ADAKAH MASIH CINTA 35

20.1K 658 31
                                    

Wajah Megat Faris berkerut kerut. Pelipis matanya kelihatan bergerak gerak begitu juga dengan jari jemarinya. Seketika kemudian matanya terbuka pantas. Dia memandang ke sekeliling. Tiada sesiapa melainkan dirinya di ruangan yang serba putih itu.

Seketika kemudian pintu ward itu dikuak perlahan dari luar. Tersembul wajah garang Elliey. Elliey menapak perlahan dengan kasut tumit tingginya mendekati katil Megat Faris. Megat Faris berasa cemas apabila melihat pisau tajam di tangan Elliey.

Megat Faris cuba bersuara namun suaranya seolah tersekat di kerongkong. Dia cuba untuk menjerit memanggil sesiapa namun gagal. Dia kemudiannya menjulurkan tangan ke button kecemasan di hujung kepalanya namun pantas ditepis oleh Elliey.

Elliey memandangnya tajam dengan senyuman jahat. Megat Faris kalut. Dia cuba bangun dari pembaringannya namun dia tidak berjaya. Tubuhnya tidak dapat bergerak kecuali tangannya. Elliey kemudiannya mengangkat tinggi pisau di genggamannya.

Megat Faris kemudiannya memaksa suaranya agar keluar. Dia mencuba sedaya upaya agar kotak suaranya berfungsi. Elliey kemudiannya menghunus pisau tadi ke perutnya dan serentak itu..

" Arghh.. " Matanya terbuka laju. Megat Faris memandang sekeliling. Dia di tempat yang sama seperti tadi. Ruangan serba putih itu diperhati di segenap ruang kalau-ii Elliey ada di situ. Dia kemudiannya berasa lega apabila ruangan itu kosong sebelum menyedari ada seseorang sedang tidur di kerusi pelawat.

Susuk tubuh lelaki itu duduk di kerusi dan melentokkan kepala di atas katil tempat dirinya berbaring. Tangannya bergerak perlahan cuba menyentuh ubun-ii lelaki itu. Megat Haneef yang hanya tidur-ii ayam membuka perlahan matanya. Dia mendongak melihat gerangan yang mengusap kepalanya. Sebaik sahaja melihat Megat Faris yang sedang memandangnya, dia terus berdiri tegak.

" Faris kau dah sedar! " Megat Haneef kemudiannya mengucapkan rasa syukur sebelum menjerit memanggil doktor. di

💕💕💕💕💕

Megat Haneef meminta izin pegawai polis yang bertugas itu untuk masuk melawat pesakit di dalamnya. Megat Haneef menapak perlahan mendekati katil putih tersebut. Kelihatan ada sekujur tubuh yang sedang terlantar di atas.

Megat Haneef mengeluarkan telefonnya. Gambar Farrahani yang kononnya menjadi bukti kecurangannya dikeluarkan. Wajah lelaki di dalam gambar tersebut dibandingkan dengan wajah lelaki tersebut. Seiras dan serupa!

Megat Haneef terkedu. Seketika kemudian lelaki itu membuka perlahan matanya. Matanya terkebil kebil memandang Megat Haneef.

" Kau.. " Khairul menjadi kalut. Dia pantas bangun dari pembaringannya. Hendak melarikan diri, tangannya digari pada katil hospital.

" Apa hubungan kau dengan Farra? " terpacul soalan itu dari bibir Megat Haneef. Khairul menelan liur. Dadanya berombak kencang.

💕💕💕💕💕

" Elliey! " jerit Megat Haneef sambil menapak anak tangga rumah dengan laju. Elliey yang sedang menyisir rapi rambutnya tergamam mendengar jeritan Megat Haneef. Megat Haneef merempuh kuat pintu bilik Elliey. Elliey berdiri tegak. Matanya terkebil kebil memandang Megat Haneef.

" Nif you kenapa? " soal Elliey tergagap gagap. Dia gerun melihat wajah tegang Megat Haneef.

" Siapa Khairul? " soal Megat Haneef tegas dan lantang. Elliey terkedu. Hampir luruh jantungnya saat nama itu meniti di bibir Megat Haneef. Farrahani yang terdengar suara Megat Haneef terkocoh kocoh bergerak ke tempat kejadian.

" What happen? What happen? Tell me? Is it Malaysia has been attacked by terrorist? " soal Farrahani dengan kalut sambil menerjah masuk ke dalam bilik tersebut. Elliey mengetap bibir. Megat Haneef tidak menghiraukan Farrahani. Matanya tajam merenung Elliey yang menikus.

" Apa kau dah buat hah? " tengkingnya lagi. Terhincut bahu Farrahani dan Elliey dengan jerkahan itu.

" Bu-bu-buat apa! I-ma-na ada bu-bu-buat apa! " Elliey cuba berselindung lagi. Megat Haneef naik hantu. Kakinya menapak laju ke arah Elliey.

" Tak buat apa? " Megat Haneef merentap kasar rambut Elliey.

" Kau upah orang rogol dia dan kau cakap tak buat apa? " tengking Megat Haneef kuat. Elliey ditolak kasar ke lantai. Farrahani tergamam. Peristiwa hitam itu terlayar kembali di ruangan mata. Matanya mulai berkaca.

" Tak! Sumpah Haneef I tak buat! " tangis Elliey.

" Aku dah jumpa Khairul! Dia dah ceritakan segalanya! " ujar Megat Haneef keras. Elliey terpana. Khairul masih hidup?

" Aku tak sangka sampai macam tu sekali busuknya hati kau! " ujar Megat Haneef kesal.

" Sebab hati busuk di tu lah, saya jadi macam ni. Semuanya untuk anak saya.. " ucap Farrahani dengan lelehan air matanya jatuh membasahi pipi. Megat Haneef terkaku memandang isterinya.

" Jadi maknanya.. "

To be continue..

Thanks for reading 💓 .
Maaf kalau cerita ni tak mengikut citarasa anda semua 🙃 .

ADAKAH MASIH CINTAWhere stories live. Discover now