CKBSK PT.2 / 20

170 48 76
                                    

“ Joshua oppa? ”

Joshua menjeling Yeonjun tajam lalu dia berjalan turun dengan wajah ketatnya. Apabila dia berselisih dengan Hyera, sempat dia memandang gadis itu dengan satu pandangan yang sukar untuk Hyera tafsirkan.

Hyera jadi kaku seketika. Perasaannya mula terusik apabila melihat wajah Joshua.

Riak wajah Joshua seperti ... lelaki itu sedang dalam kesedihan. Dan pada masa yang sama, lelaki itu cuba beriak tenang meskipun pandangan matanya menunjukkan hal yang sebaliknya.

Joshua nampak kosong.

Hyera terus palingkan kepalanya untuk melihat tubuh Joshua yang semakin jauh dengannya. Belakang tubuh Joshua yang tak tegap tu dipandang sayu.

Entah kenapa, hatinya rasa hiba pula.

Oppa okay kan?

⊱⋅ ──────────── ⋅⊰

Sewaktu Seol dalam perjalanan pulang untuk ke kelasnya, dia terserempak dengan Jungkook Saem yang sedang berdiri dihadapan papan kenyataan sambil memeluk tubuh. Dari gaya lelaki itu, nampak seperti dia sedang menunggu seseorang.

Dahi Seol berkerut melihatnya. Setahunya, Jungkook Saem selalu habiskan masa di padang atau di gelanggang bola keranjang. Jadi sebab apa lelaki itu datang ke blok B yakni merupakan blok untuk kelas-kelas bodoh?

Jungkook Saem nak jumpa diri dia ke?
HAKHAK, perasan!

“ saem! ” jerit Seol dengan kuat sambil tangannya dilambai ke arah guru lelaki itu.

Jungkook tampak kaget, tapi cepat-cepat dia kawal riak wajahnya dan membalas lambaian Seol.

Seol senyum lalu dia berlari anak mendekati gurunya itu. “ saem buat apa kat sini? ” soal Seol memulakan perbualan.

Jungkook Saem kelu seketika. Matanya meliar pandang tempat lain sebelum dia ketawa dengan kekok. “ err saem nak ... err, tenangkan fikiran kejap. Kamu tahu kan saem sibuk dengan pemilihan yang terbaru, jadi fikiran saem kusut sikit. ”

Seol buat mulut gaya ‘O’.
“ ingatkan sunbae datang sini nak jumpa saya HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! ” hambur Seol sambil bahu Jungkook Saem ditampar-tamparnya manja.

Jungkook Saem mendesis sakit, namun dia tidak juga menepis tangan Seol dari terus-terusan memukul bahunya. Dia redha.

“ kalau macam tu saya pergi balik kelas dulu ek? Duduk sini lama-lama pandang muka saem bukannya ada faedah pun HAHAHAHAHAHHAHAHAHA muka hodoh macam ulat gonggok HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! ”

Jungkook Saem derp. Dia pandang Seol dengan mata yang mengecil.

Nie kalau dia tumbuk nie, konfirm berkecai muka. Emm.

“ k laa saem, saya pergi dulu! ” PUKK- Seol memukul perut Jungkook Saem terlebih dahulu sebelum dia berlari meninggalkan kawasan itu dengan tawa yang mengilai seperti kuntilanak.

Jungkook memegang perutnya yang dipukul dengan wajah yang kesakitan. Dia senak.

“ tak guna punya student, kurang ajor! ”

Ketika Seol sedang berlari dengan mata yang membulat serta mulut yang ternganga luas, dia ternampak kelibat Joshua yang sedang berjalan ke arahnya dengan kepala yang menunduk. Segera dia memberhentikan langkah secara mengejut.

Crushku Boo SeungKwan + B.S.KWhere stories live. Discover now