BR 28

96 6 0
                                    

· · ─────── ·𖥸· ─────── · ·
𝕭𝖆𝖞𝖆𝖓𝖌𝖆𝖓 𝕽𝖎𝖓𝖉𝖚

Emir bergerak santai ke keretanya yang terletak tidak jauh dari bangunan kuliah. Rasa kantuk mula menyerang matanya. Sedang Emir hendak menekan punat buka pada kunci keretanya, suatu haruman minyak wangi menusuk ke rongga hidungnya.

'Bau siapa kuat sangat ni?' gumam hati Emir.

"Emir!"

Emir menoleh ke arah suara yang memanggilnya. Wajahnya yang lesu kini bertambah mendung melihat wajah insan di hadapannya.

"Hurmm." Balas Emir acuh tidak acuh.

"Jom dinner." Ajak Raisya mesra seperti selalu.

"Sorry. Got some works to do."

Raisya pula yang mencuka mendengar penolakan Emir.

"Really?" Raisya masih cuba mengawal suaranya. Tidak puas hati betul!

"Yea!" malas hendak berlama-lama di situ. Emir membuka pintu keretanya.

"Emir! Kejap." Laungan suara seorang gadis mematahkan lagi sekali niat Emir untuk pulang ke rumah sewanya.

Emir membekukan dirinya. Cuba sembunyi rasa bengang yang mula timbul. Sudahlah dia lemas dengan kehadiran si Raisya yang semakin mendesak mengajaknya makan bersama. Sekarang, ada lagi yang memanggilnya.

"Sorry ganggu korang tapi Emir.. gambar kau siap transfer dalam laptop ke?" soal Humaira ragu-ragu bila terasa situasi agak tidak menyenangkan antara Emir dan Raisya.

Emir menoleh untuk melihat gerangan yang bertanya, "Bout that.. not yet."

"Oh, okey. Nah, pendrive aku. Nanti isi je gambar dalam ni."

Pendrive bertukar tangan.

"Okey. Terima kasih." Humaira cepat-cepat mengundurkan dirinya tanpa menunggu respon daripada Emir. Jelingan berapi Raisya amat merimaskannya.

"Gambar apa ini?"

Emir mencampakkan begnya ke tempat duduk sebelah pemandu dan terus menutup pintu. Membiarkan pertanyaan Raisya sepi tanpa sebarang jawapan. Deruman enjin kereta Honda milik Emir memaksa Raisya mengundur beberapa langkah.

Raisya memandang kereta Emir yang mula bergerak meninggalkannya. Matanya memerhatikan sekeliling. Memeriksa sama ada dirinya diperhatikan oleh pelajar lain atau tidak.

Mata Raisya mula berair. Rasa malu dan kecewa mula menjalar. Tidak pernah Raisya merasa hina sebegitu. Tiada lagi lelaki yang berani melayannya seteruk itu.

Humaira yang sedang tertawa bersama rakan satu keretanya ditenung oleh Raisya dengan penuh rasa benci.

Kenapa mesti ada perempuan itu?

Kenapa semua orang baik dengan dia?

Apa lebihnya perempuan itu sedangkan aku ada segalanya?

Perempuan hipokrit itu juga yang orang suka!

"Sampai bila kau nak tenung dia orang macam nak makan tu Sya? Aku dah kata jangan buang masa dengan Emir. Banyak lagikan jantan lain yang kau boleh dapatkan."

"Aku takkan tewas Azura."

Raisya memandang wajah beberapa wajah yang sedang bergelak ketawa di dalam kereta Axia tidak jauh daripada tempatnya berdiri sebelum berpaling dan menuju ke keretanya.

"Weh takut do.. dia orang macam tengah bergaduh saja masa aku datang dekat tadi. Nasib tak kena tempeleng dengan minah kerek tu." Bersungguh Humaira bercerita.

Bayangan RinduHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin