BAB 13 - Group Whatsapp

2K 123 5
                                    

"Weyh , kitorang nak ponteng ah !!" ujar Dian sambil mencebik .

"Tak boleh !" kata Haziq tegas .

"Eyy , kitorang tak nak masuk kelas !"

"Masuk juga ! Belajar !"

"Tak nak ! Kitorang tak nak masuk ! Kitorang nak ponteng !!"kata Dian dengan nada yang tertahan-tahan .Haziq memandangnya tajam .Manakala yang lain hanya sekadar memerhati .

" Tak boleh !! Kalau tak aku lapor dekat pengetua !"ujarnya sengaja mengugut .Dian menghentak kaki .

"Kau fikir aku tak tahu kau dengan The 'Frogs Prince' pun ponteng haaa !!" kata Dian agak lantang .Haziq hanya tersenyum sinis .

"Dan kau rasa ada ke yang nak percaya ?" ujar Haziq pula dengan nada yang sinis .

"Okey Fine !!!!!" ujar Dian kemudian berlalu pergi .Ahli The Blureenz yang lain hanya mmbuntuti . Begitu juga dengan ahli The Gold Prince .

° ° ° ° °

Shamine dan Fariha melangkah lemah memasuki rumah mereka .Tanpa isyarat mereka rebah di atas sofa dengan pakaian sekolah yang tidak ditukar ganti .Akhirnya , mereka tertidur setelah beberapa minit merebahkan diri .Asha hanya menggeleng lemah .Langkah diatur menuju ke dapur .Mug diambil lalu diisi air panas .Milo di dalam paket diambik satu lalu dibuka plastiknya dan isinya dimasukkan ke dalam mug itu .

Milo yang panas itu diletak di atas meja makan sementara dia mahu membersihkan diri .

° ° ° ° °

Dian menggulingkan badannya di atas katil yang empuk itu . Kejap ke kiri , sekejap ke kanan .Terasa segar tubuhnya apabila membersihkan diri .Telefon pintar di atas meja lampu dicapainya sebelum memasukkan kata laluan . Aplikasi Whatsapp disentuh sebelum melihat sebuah group whatsapp yang ditubuhnya hampir 4 tahun itu .

Sunyi menyepi .Dian hanya membiarkan sahaja .Seketika telefon pintarnya bergetar tanpa henti menandakan ada pesanan whatsapp yang masuk .Seketika Dian ternganga sebelum ....

"ARGHHH ASHAAAAAA !!!" Jeritnya lantang sebelum berlari pantas ke dalam bilik Asha .Asha yang hanya berkemban menjerit lantang .

"WOIIIIIIII LAHANOT !! KAU BUAT APA SIAL DALAM BILIK AKU !!!!!!!!!! KELUARLAH SETAN AKU NAK PAKAI BAJU !!"

"Mak aih , seksi siel ."

"BUDUH KELUARLAH !!"

"AAAAAA TAK BOLEH AKU ADA BAD NEWS WEYH !! HUWAAAA TOLONG AKU ASHA !!AKU TAK MAHU DIPENJARAKAN .."

"Kau dah kenapa kalau ya pun tak payahlah gelabah sangat !!"

"KAU TENGOK NI WEYHHH !!"kata Dian sambil menghulurkan telefon pintar miliknya .Matanya sedikit berair kerana terlalu gelabah + takut

Drug Expert Gangs

013+++++++

Hi newbie ! Welcome to our group .Can you introduce yourself?

014+++++++

we are very happy to get new members .

016+++++++

We know the work you kept secret all this time

" DIAN , APA YANG KAU DAH BUAT NI ? RAHSIA APA HAA !!"

"MANA ADA APA-APA KERJA WEYH !! KAU TAK PERCAYA KAT KAWAN KAU NI KE SIA ?! HUWAAAAAAA !"Dian lantas menjerit kecewa apabila sahabat sendiri ,Asha tidak mempercayainya .

" Eh -eh kenapa ni ? Apa jerit-jerit wei ?"kata Fariha gelabah .Kelihatan dari jauh Shamine berlari pantas menuju ke dalam bilik Asha .Baju yang masih tidak ditukar ganti membuatkan Shamine sulit untuk lari dengan pantas . Almaklumlah , dia pakai kain . Kang jatuh naya aje .

"Wei apa jeri--"

Buk !

Belum sempat Shamine menghabiskan kata-katanya dia sudahpun terjatuh bagaikan kerang busuk .Kepalnya terhantuk di kaki katil sebelum dengan dramanya Shamine berguling-guling memegang dahi . Puncanya adalah daripada baju sekolah Asha yang hanya dilempar di depan pintu bilik dan kain Shamine sendiri yang tersekat di tepi pintu .Wahai para readers yang dikasihi oleh author  sendiri , engkorang boleh bayangkan tak macam mana rupa si Shamine yang lari tak serupa nak lari pakai kain tu dengan acah heroinnya nak bertanya pada geng dia apa yang dah terjadi tetiba aje terjatuh bagaikan nangka busuk depan pintu sebab kain dia tersangkut dan 'tersadung' pakaian Asha ?Hasilnya ...

"BHAHAHAHAHAHAHAHA BAPAK LAWAK SIEL SHAMINE JATUH HAHAHAHAHAHA ." Dekah Dian sambil menyapu air matanya yang bersisa .Baru sahaja tadi dia mahu menangis kerana gelabah dengan kemunculan group Whtsapp itu namun setelah melihat Shamine yang jatuh terus ketawakannya .Ahli lain pun turut mentertawakan Shamine namun lansung tidak menolongnya .

"HAHAHAHAHAHAHAH LAWAK SIA !!"

"WOI MANUSIA TOLONGLAH AKU , AKU TAK BOLEH BANGUN !!" jerit Shamine kemudian mengerang kesakitan .Fariha yang baru sahaja tersedar yang dia masih tidak menolong Shamine lantas menolongnya .

"Maafkan eden .eden lupa yang eden tak tolong hang lagi !"ujar Fariha dengan loghat utaghanya .Asha kemudian memapah Shamine ke katil miliknya sementara Dian masih lagi dengan tawanya .

"Macam mana boleh terjatuh ?"soal Asha sengaja .

"Hang diam boleh tak ?!Pergi pakai baju sana tu pikir seksi ke sia ?!" ujar Shamine kegeraman .Asha hanya mencebik swbelum dicapainya baju di dalam almari kemudian berlalu ke tandas sementara  menceritakan dari awal sampai akhir berkenaan grup Whatsapp itu .

THE BLUREENZ'S TROUBLEMAKERS [SU]Where stories live. Discover now