ADAKAH MASIH CINTA 14

19.4K 640 22
                                    

" Baby, kenapa I rasa macam you selalu elakkan diri dari I eh? " soal Elliey sambil menyandarkan kepalanya pada dada Megat Haneef yang sedang bersandar pada kepala katil. Megat Haneef berdehem sedikit seraya mencapai remote control dan menukar channel tv.

" Mana ada. Sudahlah jangan fikir bukan-ii boleh tak? " ujar Megat Haneef. Hatinya berasa sedikit gusar dengan pertanyaan Elliey.

" I tanya je. You janganlah marah. " ujar Elliey sedikit memuncung.

" Mana ada I marah hesh. " nafi Megat Haneef.

" Yela.. " Elliey mengalah. Matanya tertumpu pada screen tv yang menayang filen Harry potter namun fikirannya melayang ke ke arah lain. Entah kenapa dia berasa ada sesuatu yang tidak kena dengan Megat Haneef.

Begitu juga dengan Megat Haneef. Hanya jasad yang berada bersama Elliey. Fikirannya melayang memikirkan Farrahani.

▫️▫️▫️▫️▫️

Farrahani yang sedang mengelap meja makan tersentak apabila ditegur tiba-ii dari belakang.

" Farra.. " panggil Elliey dengan lembut. Farrahani menoleh sebelum perlahan lahan tersenyum nipis.

" Ye? "

" Duduk kejap. I nak tanya. " arah Elliey sebelum menarik kerusi meja makan dan melabuhkan duduknya di situ. Farrahani menurut. Kerusi yang bertentangan dengan Elliey ditarik sebelum turut melabuhkan duduk.

" You kerja sini dah berapa lama eh? " soal Elliey sambil merenung tepat wajah Elliey.

" Err baru je. Dalam 5-6 bulan macam tu.. " ujar Farrahani tergagap gagap. Liur ditelan kesat.

" Sepanjang you kerja sini, Haneef ada bawak mana-ii perempuan balik rumah tak? I mean girlfriend ke kawan rapat ke.. " cungkil Elliey.

" Err tak.. Tak ada.. Tuan Haneef baik. Dia tak pernah bawak balik mana-ii perempuan. Kenapa Puan Elliey tanya macam tu? " Farrahani mencuba sedaya upayanya untuk menutup rahsianya dan Megat Haneef.

" Tak lah. I rasa dia macam sembunyikan sesuatu. Dia banyak diamkan diri. Dulu dia bukan macam tu. Ada aje celoteh dia. Sekarang? Macam kahwin dengan tunggul pun ada. " luah Elliey. Farrahani tersenyum nipis.

" Tak baik Puan Elliey cakap suami macam tu. Sangka baik je. Mungkin dia masih sedih dengan pemergian abang dia. Cik Elliey banyakkan bersabar ok? " Farrahani mengukir senyuman manis. Elliey mengangguk seraya tersenyum nipis.

" Thanks atas nasihat you. "

" Sama-ii.. "

▫️▫️▫️▫️▫️

Megat Haneef menapak anak tangga dengan berhati hati. Bibirnya mengukir senyuman tatkala bertembung dengan Farrahani. Farrahani membalasnya dengan senyuman nipis lalu menunduk dan meneruskan langkahnya naik ke atas.

Elliey yang baru keluar dari ruangan dapur ternampak akan senyuman mesra Megat Haneef. Dengan aku tak ada pulak senyum macam tu. Diorang ni ada apa-ii ke? Dah lah tiba-ii aje dia suruh Farra pindah bilik atas. Plus dia nampak marah sangat kalau jadi apa-ii dekat Farra.

" Dua-ii macam ada rahsia. It's okayy. One day aku akan tahu jugak semuanya. " gumam Elliey perlahan.

▫️▫️▫️▫️▫️

" Awak! Keluarlah nanti Elliey nampak! " Farrahani menolak nolak tubuh Megat Haneef keluar dari biliknya.

" Ish biarlah dia nampak pun. Tak payah berlakon dah. " ucap Megat Haneef selamba.

" Awak jangan cari masalah boleh? Saya takutlah! " luah Farrahani. Megat Haneef ketawa kecil. Farrahani kelihatan sangat comel ketika menolak tubuh tegapnya. Ditolak tolak namun sedikit pun tidak berganjak dari muka pintu.

Megat Haneef kemudiannya menolak Farrahani ke dalam lalu menutup pintu tanpa menguncinya. Pinggang Farrahani dirangkul erat. Tubuh mereka saling melekat.

" Tak payah takutlah. Aku kan ada. Aku akan jaga kau. " bisik Megat Haneef. Farrahani cuba melepaskan rangkulan suaminya namun gagal. Apalah sangat kudratnya kalau nak dibandingkan dengan kudrat Megat Haneef. Lelaki itu sudahlah tinggi lampai. Bertubuh tegap pula.

" Awak.. Keluarlah. " Farrahani menolak dada Megat Haneef agar menjauhinya namun tetap juga gagal.

" Give me a kiss and I will leave. " ujar Megat Haneef sambil tersenyum miang menampakkan lesung pipitnya. Wajah Farrahani mula berona merah.

" Taknak.. " ucapnya perlahan lalu tertunduk.

" Sayang pandang mana tu huh? " usik Megat Haneef. Wajah Farrahani semakin membahang apabila dikenakan Megat Haneef. Dia menoleh memandang ke sisi pula.

" Come on.. Don't be shy. I'm all yours. " ucap Megat Haneef sambil menunduk sedikit. Bibirnya didekatkan dengan telinga Farrahani lalu perlahan lahan turun ke leher.

Dikucup lembut leher jinjang itu tanpa meninggalkan kesan. Farrahani mengeliat kegelian sambil ketawa kecil.

" Janganlah! "

Megat Haneef tersengih menampakkan barisan giginya yang elok tersusun. Ditambah pula dengan sepasang gigi taring yang runcing, Megat Haneef kelihatan tak ubah seperti seekor vampire yang dahagakan darah.

▫️▫️▫️▫️▫️

Elliey mencari cari kelibat suaminya namun tidak kelihatan. Farrahani juga tidak kelihatan. Otaknya ligat berfikir di mana mereka berdua. Langkah kaki diatur menuju ke bilik Farrahani.

Dia tersentak apabila terdengar suara halus Farrahani sedang ketawa kecil. Ditambah pula dengan sayup-ii suara Megat Haneef dari bilik itu, Elliey menjadi semakin tertanya tanya.

Tangannya bergerak menyentuh tombol pintu bilik Farrahani. Dipulas perlahan lahan. Tak kunci. Dikuaknya pintu bilik perlahan lahan sebelum..

" Haneef! Farra! " jeritnya. Wajahnya mula membahang menandakan barometer kemarahannya naik mendadak.

Megat Haneef yang sedang menggeletek pinggang Farrahani menoleh terkejut. Begitu juga dengan Farrahani. Wajahnya berubah pucat. Di dalam hati dia berdoa agar dia pengsan sekarang. Tidak sanggup untuk berhadapan dengan situasi genting itu.

" Elliey.. " Megat Haneef terkelu. Nah bukankah dia tidak kisah jika Elliey tahu? Jadi mengapa dia berasa gementar?,

" I tak sangka you sanggup curang belakang I! Dengan orang gaji pulak tu! " jerit Elliey. Dadanya berombak kencang.

" Farra! Aku ingatkan kau ni baik rupanya.. " Elliey tersenyum sinis sebelum menggeleng perlahan. Rambutnya diraup ke belakang.

" Aku tak sangka perempuan yang nampak sopan macam kau ni rupa-ii nya perempuan jalang! " jerit Elliey.

" Elliey! " Megat Haneef menjerkah kuat. Panas hatinya mendengar kata-ii nista yang meluncur keluar dari bibir Elliey. Elliey terdiam. Sememangnya dia takut kerana dia tahu Megat Haneef seorang yang panas baran tetapi perlakuan Megat Haneef dirasakan sangat melampau.

Farrahani turut terkejut. Terhincut bahunya dengan jerkahan itu.

" You tak ada hak nak judge dia macam tu. " marah Megat Haneef. Wajahnya turut merah kerana marah. Farrahani hanya tunduk memandang lantai.

" Tak ada hak nak judge? Habis tu apa yang you expect dari I lepas apa yang I nampak harini? " Elliey tidak berpuas hati apabila Megat Haneef memarahnya kembali sedangkan yang bersalah sekarang adalah dia.

" Look Elliey! Dengar explanation I dulu ok? " Megat Haneef cuba meredakan suasana tegang itu.

" What kind of explanation you want to tell me huh? You tak salah? Ni semua salah faham? " perli Elliey. Bibirnya tak lekang dengan senyuman sinis.

" Elliey look! Actually Farra.. " Megat Haneef menarik nafas dalam-ii sebelum menghembusnya perlahan. Elliey sabar menunggu. Farrahani memejam rapat matanya

" Actually she is my wife. "

To be continue..

ADAKAH MASIH CINTAWhere stories live. Discover now