ADAKAH MASIH CINTA 07

17.5K 655 16
                                    

Megat Hakeem melangkah perlahan lahan ke balkoni apartment mewah itu. Keluhan panjang dilepaskan sambil termenung jauh.

" Abang rindukan Farra.. " bisiknya perlahan.

Iphonenya dikeluarkan dari poket. Terpampang wallpaper gambarnya bersama Farrahani.

" Maafkan abang.. " air mata bergenang di kelopak mata. Sakit kepala mula menyerang. Otaknya dirasakan bagai dicengkam dan dihempap sesuatu yang berat.

🔺🔺🔺🔺🔺

" Farra! " laung seseorang di luar sambil mengetuk pintu. Farrahani yang sedang menonton tv terus bangun menuju ke pintu.

Pintu dikuak. Matanya tertumpu pada Megat Haneef yang sedang dipapah. Mabuk lagi! Haih.

" Tepi sikit. Aku nak bawak dia masuk.. " arah Megat Faris. Farrahani akur lalu bergerak ketepi memberi laluan kepada Megat Faris untuk memapah Megat Haneef.

Megat Faris memapah sepupunya itu sehingga ke bilik tidur. Tubuh Megat Haneef dibaringkan di atas katil. Farrahani hanya memerhati di muka pintu.

" Farra! Nanti tolong mandikan dan tukar baju dia.. Dia muntah tadi. " ujar Megat Faris. Farrahani terkelu. Bagi mandi? Tukar baju? Biar betul?

" Err boleh tak kalau awak yang buat? " Farrahani tersengih sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

Megat Faris mengerutkan dahinya. Hm macam ada yang tak kena.

" Haneef tak pernah sentuh kau ke? " duganya. Farrahani tersentak.

" Err.. Saya.. Err.. " Farrahani semakin buntu mencari alasan. Megat Faris tersengih.

" Hm takpala. Aku mandikan. Sediakan baju dia. " ujar Megat Faris lalu mendekati Megat Haneef. Lelaki itu dipapah dan dibawa ke bilik mandi.

Farrahani menghembuskan nafas lega. Langkah kaki diatur ke almari. Setelah menyediakan jogger pants bersama t shirt buat Megat Haneef, dia mencari cari pula surat yang dijumpai tempoh hari.

" Ish! Tak ada pun. Dia dah sorokkan kot! " Farrahani kecewa. Pintu almari ditutup. Matanya tertancap pada Megat Haneef yang dipapah Megat Faris. Sudah selesai mandi dan hanya mengenakan tuala.

" Err terima kasih sebab tolong! Saya keluar dulu. Bye. " Farrahani terus berdesup keluar.

Megat Faris hanya menggeleng perlahan. Baju dan seluar Megat Haneef dicapai lalu disarung ke tubuh. Megat Haneef yang mamai meracau sesuatu yang tidak difahaminya.

Megat Faris menolak kuat tubuh Megat Haneef apabila lelaki itu ingin menciumnya.

" Hoii gila! Ni aku lah! Faris! " jeritnya. Kelihatan Megat Haneef hanya ketawa kecil. Megat Faris mengeluh kecil. Semasa memandikan Megat Haneef tadi dia turut diraba oleh lelaki itu.

" Kau ni kemaruk sangat! Isteri sikit punya cantik, kau tak layan. Aku yang jantan ni jugak kau berkenan! " leter Megat Faris.

🔺🔺🔺🔺🔺

" Weyh Farra! " panggil Megat Haneef. Farrahani yang sedang menyiapkan sarapan tersentak. Dia menoleh memandang Megat Haneef yang masih lagi belum mandi dan sedang berdiri terpacak di belakangnya.

" Kenapa? " soalnya lembut. Sedikit kegusaran singgah di hati.

" Kau tukar baju aku? Kau mandikan aku semalam? " soalnya. Keningnya bercantum. Matanya tajam menikam Farrahani yang terkulat kulat.

" Eh mana ada! Saya suruh err.. " kata-ii Farrahani terhenti. Siapa lelaki semalam tu eh? Alaa lupa nak tanya nama!

" Suruh apa? " soalnya lagi dengan keras. Terkejut beruk dirinya apabila bangun dari tidur pagi tadi dirinya terasa segar dan tidak melekit serta pakaiannya sudah ditukar.

ADAKAH MASIH CINTAWhere stories live. Discover now