#9

1.1K 93 4
                                    

SAYA tarik selimut tutup kepala dan cuba kasi abai ja. Tikus ja bah tu, kan? Okey, Alexa, tenang kau. Cuba fikir yang rasional. Security di sini betul-betul ketat. Mustahil ada orang yang boleh curi-curi masuk dan bertapuk di sonooo.

Tapi makin liar imaginasi saya, dan makin lama makin pula saya takut. Mangkali family Bjorn-Fitzgerald ada anak cacat dan dorang nda mau itu kasi cemar nama baik keluarga, jadi dorang kurung dia? Si Mr. Bjorn-Fitzgerald tu jenis orang yang tidak boleh tolak-ansur ada anak gay. Nda mustahil kalau dia sanggup mau kurung anak yang cacat.

Macam mana kalau apa ja benda yang ada di atas tu turun pigi sini? Balik lagi saya rasa seram sejuk dan semua bulu roma di badan saya berdiri tegak. Saya jangkau itu call bell atas katil saya, tapi stop. Saya ni cuma tetamu. Takkan saya mau kacau siapa-siapa di tengah malam begini. Lagipun, macam mana kalau itu betul-betul cuma tikus ja? Sia-sialah saya bikin heboh dan mesti dorang fikir saya ni sot. Si bebal pun nanti ada alasan mau ejek-ejek saya.

Saya decide mau kasi berani diri. Saya tengok di sekeliling, tapi tidak jumpa apa-apa yang ngam mau kasi jadi senjata. Saya masuk almari dan ambil kasut high heel sama hanger baju. Saya boleh guna itu tumit tajam kasut bikin tikam tu benda dan lepas tu perangkap dia guna itu hanger... saya anggap ja itu benda nda terlampau besar.

Pelan-pelan saya naik tangga. Yang best, tangga kaca nda bikin bunyi krut...krit...kret. Pintu tidak kunci, jadi pelan-pelan saya buka. Ada bayang-bayang hitam yang sibuk bongkar-bongkar barang. Oh, no! Lapar mangkali itu anak cacat dan sedang cari barang mau dikunyah-kunyah! Saya nda mau kena kunyah!

Patutkah saya lari? Tapi, lepas tu apa? Itu benda sama ada akan bubut saya turun ataupun lari dan mungkin balik nanti-nanti untuk balas dendam. Saya mesti mau perangkap dia. Saya tarik nafas dalam-dalam dan menerkam. Saya pukul itu benda tepat di kepala guna kasut high heel saya dan taruh tu hanger di kepala dia, tapi nda muat sama bahu dia yang lebar, jadi saya kasi biar ja di leher dia. Itu anak cacat lebih besar dan lebih berotot pula daripada yang saya imagine...

Dia teriak nyaring dan tumbang. Uik, nanti dulu... itu teriakan bah... macam familiar ja ni. Saya rasa macam baru juga saya dengar taaadi...

"WOI, APA OH NI?" seru itu benda.

Aina... pandai bercakap! Baru kedengaran familiar betul ni... Ohhh! Itu... si bebal bah pula! Oh, no, apa yang saya buat ni...

Dia bangkit dan kasi on lampu. Ada bekas merah bulat yang ketara bah di siring dahi dia. Matailah saya... mataiii... MATAIII...

Tapi bila ternampak saya ja, terus dia terlompat undur ketakutan dan bersandar di dinding.

"K-Kau datang mau kasi takut-takut saya lagikah ni?" teriak dia.

Cepat-cepat saya marah dia.

"Macamlah saya ada masa mau buat begitu! Apa kau bikin di sini, hah?!" soal saya, cuba mau kasi salah dia kunu. Manalah tau dia mau saman saya atas cubaan membunuh.

Si bebal pulih dari rasa takut dan berdiri tegak.

"Patutnya saya pun tanya soalan yang sama. Ini tempat private saya, apa kau bikin di sini? Dan tadi tu kau cuba mau bunuh sayakah tu?!" tanya dia sambil gosok-gosok kepala.

Mesti dia syak yang ini cubaan membunuh konon ni...

"Apa? Ini bahagian bilik sayalah! Lagipun, saya rasa kau... mencurigakan sebab kau menghendap-hendap ni," tempelak saya.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant