ADRIANA ALISSA ( A Wounded He...

By YourLittleN

4.8K 397 10

{ COMPLETE } DULU ADA SINOPSIS CERITA YANG BAHAGIA, SEKARANG TIADA... Tiada apa-apa. Sama seperti sekeping... More

DISCLAIMERπŸŒ•βœ¨
CAST !! πŸŒ•βœ¨
INTRO INTRO πŸŒ•βœ¨
Prolog πŸŒ•βœ¨
AA 1 πŸŒ•βœ¨
AA 2 πŸŒ•βœ¨
AA 3 πŸŒ•βœ¨
AA 4 πŸŒ•βœ¨
AA 5 πŸŒ•βœ¨
AA 6 πŸŒ•βœ¨
AA 8 πŸŒ•βœ¨
AA 9 πŸŒ•βœ¨
AA 10 πŸŒ•βœ¨
AA 11πŸŒ•βœ¨
AA 12 πŸŒ•βœ¨
AA 13 πŸŒ•βœ¨
AA 14 πŸŒ•βœ¨
AA 15 πŸŒ•βœ¨
AA 16 πŸŒ•βœ¨
AA 17 πŸŒ•βœ¨
AA 18 πŸŒ•βœ¨
AA 19 πŸŒ•βœ¨
AA 20 πŸ’βœ¨
AA 21 πŸ’βœ¨
AA 22 πŸ’βœ¨
AA 23 πŸ’βœ¨
AA 24 πŸ’βœ¨
AA 25 πŸ’βœ¨
AA 26 πŸ’βœ¨
AA 27 πŸ’βœ¨
AA 28 πŸ’βœ¨
AA 29 πŸ’βœ¨
AA 30 πŸ’βœ¨
AA 31 πŸ’βœ¨
AA 32 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 33 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 34 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 35 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 36 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 37 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 38 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 39 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 40 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 41β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 42 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 43 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 44 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 45 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 46 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
AA 47 β€οΈβ€πŸ©Ήβœ¨
SPECIAL CHAPTER πŸ’πŸ’
MY LAST WORDS πŸ’Œ

AA 7πŸŒ•βœ¨

61 6 0
By YourLittleN

Pekerja-pekerja di dalam syarikat milik Tengku Zamarul itu menunduk sedikit hormat saat melihat kelibat Alissa. Senyuman manis dilemparkan buat Alissa namun hanya dibalas dingin oleh gadis olehnya. Fahamlah mereka yang Cik Muda mereka itu dalam keadaan mood yang kurang baik.

"Khalil, masuk bilik saya ". arah Alissa saat Dia melintasi meja Khalil, salah seorang staff di syarikat itu. Khalil pantas bangun membontoti langkah Alissa. Masuk sahaja ke dalam pejabatnya, penghawa dingin dipasangka. Beg sandang dan fail yang dibawanya diletakkan di atas meja, punggungnya laju saja dilabuhkan di atas kerusi empuk itu dan badannya disandarkan ke kepala kerusi.

Fuhhhh leganya rasa. Entah kenapa perjalanan dari parkir hingga kesini terasa begitu lama dan sangat jauh. Alissa terlalu selasa hingga Dia lupa akan seseorang yang berada di dalam biliknya.

"Eeerr, Cik Alissa ? ". Panggil Khalil teragak-agak. Tadi bukan main garang sekarang dah macam kerang wangi sengihnya. EEHH ? HEHEHE.

Alissa pantas membuka matanya. Aduhh macam mana bole lupa. Kedudukannya lantas saja dibetulkan. Bikin malu saja !! Wajah Khalill dipandang hairan . Aikk ??

"Datang tangan kosong saja ke ?". soal Alissa kembali. Khalil hanya mengangguk sambil tersenyum. Tak silapnya boss nya tak ada suruh bawa barang apa pun. Alissa melepaskan keluhan kecil. Sabar Alissa. Khalil sudah tak senang hati.

"Mana fail kerja yang saya suruh awak buat semalam ?". Khalil menundukkan kepalanya saat mendengar soalan yang diajukan Alissa. Alissa memandang Khalil yang hanya menunduk dan membisu itu.

"Haihh, mulut awak tertingal dekat rumah ke macam mana ?". soal Alissa lagi. Laju Khalil mengangkat mukanya memandang Alissa.

"Saya minta maaf Cik Alissa, kerja semalam belum siap. masih ada lagi beberapa bahagian yang perlu saya semak dan betulkan kembali ".

"Kan bagus kalau awak jawab dari tadi . Bukan saya nak PECAT  awak pun". perkataan pecat itu sengaja Alissa tekan kan.

Khalil menundukkan kepala sedikit meminta maaf. Tak dinafikan Alissa baik dengan staffnya. Mereka juga agak rapat dengan Alissa berbanding dengan Adrian, kerana Alissa menurun perangai Puan Anissa. Ramah. Namun dalam baik dan ramahnya ada terselit tegasnya pada waktu yang perlu.

"Lain kali kalau saya tanya , saya nakkan jawapan. Bukannya awak diam. Saya bukan ahli nujum yang boleh faham dan baca fikiran orang. Faham ?". soal Alissa tegas.

"Faham Cik Alissa, sekali lagi saya minta maaf ".

Siapa yang tak sakit hati bila soalan yang kita perlukan jawapan tak dijawab atau dibalas. Lagi-lagi soalan itu sudah diajukan banyak kali.

Perhhhh, sakit mat !!

"Awak boleh pergi sambung kerja awak. Kalau boleh tolong siapkan harini ya ". Khalil mengangguk faham dan terus memusingkan badannya untuk keluar dari bilik pejabat Alissa. Keluar saja Khalil dari pejabatnya Alissa pantas membuka komputer dan laptop peribadi miliknya sendiri. Fail-fail di atas meja disemak satu persatu. Alissa mula menjalankan tugasnya yang juga sebenarnya tergendala.

HAHAHAHAHHAHA !

.

.

.

Sedang ralit Alissa membuat kerja, pintu diketuk dari luar. Alissa mengerutkan kening. Siapa pula. Takkan Sarah pula, mimpi apa datang ketuk pintu. Biasanya Sarah iaitu setiausahanya itu selalu berkomunikasi melalui interkom sahaja. Tidak pun diterjah saja pintu itu tanpa serba salah. Ini baik pula diketuknya.

"Masuk". arah Alissa. Wajah yang menghendap di balik pintu itu amat dikenali. Alissa mengukir senyum melihat wajah itu."

"Hye Cik Alissa buzy ke. Boleh saya masuk ?". soalnya kepada Alissa sambil mengherdipkan matanya beberapa kali. Comel.

"HAhahahah jangan mengada eh. Masuk jela". tergelak Alissa dengan tingkah Farhan itu. Kekasih siapa ini hah !?

"Assalamualaikum Puteri Saya". manis senyuman yang Farhan berikan pada Alissa. NI kalau ramai tengok ni mau cair habis.

"Waalaikumussalam putera kodok saya". Farhan mencebikkan bibir mendengarkan gelaran yang diberi Alissa itu.

"Kodokkan kita pulak ermmm". ujar Farhan sambil menongkat dagu memandangAlissa. Alissa ketawa melihat Farhan yang sudah memuncungkan bibir.

"Sayang gurau la biyy, Im sorry okay". pujuk Alissa. Mata dikerdipkan beberapa kali. Comel. Farhan ketawa melihat Alissa. Geram pulak rasanya.

"Yelaa, nah for you". Farhan menghulurkan kotak yang setia dia pegang sedari tadi kepada Alissa. Alissa mengambil dan membuka kotak putih tersebut. Jambangan bunga ros yang berada di dalam kotak itu dikeluarkan dengan penuh hati-hati. Alissa mengukir senyu lebar tambah manis lebih gula ikat tepi saat melihat jambangan bunga tersebut. Bunga itu dicium lembut.

"Hmm wangi". suka sangat-sangat suka !! Farhan tersenyum melihat wajah Aliss yang tak lekang dengan senyuman saat dia melihat Alissa suka akan bunga yang dia berikan. Alissa melihat jumlah kuntuman bunga itu. Ada sepuluh semuanya.

Ada yang tahu tak kalau sepuluh kuntum nunga ni maksudnya apa ??

"Do you like it sayang ? ".

"I LOVE IT BABYY !!  Thank You biyyy". Alissa memandang Farhan.

"Tahu tak apa maksud bunga tu?".

"Ermm, kalau 10 kuntum ni saya tak tahu laa, bagitahu please ". Farhan sudah ketawa melihat muka sedih Alissa.

"Maksud 10 kuntum bunga itu adalah You're Perfect". jawab Farhan.

"OKay , jadi maksudnya". sengaja Alissa menyoal lagi. Ingin mendengar jawapan Farhan tetang You're Perfect itu secara detailnya.

"Maksudnya, awak sempurna sayang. Semua tentang awak sangat sempurna. Kalau awak rasa awak tak sempurna, kalau awak rasa tiada yang anggap awak sempurna jadi biar saya yang ucapkan. Awak sempurna sayang, terlalu. Dan 10 kuntum bunga ini adalah bukti dari saya yang awak seorang wanita yang sempurna ". yaa dia tidak nafikan Alissa memang sempurna tapi...

"Thankyou Farhan sebab awak dah buatkan saya rasa dihargai sangat". ucap Alissa ikhlas.

"Sama-sama sweetheart". mereka saling menatap antara satu sama lain. Rasa sayang Alissa terhadap Farhan makin menebal hingga dia lupa akan mimpi yang pernah dia peroleh dulu.

Tokkk !! Tokkk !! Tokkk !!

Alissa dan Farhan terjaga daripada tatapan hangat masing-masing. Lantas keduanya menoleh ke arah pintu. Satu figura sedang bersandar pada dinding pintu sambil memeluk dada melihat mereka.

"Amboi sweetnya. Face to face, eyes to eyes ya. Bernanah mata along ni tengok tahu tak ". ujar Adrian sambil menjulingkan matanya ke atas. Farhan sudah ketawa lepas manakala Alissa sudah menutup mukanya dengan jambangan bunga ros tadi. Malu oiii.

"Alongggg !!!! kenapa tak bagi salam dulu. Dah la tu masuk dulu baru nak bagi salam eeiii ". marah Alissa. Bunyi je macam marah, hakikatnya sedang menutup malu.

"Banyak cekadak muka awak, dan berbuih mulut along ni bagi salam. Jari ni dah retak tahu ketuk pintu ni ". amboii bukan main teruk bahannya ni. Alissa sudah menjeling alongnya yang sdang tersenyum nakal.

"Along perlukan apa-apa ke? ". soal Alissa.

"Along nak pinjam laptop kejap". jawab Adrian ringkas. Alissa menutup laptopnya sebelum diserahkan kepada along nya.

"Adrian, aku nak pinjam adik kau kejap". pinta Farhan yang hanya diam memerhati tingkah 2 beradik itu dari tadi. Alissa pandang Farhan tak percaya. Dia Adriankan along aku macam tu je sedangkan along tu tua 6 tahun dari dia. Ohh lupa kaum Adam tak suka benda complicated kan.

"Kau nak bawa dia pergi mana ?". cehh ! poyo je dengan muka garangnya.

"Taman". ringkas jawapan Farhan.

"Okayy, jaga adik adik aku elok-elok. Jangan nak macam-macam ". Along menunding jari ke arah Farhan. FArhan membuka mulutnya luas seakan ingin menggigit jari Adrian. Berdekah mereka ketawa. Alissa memandang pelik buat kali kedua. Aikk, itupun lawak ke nyah ??

"Aku tahu la nak jaga Dia. She's safe with me". ujar Farhan dengan tawa yang masih tersisa. Adrian hanya geleng kepala lalu pamit untuk keluar.

"Apa yang lawak sangat? ". soal Alissa dengan wajah yang blur habis. Sungguh dia tak faham cara gurauan kaum adam sesama mereka.

"NOthing sayang. Stop being cute please. Dah jom ". ajak Farhan sambil menarik tangan Alissa.

Yeayy dating !!

.

.

.

.

.

Namun di sudut satu lagi......

TInggg Tongg !

Pintu rumah dibuka selepas loceng dibunyikan oleh si pemanggil beberapa kali.

"Yes ? ". ujar si pemilik tuan rumah itu.

"Are you Mrs H? ".

"Yes I am, why ? ".

"OHh, this flowers for you". si pengirim tadi menunjukkan jambangan bunga besar yang berada di dalam kereta miliknya.

"Ohh my God, seriously ! ". terkejut dia saat melihat jambangan besar itu. Berapa banyak bunga ros yang dia bagi ni. Btw siapa yang bagi ?

Si pengirim tadi membantu mengeluarkan jambangan bunga ros besar itu. Buat pertama kali dalam hidupnya mendapat customer yang mengirimkan barang besar seperti ini.

Dia menyambut huluran jambangan bunga itu lalu diletakkan di ruang tamu rumah. FUhhh berat  ! Dia mengucapkan terima kasih lalu pantas dia menutup pintu. Jambangan bunga ros tadi kembali dibelek. Kad yang berada di tengan bunga ros merah itu diambil lalu dibaca. Wajahnya lantas mengukir senyuman lebar saat membaca isi kad tersebut. Kini dia tahu siapa yang berikan jambangan bunga itu. Dia memeluk erat bunga itu. Rindu.

{ FROM : Mr H

TO : Mrs H

🌹 100 kuntum bunga ros merah untukmu sayang. Yang membawa maksud kekal bahagia selamanya, kekal setia hingga lanjut usia. My life is you sayang. I Miss You My One And Only...

THANKYOU FOR THE BABIES !!

I LOVE YOU MY PREGGY WIFE !!

Lots Of Love : H }

.

.

.

.

.

.

.

.

.


New Character Unlocked !!!!!

KEEP READING , COMMENT AND VOTE !!

SPREAD LOVE NO HATE !!!!

WIFE ?? BABIES ?? MR H & MRS H ?? WHO ??

CANT WAIT FOR NEXT PLOT TWIST MUEHEHEHEHEHEHEHE !!!!!

Continue Reading

You'll Also Like

3.4K 203 34
Alyssa seorang accounts manager di Syarikat pembangunan Stasia Heights. Dia mempunyai teman baik seorang jurutera bernama Shima. Dan dia suka bekerja...
22.6K 714 24
[ 𝐜𝐨𝐦𝐩π₯𝐞𝐭𝐞 ] ~ Iris Eryna seorang gadis yang ada segala galanya kecuali bahagia. Mukanya sentiasa beku tanpa secalit senyuman sehinggalah mun...
71K 2.5K 52
Bukan senang untuk setia. Bukan senang nak cari yang setia. Bukan senang nak kekal setia. Luqman - Bertahun-tahun dia bazirkan zaman bujangnya demi u...
9.6K 185 83
Start: 12 November 2020 End: 31 Ogos 2021 Mengisahkan tentang sedih dan gembira kehidupan seorang perempuan yang diberi nama Nur Arissa Humairah. NU...