan Angah ". Fawwaz menjongketkan keningnya memandang bakal kakak iparnya yang cantik bak bidadari itu.

Alissa yang tak terfikirkan soalan itu terkejut mendengarnya. Matanya mencari wajah Farhan namun hanya satu senyuman nakal diberikan oleh lelaki itu. Tuan Khalid dan Puan Sarah sembunyi senyum melihat wajah merah Alissa.

"HAa ahh kan. Macam mana, kenapa dan bagaimana adik ipar along ni boleh sukakan Farhan ehh, Cer citer siketttt adik ipar". soal Farhana sambil tersengih nakal di sebelah alissa. Alissa yang tak tahu nak menjawab kerana malu itu diam sediam nya. wajah umi dipandang.

"Umiiii.....". rengek Alissa sambil menyorokkan muka di belakang tubuh wanita itu. Yang lain sudah melepaskan ketawa melihat Alissa yang sudah malu dan merah mukanya itu.

"IShh adikk dengan Along ni. Apa soalan pun. Kesian menantu umi tau". ujar Umi sambil menarik Alissa di belakangnya. Tubuh kecil itu dipeluknya sayang. Nakal sungguh anak-anaknya.

Kesian menatu cantik aku sorang ni.

.

.

.

.

.

.

.

"Thankyou sayang saya". ucap Farhan tiba-tiba. Alissa yang baru buka seat belt memandang Farhan.

"HAhahah why so cute ni sayang". soal Farhan.

"Ye laa, awak tiba-tiba cakap thankyou. Lain kali cakap sekali reason dia kenapa. IShh". marah Alissa comel.

"THankyou la sayang sebab awak, happy betul family biyy harini dengan sayang".

"sayang yang patut cakap thanks tau sebab family biyy semua baik gila dengan sayang". yaa, dia tak nafikan itu. Harini memang sangat indah baginya.

"Well, sayang pun pandai layan dan ambil hati diorang juga. Thankyou sayang sebab buat Umi biyy happy harini". ucap Farhan sambil memandang Alissa sekilas sebelum matanya kembali fokus pada pemanduannya ke rumah Alissa.

"Umi tu baik tau, sayang suka cara dia layan sayang. And yang paling sayang suka cara Biyy layan dia".

"Dia permaisuri biyy, and of course u will be my next Queen nanti". soal Farhan. Kereta yang dipandunya membelok ke kanan di mana rumah Alissa terletak. Handbrake ditarik kemas.

"thnks for today, for everything and for make me happy biy". ucap Alissa ikhlas.

"My pleasure Queen". Alissa tersenyum mendengar kata-kata Farhan itu. Cair jap member laaa.

"Okayy laa, saya masuk dulu yaa. Nak mandi nak rehat apa semua. Esok malam jangan lupa tau pukul 8 malam dekat cafe Sham. INgat biyy ehh ingat !! ".

"Okayy dear, esok malam pukul 7;59 biyy sampai. ingat juga pesan umi dan abi tadi. kalau free datang rumah lagi okay".

"In shaa Allah, Take care tau. Dah sampai rumah semua inform sayang tau". Farhan hanya mengangguk mendengarkan pesanan Alissa itu. Alissa keluar dari perut Alissa, tangannya naik melambai ke arah Farhan sebelum dia melangkah masuk ke dalam rumah agam itu.

Farhan mengahantar langkah Alisa dengan anak matanya. Hilang saja Alissa ke dalam rumah Farhan kembali menghidupkan keretanya.  Matanya memandang lagi ruma besar didepannya itu.

Satu keluhan besar Farhan lepaskan.

Berat.

Keretanya dibawa menuju ke sesuatu tempat..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Continue Reading

You'll Also Like

3K 392 43
Date : 9.06.2023 End : 1.08.2023 โ€ขKanda Qabriel โ€ขLeona Melis โ€ขZairul Adam โ€ข Al-Zahra Faisyah "The Sweetest Bitch With Her Kanda...
191K 7.6K 80
1๐“ผ๐“ฝ ๐“ผ๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ๐“ซ๐”‚ ๐“ฏ๐“ต๐“ธ๐“ต๐“ฎ๐“ผ๐”‚๐“ช ๐€๐‹๐„๐„๐’๐€ ๐™๐”๐‹๐€๐ˆ๐Š๐‡๐€ Mempunyai masa silam yang teruk. Dia seumpama iblis bertopengkan malaikat. Namu...
844K 34.2K 95
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
331 63 16
Syamzi Ameer @ Shen Wei adalah anak lelaki kepada seorang wanita mualaf (yang memeluk agama islam). Sejak kecil dia tidak mengetahui bahawa nama kedu...