ADRIANA ALISSA ( A Wounded He...

By MrsNeyyy

4.8K 397 10

{ COMPLETE } DULU ADA SINOPSIS CERITA YANG BAHAGIA, SEKARANG TIADA... Tiada apa-apa. Sama seperti sekeping... More

DISCLAIMER๐ŸŒ•โœจ
CAST !! ๐ŸŒ•โœจ
INTRO INTRO ๐ŸŒ•โœจ
Prolog ๐ŸŒ•โœจ
AA 1 ๐ŸŒ•โœจ
AA 2 ๐ŸŒ•โœจ
AA 3 ๐ŸŒ•โœจ
AA 4 ๐ŸŒ•โœจ
AA 5 ๐ŸŒ•โœจ
AA 6 ๐ŸŒ•โœจ
AA 7๐ŸŒ•โœจ
AA 9 ๐ŸŒ•โœจ
AA 10 ๐ŸŒ•โœจ
AA 11๐ŸŒ•โœจ
AA 12 ๐ŸŒ•โœจ
AA 13 ๐ŸŒ•โœจ
AA 14 ๐ŸŒ•โœจ
AA 15 ๐ŸŒ•โœจ
AA 16 ๐ŸŒ•โœจ
AA 17 ๐ŸŒ•โœจ
AA 18 ๐ŸŒ•โœจ
AA 19 ๐ŸŒ•โœจ
AA 20 ๐Ÿ’โœจ
AA 21 ๐Ÿ’โœจ
AA 22 ๐Ÿ’โœจ
AA 23 ๐Ÿ’โœจ
AA 24 ๐Ÿ’โœจ
AA 25 ๐Ÿ’โœจ
AA 26 ๐Ÿ’โœจ
AA 27 ๐Ÿ’โœจ
AA 28 ๐Ÿ’โœจ
AA 29 ๐Ÿ’โœจ
AA 30 ๐Ÿ’โœจ
AA 31 ๐Ÿ’โœจ
AA 32 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 33 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 34 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 35 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 36 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 37 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 38 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 39 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 40 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 41โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 42 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 43 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 44 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 45 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 46 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
AA 47 โค๏ธโ€๐Ÿฉนโœจ
SPECIAL CHAPTER ๐Ÿ’๐Ÿ’
MY LAST WORDS ๐Ÿ’Œ

AA 8 ๐ŸŒ•โœจ

59 6 0
By MrsNeyyy

Alissa mengeringkan rambut panjangnya menggunakan mesin pengering rambut. Alissa tersenyum saat mngenangkan kembali hal petang tadi.

#FB "Sayang, jom main belon air tu nak ? ". ajak Farhan.

"What ?? Biyy agak-agak laa. Dengan pakai baju office nya lagi. Memang kita ni kanak-kanak istimewa biyy". amboi bukan main kau nak main belon dekat tengah-tengah taman yang ramai orang ini. Mau keliru budak-budak dekat situ. Siapa yang tua dan siapa yang tua ni ?

"Ala sayang jom la. Kejap biyy beli ". tanpa menunggu jawapan daripada Alissa, Farhan sudah pun menuju ke arah seorang pakcik yang menjual pelbagai jenis belon dan juga mainan lain. Sumpah la dia tak main-main. Setelah mendapatkan belon yang dia inginkan Farhan kembali berlari anak ke arah Alissa. Oh my God boyfie siapa ni hahahahha.

"Biyy, sumpah lah awak nak main benda alah ni. Hahahaha". Alissa mengambil stick untuk menghasilkan belon itu dari farhan yang sedang menuangkan cecair belon itu kedalam mangkuk yang diberikan ssekali.

"Ye laa, kalau main-main biyy tak beli la sayang. Look at this sayang". ujar Farhan sambil tersenyum memegang mangkuk yang ada cairan sabun itu. Astaghfirullah. Kenapa ni guys. Dah macam alahan pembawakan budak. Ehhh ? Pembawakan budak ??

"Cepat la sayang. Let's play together. Come princess ". panggil Farhan. Alissa hanya pasrah mengikut Farhan yang sudah melayangkan stick tadi ke udara. Belon-belon besar mula terhasil. Kanak-kanak yang berada di sekitar situ seronok melihat bulatan-bulatan belon yang besar itu. Too cute too handle. Ada yang ketawa melihat Alissa dan Farhan yang seperti kanak-kanak gayanya. Entah kenapa Alissa seronok pula main benda alah itu.

Sempat juga mereka mengambil gambar masing-masing bermain belon di taman mengalahkan kanak-kanak ribena. Hahahahaha. Sedang ralit Alissa melihat Farhan bermain dengan beberapa kanak-kanak yang datang ke arah mereka. Dia disapa oleh seseorang.

"Seronok betul ye ". Alissa menoleh ke belakang mencari  pemilik suara tadi.

"Heheheh entah la kak dia mimpi apa agaknya semalam". ujar Alissa.

"Pembawakan budak kot ni. Berseri muka suami tu. Dah ada isi la tu dekat dalam ni ". ujar wanita tua tadi sambil mengusap lembut perut Alissa. Dia melemparkan senyum sebelum meminta diri untuk pergi. Alissa memandang ke arah Farhan. Pembawakan budak ? Bila masa aku mengandung.  #END FB

Alissa menggeleng kepala mengusir negatif yang cuba hadir. Rambut yang sudah siap dikeringkan dikepit kemas dengan penyepit rambut. Farhan masih belum membalas mesejnya jadi Alissa memilih untuk turun ke ruang tamu memandangkan semua ahli keluarganya ada di bawah.

.

.

.

.

"Ha, turun dah orang yang tengah bahagia". Alissa yang baru turun itu disapa mesra dengan sindiran Adwa.

Ciss kau ! 

Sah Along buka mulutni tentang kes di pejabat tadi. Melihat senyum Adwa faham dah. Kerana setahunya waktu dia pulang tadi Adwa tiada di rumah, yang lain juga ada di dalam bilik masing-masing. Hanya mama nya saja yang lihat jambangan yang dia bawa pulang tadi.

"Diam la kau budak ". Alissa menjeling Adwa tajam. Tempat di sebelah Arisya diduduknya. Alissa baru sahaja ingin menonton drama di kaca tv itu tiba-tiba saja TUan Zamarul mute kan suaranya. Aloooo why papaaaaa ?? Semua mata memandang hairan ke arah papa.

"So, memandangkan semua ada dekat sini papa nak bagitahu terus la, senang kerja papa tak perlu nak whatsapp sorang-sorang". Ujar papa. Cehh whatsapp sorang demi sorang bukan main. Apa lah function group whatsapp family kita pa. HAhahahha.

"Apa tu Papa? ". soal Adzan.

"Papa nak bagitahu yang papa dengan mama nak pergi holiday 4 hari dekat somewhere". mama di sebelah papa sudah menganggukkan kepala mengiyakan kata-kata Sang Suami Tercinta.

"woww. bukan main ye nak honeymoon. Ada apa-apa ke". usik Adrian.

"Habislah Adwa, nanti dapat adik". sambung Adzan.

"NO !! ". laju saja Adwa membantah. yang lain sudah ketawa lucu. Ada saja kerenah masing-masing.

"Ishh orang nak pergi bercuti jelah, sok sok healing gitu". jawab mama. okayy aku tertanya-tanya. Sapa ajar mama aku tengok tiktok ni ?

"Nak ikut ! ". pinta Alissa sengaja mengusik dua cinta hati nya itu.

"Orang nak honeymoon sibuk je la kau nak mengikutnya. Dah kenapa ? sibuk je la kau kak, kalau nak juga ha tu pergi kahwin sana. Ishh ! ". ehh Adwa ni tadi bukan main beria takut nak dapat adik lepastu dia juga yang over kemain taknak ada orang ketiga ganggu mama dan papa. Mende lahh yee otaknya seminit seminit.

Papa dan mama ketawa melihat perbalahan kecil anak-anaknya itu. Alhamdulillah antara mereka adik-beadik semua akrab. Tiada yang dengki atau iri antara satu sama lain. Hatta dengan kakak ipar mereka sekalipun tak pernah mereka menggangap dia asing.

Mereka bersyukur dikurniakan cahaya mata yang bagus akhlaknya semua. Semoga mereka terus begini. Tenang hati tua mereka berdua hendak meninggalkan anak-anak mereka jika mereka akan dijemput nanti.

"Kau kak, kalau nak honeymoon sangat apa kata kau ajak je abang Farhan kahwin. Nanti boleh honeymoon selalu". sambung Adwa. Puan Anissa yang terhibur akan keletah anak-anaknya tadi terdiam saat nama Farhan meniti di bibir Adwa. Namun sedaya dia cuba mengawal riak wajah mukanya.

"Dah laaa eiii budak ni menyampah". merajuk Alissa.

"Biyyy, Adwa buli biyy sayang". Arisya yang tadi hanya ketawa mengajuk cara suara manja Alissa, Dia memeluk tubuh adiknya itu saat Alissa memandangnya tajam. Dah la duduk sebelah je, Ada yang kena back flip nanti.

Yang lain sudah ketawa suka. Adwa pula makin kuat ketawanya saat melihat Alissa bangun menyalami kedua orang tua mereka. Tahu lah dia yang kakaknya itu akan masuk ke bilik sudah.Namun tetap saja dia mengusik Alissa hingga Alissa hilang dari pandangan mereka.

Dalam seronok mereka ketawakan Alissa itu, Ada satu mata yang memandang serius ke arah Puan Anissa yang hanya diam dari tadi sejak nama farhan muncul dlam topik mereka malam ini. Kenapa sebenarnya. Kenapa Puan Anissa berubah sikap saat nama Farhan hadir dalam cerita mereka. Apa yang mama sembunyikan dari angah dan kami semua ma. Angah tak faham.

.

.

.

.

.

.

"Kurang asam jawa tambah asam keping punya adik". geram betul dia dengan Adiknya sorang tu. Telefon pintar miliknya itu di ambil. No farhan di dail memandangkan Farhan tidak membalas chat nya.

......Sorry no yang anda dail tidak dap......

Alissa terus menekan butang merah ketika si jejaka operator yang menjawab panggilannya. Hmmm, takkan dah tidur tak bagitahu pun. Selalu nya chat je. No Farhan di dail lagi beberapa kali dan masih sama. Hanya suara operator itu saja yang kedengaran. Kali terakhir dia dail no Farhan tiada dalam perrkhidmatan. MAksudnya telefon Farhan sudah dimatikan. Secara tiba-tiba? Padahal tadi okay sja dia hanya tidak menjawab sahaja. Sekarang tiba-tiba tiada dalam perhidmatan pula ?

( betul ke hahaha )

"Mungkin dia sibuk kan, sebab tu dia tak jawab call. Takpun dia dah tidur agaknya. Yela dah sibuk mesti penat kan". Alissa bermonolog sendirian atau lebih tepat cuba menyedapkan hati sendiri yang sudah terasa dan ingin menangis.

Entah mengapa kata-kata wanita yang dia jumpa di taman tadi bermain di fikirannya. Jujur hatinya juga terjentik saat wanita itu mengungkapkan kata sebegitu. Kerana dia juga perasan akan perubahan Farhan yang nampak lebih berseri dan lebih bahagia hari ini.

Haihhhh, overthink pliss la menjauh......

Alissa masuk ke bilik air untuk membasuh kaki sebelum dia naik ke atas katil. Dia ingin tidur dengan tenang dan lupakan semua kata-kata negatif dalam kepalanya tika itu.

.

.

.

.

.

.

.

"Abang tak nak angkat ke call tu". soal sang isteri kepada sang suami. Telefon milik sang suami yang berdering itu dipandang. Nama yang tertera pada telefon milik suaminya dipandang. Matanya melirik kembali ke arah sang suami yang tidur di atas pahanya sambil mukanya disembamkan ke perutnya.

"Now masa abang dengan awak wifey. So please bagi abang beramah mesra dengan anak kita yang ada dalam perut sayang ni". ujar sang suami. Tidak peduli akan pemanggil tadi meski sudah berkali telefon miliknya itu berdering. Sekarang dia ingin menikmati masa nya bersama sang isteri tercinta. Kekasih halalnya.

Ringg... Ringg... ( psttt cemana bunyi ringtone tu ekk hahah malas nk letak lgu hahaha)

Mereka melihat telefon itu sekali lagi, sang isteri terus mengambil telefon sang suami  nama pemanggil yang tertera pada skrin telefon itu dipandang lalu ditunjukkan kepada sang suami.

"You must answer this call now Hubby, yang ini lagi wajib jawab berbanding yang tadi". tegas sang isteri. Butang hijau ditekan.

"Hello". jawab sang suami. Sang isteri hanya menunggu suaminya habis bercakap dengan si pemanggil di sana.

"Yee, patik tak balik malam ni permaisuriku. Patik bermalam rumah teman patik ".

"OKayy, Assalamualaikum permaisuri patik yang tersayang". lepas saja panggilan ditamatkan oleh si pemanggil, Dia terus mematikan telefonnya. Wajah sang isteri kembali dipandang.

"Sampai bila ? ". soal sang isteri.

"Sampai semua permainan ni tamat sayang". ujar sang suami tangan dan perut sang isteri dicium sekilas. Mereka bergurau mesra berdua. Bahagia. Mereka sangat bahagia ditambah pula dengan kehamilan sang isteri hingga mereka terlupa akan banyak hati yang akan menerima luka besar nanti.

Malam itu, dunia terasa bagai milik mereka berdua.

.

.

.

By the way, siapa mereka ?

SIAPA ANGAH ?

SIAPA YANG MENGANDUNG ?

SIAPA YANG DAH KAHWIN ?

SIAPA MEREKA BERDUA SEBENARNYA ?

.

.

.

.

Setakat ni , is everything okay ??

Keep reading okay guys !!

Vote Komen & share also this story and chapter !!

Love All Of You !!

Muahhh !!

Continue Reading

You'll Also Like

36.5K 4.1K 15
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...
5.3K 231 31
Sejarah silam yang membuatkan ERYNA SOFIA trauma berasa jijik dengan diri sendiri. Perkenalan antaranya dengan ADAM HARRAZ memberi sejuta kenangan pa...
69.3K 7.1K 40
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
4.1K 182 4