BAB 7 - Bilik Pertahanan

2.2K 149 11
                                    

Seminggu telah berlalu sejak kejadian itu . The Blureenz telahpun berjaya membuktikan mereka tidak bersalah pada tiga hari lepas .Kelihatan The Gold Prince melintasi mereka .Masing-masing menunjukkan riak wajah menyampah . Pantang bersua-muka pasti ada sahaja perbalahan yang berlaku .Tanpa disangka , kejadian seminggu yang lalu dan perbalahan antara mereka di kantin telah pun menaikkan nama The Blureenz . Lansung mereka tidak menyangkainya bahawa kedudukan nama kumpulan mereka hampir setaraf dengan kedudukan The Gold Prince . Walaupun masih lagi tidak sefamous mereka , hampir satu sekolah mengenali mereka berempat .

Nak tahu siapa yang melakukan perkara begitu ? Kisahnya begini ...

• • • • •

"HAHAHAHAHAHAHAHA Pakcik sebenarnya HAHAHAHAHAHAHA nak cat siling HAHAHAHAHAHA pakcik terjumpa bekas(baldi) dalam stor lepastu pakcik nampak dalam tu ada cat HAHAHAHAHAHAHAHA catnya warna hijau dan hitam . Lepastu pakcik ada nampak air milo dalam parit erm sedapnya itula pakcik campur sekali ." ujar seorang pakcik cleaner dengan tawanya .

"Lepastu , apa jadi pakcik ? " soal Asha teragak-agak .

Kata pengetua mereka , lelaki separuh abad itu telahpun dipecat kerana mempunyai masalah mental dan sering mengganggu pelajar sekolah tersebut .Kata pengetua mereka lagi ,dia sudah beberapa kali menelefon hospital bahagia namun tidak diterima mereka kerana kata pengurus hospital tersebut , hospital mereka telahpun penuh dan pengurusnya juga menjadi gila kerana berkawan dengan pesakit mental .

"Abang ambil tangga lepastu catlah kat atas tu HAHAHAHAHAHAHA." kata pakcik itu lagi dengan membahasakan dirinya abang .Asha memandang pakcik itu dengan pandangan kerek .Yang lain hanya menahan ketawa .

"Siapa nak jadi adik dia entahlah ." kata Asha dengan nada yang masih dikawal .Fariha memgekek ketawa . The Gold Prince hanya menahan tawa sahaja .Kang jatuh standard pula .

"Err .. Pakcik nak cat apa aje atas tu ?" Dian turut teragak-agak untuk bertanya . Kang dia bahasakan diri sayang pula naya aje .

"Atok rasa HAHAHAHAHAJAHA Atok nak cat langit HAHAHAHAHAHAAGAHAHAHA langit tu semua putih tak cantik lansung HAHAHAHAHAHA" ujar pakcik tu lagi sambil mencebik . Jarinya dimain ala-ala mak nyah .

"Pakcik , langit warna biru pakcik ." Fariha dengan polosnya menjawab . Manakala Shamine memeluk Dian .

"Weyh , walaupun aku tak ada datuk dan nenek dah ,aku tanak jadi cucu dia weyh AKU TANAK WEYHHH AKU TANAK TAK NAK TAK NAK ARGHHH!!" Dian mula meroyan .Yang lain hanya memandangnya simpati .

"Mungkin pakcik tu simpati kat kau kut itulak dia nak jadikan kau cucu dia." Asha kononnya menyedapkan hati Dian .Dian menggeleng laju .

" Macam mana pakcik boleh ikat baldi atas tu ? "soal Haziq dengan wajah yang serius .

" Haa akak ambil tangga lepastu akak naiklah . Akak ikat kat paku yang ada kat siling tu HAHAHAHAHAH kenapa ? Awak nak tengok akak panjant ke ?"kata pakcik itu . Memerah muka Haziq menahan malu . The Blureenz hanya ketawa mengekek . Hariz menepuk bahu Haziq .

"Kakak aku hidup lagi weyh ." ujar Haziq serius .

"Ehem ehem uhuk jadi kes mi selesai .Bukan salah The Blureenz . Yang menjadi persoalan kini cuma mana datangnya semua barang tersebut aje ." kata guru disiplin mereka . The Blureenz hanya beriak selamba .

"Aih , kepala aku yang benjol + berdarah hari tu tak ada gantinya lah jawabnya ." soal Hariz melirih .

Hasilnya ,petang itu The Blureenz menyerbu rumah pakcik tersebut dengan membawa KFC sebagai tanda penghargaan dan jutaan terima kasih kerana telahpun memberi balasan pada The Gold Prince .

• • • • •

"Aduh !" Shamine mengerang kesakitan . Ada sesuatu yang membuatnya mengerang begitu .

Kelihatan beberapa pelajar lelaki memandang nakal ke arah mereka . Oh lupa pula , mereka kini melepak di tangga bangunan lama yang baru sahaja dirobohkan untuk membina bangunan baru . Rupa-rupanya pelajar lelaki tersebut membaling gula-gula getah .Anehnya gula-gula getah tersebut lansung tidak terlekat pada kepala Shamine . Mungkin gula-gula tersebut kehilangan errr getahnya ?

Dian , Asha dan Fariha memandang tepat ke arah mereka . Mereka mula bersiul nakal . Salah sorang dari mereka merapati Shamine . Dikepungnya Shamine di situ .

"Hye awak ..." ujarnya meleret . Shamine kelihatan tidak selesa cuba melepasi mereka namun dia memegang pergelangan tangan Shamine .Ahli The Blureenz yang melihat situasi tersebut mula bengang .Masing-masing mara ke arah lelaki itu .

" Woi ! Jangan sentuh kawan kitorang la ! " ujar Asha memberi amaran .Dia dan yang lain cuba mara ke hadapan namun , masing -masing dikepung oleh konco beberapa pelajar lelaki yang bersamanya lelaki itu tadi.

Salah seorang dari mereka menghentak kepala Fariha kerana sedari tadi cuba melepaskan diri .Dian dan Asha yang melihatnya mulai bengang melihat Fariha yang diperlakukan sebegitu .

" Hoi ! Lepaskan diorang sekarang !!"suara seorang lelaki yang dikenali mereka .Siapa lagi kalau bukan ketua The Gold Prince ,Haziq .Riak mukanya kelihatan marah .

"Lepaskan diorang sebelum kami laporkan pada guru disiplin ." ujar Hariz serius . Asha hanya menjeling menyampah .Tak gentle lansung lelaki nak ugut-ugut bagai . Tak nampak ke diorang yang The Blureenz sedang bergelut tadi ? Dian memandang sinis .

" Lepaskan diorang sebelum kitorang yang kerjakan korang ."ujar Zairiel tenang namun ada tegasnya .Fariha yang menahan sakit di kepala cuma memandang polos .Seketika kemudian dia tersenyum sinis .

" Kitorang tak perlukan bantuan korang pun ."ujar Shamine selamba .

" Sempat lagi nak -- "belum sempat Eiman mnghabiskan kata-katanya The Blureenz mula menunjukkan aksi .

Fariha memukul kepala lelaki yang menghentaknya tadi .Shamine memulas tangan lelaki tersebut sebelum menendang perut lelaki yang memegang lengannya tadi .Manakala Asha dan Dian masing-masing menumbuk dan membelasah lelaki yang mengepung mereka tadi .Bilangan pelajar lelaki yang sama dengan mereka memudahkan mereka untuk membelasah satu persatu .Nasib mereka memakai baju sukan pada hari ini ,kalau tidak ..Entah apalah yang jadi .The Gold Prince yang menonton aksi drama mereka memandang tidak percaya .

Haziq yang seakan-akan sedar tindakan The Blureenz yang melanggar peraturan cuba unruk menghentikan mereka . Namun ianya gagal .Begitu juga dengan ahli The Gold Prince yang lain .Puas mencuba untuk menghentikan mereka , namun mereka yang kena .Kelihatan Eiman yang memegang pipinya akibat ditampar oleh Shamine kerana telah menganggu perlawanan mereka .Kalau nak diikutkan , mahu sahaja dia membelasah semula namun memikirkan hamine itu perempuan , dia hanya membatalkan niatnya itu sahaja .Tiba-tiba...

"Hoi kamu berlapan !!!" suara guru disiplin , Encik Kor apa entah mula memetir .Guru cina itu memandang tepat pada The Blureenz .

"Bilik pertahanan ." dua patah perkataan itu mampu mendiamkan segala gerak-geri mereka .

"Tapi ini bukan salah kitorang ! kitorangcuma nak pertahankan diri." ujar Asha cuba membela diri.Encik Kor hanya menggeleng.

"Kamu berempat fikir saya tak nampak ke ? Kamu belasah pelajar lelaki sehingga naik lebam.Saya akan panggil ibu bapa kamu berjumpa dengan saya .Sekarang ,BILIK PERTAHANAN !!" ujarnya tegas bersama mata yang sengaja dibesarkan .The Blureenz hanya mengeluh .

"Aih , apa salah kita ?Diorang dah suka-suki kacau kita ,pegang sentuh kita lah apalah salah ke nak pertahankan diri ? Babeng betul olang cina ni .Mata saja besar , bukannya nak tengok dari mula .Fikir suka-suka aje ke kita mak belasah mamat-mamat tu ?" selamba Dian mengutuk seraya berlalu pergi .Yang lain hanya mengikuti .

"Tunggu ajelah olang cinaaa !!"ujar Shamine kegeraman .The Gold Prince hanya memerhati .

THE BLUREENZ'S TROUBLEMAKERS [SU]Where stories live. Discover now