ADAKAH MASIH CINTA 23

16.4K 517 7
                                    

Megat Haneef membelok keretanya keluar dari kawasan hospital. Jam menunjukkan angka 9 malam. Memang menjadi kebiasaannya untuk melawat Megat Faris setelah habis waktu kerja. Pada hari cuti pula dia akan menemani Megat Faris di hospital semalaman.

Siang malam dia berdoa pada Yang Esa agar sepupunya itu cepat sembuh. Keadaan Megat Faris yang masih belum keluar dari zon kritikal meskipun sudah hampir sebulan dia dirawat membuatkan dirinya tidak betah. Setiap masa dia berasa risau kalau-ii Megat Faris tidak lagi bertahan lalu pergi.

Sedang dia memandu, telefonnya berdering. Telefon dicapai namun malangnya telefonnya jatuh ke bawah. Megat Haneef mendecit geram lalu mencapainya.

Tanpa disedari dirinya telah melanggar lampu merah dah ada sebuah lori kontena dari arah bertentangan laju menuju ke arahnya dari kanan.

" Pinn.. "

💕💕💕💕💕

Gelas yang dipegang jatuh ke lantai. Gelas kaca tersebut jatuh berderai. Farrahani tergamam. Liur ditelan kesat. Hatinya berasa tidak enak namun perasaan itu diusir jauh.

Farrahani kemudiannya mengutip serpihan besar gelas yang berderai dengan berhati hati lalu dibuang ke dalam tong sampah. Penyapu dicapai. Serpihan-ii kecil disapu ke dalam penyodok sebelum dibuang ke dalam tong sampah.

Farrahani menapak ke biliknya. Jam sudah menginjak ke angka 11 namun Megat Haneef masih belum pulang. Hatinya semakin risau. Farrahani duduk di birai katil setelah mencapai telefonnya. Nombor Megat Haneef didail.

Farrahani menunggu dengan sabar. Tiada jawapan. Didail sekali lagi. Seketika kemudian panggilan berjawab.

" Hello awak, awak dekat mana? " soalnya tidak sabar. Dia cuba menyedapkan hatinya.

" Hello puan, puan isteri kepada Encik Megat Haneef bin Megat Hazren ke? " soal suara seorang perempuan di hujung talian. Farrahani terkedu.

" Err.. Iya saya isteri dia. Ada apa cik? " soalnya tergagap gagap.

" Maaf puan harap bersabar, suami puan kemalangan kira-ii pukul 8 ke 9 malam tadi. Suami puan masih dirawat di HKL. " jawapan dari perempuan itu membuatkan telefonnya terlepaa dari tangan.

Jantungnya berdegup laju. Air matanya mula merembes keluar. Dia kemudiannya bangun dan berlari ke bilik Elliey. Pintu bilik diketuk kuat.

" Elliey! Elliey! Bukak pintu ni Elliey. " jerit Farrahani. Seketika kemudian pintu dibuka. Tersembul wajah garang Elliey.

" Kau nak apa ni terjerit jerit? Aku nak keluar ni. " ujar Elliey lalu menolak Farrahani ke tepi. Dia mula menapak turun. Farrahani pantas mengejar langkah Elliey.

" Elliey! Haneef accident! "

Langkah Elliey terhenti. Dia menoleh memandang Farrahani. Tidak mungkin gadis itu main-ii akan hal serius seperti ini.

" Kita kena pergi hospital sekarang! " gesa Farrahani apabila Elliey hanya mematung.

" Hospital mana? " soal Elliey dengan sebak. Dia masih menyintai lelaki tersebut walau apa pun yang terjadi. Air matanya mula gugur.

" HKL. " jawab Farrahani.

Elliey kemudiannya menapak turun dengan laju menuju ke keretanya. Farrahani mengejar langkah Elliey.

ADAKAH MASIH CINTAWhere stories live. Discover now