Bab 48

10.8K 447 7
                                    

Ketukan pintu di berikan oleh kak Nurul. Sahutan masuk di berikan oleh Ery. Pintu di kuak dan kak Nurul melangkah memasuki bilik Ery.

"Ada apa Ery panggil akak?".

"Ery nak dia masuk kerja esok"kata Ery menghulurkan resume yang ada di tangannya kepada Kak Nurul.

"Baik Ery. Akak akan call candidate ni untuk lapor diri esok. Ada apa-apa lagi yang Ery nak akak uruskan".

"Erm.. tak de. Akak boleh sambung kerja". Kak Nurul melangkah keluar dari bilik. Ery menyambung kembali kerjanya. Fail yang berada di atas meja di tilik satu persatu.

*********
Bang!

Kedengaran satu hentaman bergema di seluruh pejabat. Semua mata memandang kearah bunyi itu datang.

"Kau buat kerja ke tak ni! Banyak sangat benda yang salah. Kau datang kerja ke menggedik!"herdik Ery marah.

"Maafkan saya Encik Ery."kata pekerja itu.

"Senang kau cakap maafkan sherly! Sekarang ni..aku nak kau buat balik lepas tu hantar dekat aku hari ni jugak! Kau jangan pergi mana-mana kalau kerja kau tak siap! Faham!!"bentak Ery. Kakinya terus di atur kembali ke pejabatnya.

"Ish! Bencinya, apa yang tak kena tah dengan dia tu. Haih.. nasib baik Handsome"kata Sherly.

"Huh! Patut pun boss bengang dengan kau. Semua salah. Tu lah kau. Lain kali kerja betul-betul. Jangan asyik nak menggedik je"sindir Zubir memandang fail itu sekilas dan terus berlalu.

Sherly menayangkan wajah cemberut. Kesal agaknya.

************
Petangnya,

Ridzwan dan aku pulang ke rumah. Hayiz yang ada dalam dukungan Ridzwan di letakkan ke bawah. Biar dia bebas bergerak. Badan di henyak ke sofa berangkai tiga. Keluhan penat di lepaskan. Aku turut bersandar di sofa satu.

"Penatnya.. ingat ke zaman sekarang ni senanglah kerja sikit. Ini tak, kena tunggu dah satu hal. Nak kena buat itu ini lagi naik turun lagi. Haih..."rungut Ridzwan.

"Abang macam nak salahkan Elly je sebab lahirkan Hayiz dekat luar negara"kata aku mencebik

"Ada abang cakap semua ni salah sayang ke?"tanya Ridzwan terus aku menggeleng.

"Ha... Tak de kan, so jangan nak cari gaduh"kata Ridzwan memandang aku. Aku mengecilkan mata ku memandang Ridzwan tidak puas hati.

"Apa tengok abang macam tu?".

"Kenapa? Tak boleh ke nak tengok suami sendiri. Elly ada mata suka hati lah"aku menjeling tangan di silangkan tanda marah.

"Merajuk lah tu. Dah tak payah nak merajuk sangat. Nanti cepat tua. Umur dah tua nanti makin tua"kata Ridzwan tersenyum. Suka sangat dia menyakat aku.

Mulut aku ternganga apabila Ridzwan mengata aku ni tua.

"Hey! I'm still 22 okay. Mana ada tua"aku menayangkan muka cemberut.

"Habis tu nak merajuk sangat atau.. abang cancel jelah tiket pergi Maldives"kata Ridzwan berpeluk tubuh dengan mata di kerlingkan ke arah aku.

"Biarlah nak..."kata-kata ku mati di situ. Terus aku cuba mencerna apa yang di katakan Ridzwan. Mata ku membulat. Wajah berubah teruja. Terus aku duduk melutut di sisi Ridzwan yang berbaring di atas sofa berangkai tiga.

"Betul ke apa abang cakap dan apa Elly dengar. Kita nak pergi Maldives ke?"tanya ku untuk kepastian.

"Ye lah. Kenapa? Tak nak? Kalau tak nak abang batalkan"Ridzwan mengeluarkan telefonnya mengacah untuk telefon pihak KLIA untuk batalkan tiket.

Єи. Ѕυαмι 18 Тαнυи [✔️]Where stories live. Discover now