CKBSK PT.2 / 22

149 47 99
                                    

Perlahan-lahan Johee membuka pintu bilik kakaknya sambil sesekali kepalanya berpaling ke belakang untuk melihat jika ada mata yang memerhati perbuatannya. Setelah memastikan keadaan selamat, dia menutup semula pintu bilik kakaknya dan mulakan pencarian memory card yang menjadi targetnya.

Dia dah buat keputusan untuk mendapatkan memory card itu dan berikannya kepada Dokyeom. Dia tak mahu dibenci oleh crush sendiri. Kalau boleh, dia mahu crushnya bahagia disebabkan olehnya.

Dia yakin Dokyeom akan bahagia jika dia memberi memory card itu kepadanya.

Jadi sekarang nie, memory card adalah keutamaan buat Johee.

“ aduh, mana pulak kakak sorok nie. ” bebelnya perlahan.

Kawasan laci diselongkar.
Tiada.

Kawasan meja belajar diselongkar.
Tiada.

Atas katil diselongkar.
Tiada.

Tubuhnya terus berdiri tegak sambil tangannya bercekak pinggang perhatikan kawasan bilik kakaknya. Kuku jarinya digigit sambil dirinya cuba untuk meneka dimana memory card itu disimpan.

Gila, memory card tu dah laa kecil.
Jadi benda tu boleh disorok kat mana-mana je dengan senang.

Haish, Johee garu kepalanya yang tidak gatal. Dia buntu. Dia sudah tidak tahu mahu mencari dimana lagi.

Jam diatas meja laci dipandang. Sudah hampir 10 malam. Biasanya waktu-waktu seperti ini kakaknya akan pulang membawa DIA dan melakukan aksi terlarang tu memandangkan Cik Piah sudah pulang ke kampung untuk menjaga nenek mereka yang sakit.

Johee mengeluh. Nampak gayanya dia gagal untuk mencari memory card tersebut.

Dengan langkah yang malas, Johee terus menuju ke pintu bilik dan tombol pintu dipulasnya. Apabila pintu dibuka-

PLAK!
Bunyi sesuatu yang kecil jatuh diatas lantai kedengaran.

Segera dia menutup semula pintu dan melihat di atas lantai. Lama dia mencari dan tubuhnya terhenti apabila melihat satu objek kecil berwarna hitam.

Memory card.

Johee sengih lalu tangannya mencapai memory card tersebut. Kepalanya kemudian melihat ke arah pintu dan senyumannya semakin melebar dikala dia melihat ada blazer milik kakaknya yang tergantung pada penyangkut pada pintu.

Thank god, Dokyeom pasti akan gembira.

Baru sahaja Johee mahu melangkah keluar daripada bilik, dia dapat mendengar suara kakaknya dan juga suara seseorang yang sedang menuju ke bilik sambil bergelak ketawa.

Sh*t, kakak dah balik.

Sepantas kilat Johee terus berlari dan bersembunyi dibawah katil. Matanya dipejam rapat sambil berdoa agar dirinya tidak ditemui.

KLARK.
Pintu bilik dibuka dan semakin jelas laa suara Rohee dan seorang lelaki yang menjadi penemannya.

“ hey you hati-hati. ” suara lelaki itu bergema dengan kuat. Pintu bilik ditutup dan Johee boleh nampak dua pasang kaki mendekati katil dan BUKKKK- katil diterjun oleh mereka.

“ haihhhh I bengang laa dengan Joshua tu, kenapa dia selalu reject I? Even I selalu tawarkan badan seksi I pada dia, dia selalu bagi macam-macam alasan untuk tolak I. ”

“ tapi you pernah rasa dia kan? ”

“ rasa dia my ass! Dia tak pernah sentuh I. Dia cuma cium I dan dia masuk ke dalam bilik I just untuk luahkan perasaan dia. And one day, dia minta tolong I untuk ambil gambar I dengan dia atas katil kononnya kami baru lepas buat benda tu. And guess what, I bodoh sebab tolong dia. Dia just bukak baju dan I pun bukak baju I tanpa seurat benang pada tubuh I, tapi dia tak rasa apa-apa. Dia tak nampak tergoda pun dengan tubuh I. Dia just gunakan I untuk sakitkan hati Hyera. Tu je! ” tengking Rohee tidak berpuas hati.

Crushku Boo SeungKwan + B.S.KWhere stories live. Discover now