CKBSK / 29

416 88 118
                                    

CRUSHKU BOO SEUNGKWAN
29
——

" woahhhhh Sebong fighting!!!! Kalahkan wanna one!!!!! "

" dua tiga kucing berlari, woi wanna one pahal baju kaler pink? "

" Kang Daniel berusaha sayang!!!!!! I love you!!!!!! "

Semua pelajar yang hadir untuk memberikan sokongan terus berpaling memandang seorang gadis berbaju hijau yang dok terjerit jerit nama Kang Daniel. Gadis itu dipandang tajam.

" kenape pandang saya macam tu? " ujar gadis itu takut takut.

Rohee yang kebetulan ada disitu mula mendekati gadis itu sambil tangannya disilangkan di dada, wajah kereknya sudah dipaparkan.

" hey you .. you kelas mana? " soal Rohee dengan gediknya.

Mata gadis itu terkebil kebil, mungkin dia berasa tidak sedap hati apabila kesemua rakan rakan Rohee sudah mula mengepungnya. Dia menelan liur.

" saya dari kelas 3B. " jawab gadis itu. Rohee tertawa kecil.

" junior rupanya, patut laa takde adab. Heyy budak kau dengar sini .. kau kena sokong Sebong paham, pelajar junior macam kau diharamkan untuk sokong Wanna One. Faham? W.A.N.N.A.O.N.E!! Kau kena sokong sape? " paksa Rohee sambil kepala junior tadi ditunjalnya berkali kali.

" w-w-wanna ehh silap, se-sebong. "

" gud girl. "

Kepala junior itu digosok kasar sebelum ditolak oleh Rohee. Junior itu hanya diam, dia tidak mampu untuk melawan memandangkan Rohee adalah senior di sekolah itu. Dia tabah.

" dyhfayfagiagia ALALALALA TOMEINYE MASKOT CARROT TUUU. HANAT DIA LAMBAI AKU!!! HAIII CARROTTTT .. "

Kawasan court mula bising dek teriakkan para pelajar apabila maskot kedua dua pasukan sudahpun keluar sambil diiringi ahli pasukan Sebong dan Wanna One. Terutamanya Rohee. Dia laa yang paling over sambil menjerit jerit menyebut Carrot.

Junior disebelahnya sudah tersenyum sampai ke telinga apabila wajah Kang Daniel jelas kelihatan di belakang Kuanlin. Hatinya berdebor. Ikutkan hati nak je dia menjerit, tapi bila terpandangkan Rohee di sebelah .. Hmm, redha je laa.

-
-
-

" hai my sweet carrot, sokong BebyGyu ye? Nanti habis game BebyGyu lanje cendol oke, takmo muka merah merah, alololo. "

Seungcheol hanya memandang Mingyu yang macam orang gila bercakap dengan maskot carrot, siap dibelainya lagi tu. Hamboii.

Joshua pula sudah menjeling Mingyu tajam, diikutkan hati nak je dia kasi fyling kick bior pengsan seminggu. Hishh.

" sweet carrot takmo pandang orang lain tau, pandang BebyGyu je, nanti BebyGyu jeles. Bila BebyGyu jeles, BebyGyu tak boleh fokus. Bila BebyGyu tak fokus, nanti Sebong kalah. Bila Sebong kalah, Seungcheol marah BebyGyu. Bila BebyGyu kena marah, BebyGyu nangis. Sweet carrot nak ke tengok BebyGyu nangis? Hmm? "

Maskot carrot hanya menggoyangkan tubuh untuk memberi reaksi akan kata kata Mingyu. Mingyu tersenyum.

" alaa tomeinyaa dia, tomeinya diaa. "

Mingyu sudah melompat lompat kegembiraan disitu sambil memegang tangan maskot carrot tersebut, hatinya berbunga.

Joshua?

Hatinya terbakor.

PRITTTTTTTTT. Permainan pun dimulakan.

Saehyun dan Eunbyul yang baru sahaja tiba juga turut duduk sambil memberi sokongan kepada Sebong memandangkan Sebong adalah sunbae kegemaran mereka.

Crushku Boo SeungKwan + B.S.KWhere stories live. Discover now