#22

997 84 2
                                    

MACAM kena cue ja, si Jordan muncul dan bagi saya satu gelas minuman.

"Sparkling juice ja. Relaks, tiada alkohol ni," bilang dia sambil senyum, lepas tu membongkok pigi telinga saya.

"Dan saya sudah make sure family kau kena bawa pigi area yang lebih sunyi supaya dorang nda nampak semua ni. Harap-harap kau enjoy ini show," bisik dia sambil senyum.


"Jordan!" teriak si Vickie dengan excited sambil datang berlari dan terus konon sambar tangan si Jordan. Ini betina ni arrr... boleh-boleh dia berkepit sama si Jordan macam tu? Saya pandang si bebal mau tengok reaksi dia. Ainaaa, dia... senyum-senyum sinis?!

Si Jordan tengok si Vickie dengan muka hairan dan tarik tangan dia dari si Vickie.

"Kau siapa...?" tanya dia. Terundur terus si Vickie sebab terkejut.

"Si Vickie bah! Kita ada jumpa kan tadi petang!" bilang si Vickie.

"Owhhh... Vickie. Iya, saya nda berapa ingat bah pula... tapi kebetulan ja baitu kita terjumpa sekejap. Kenapa juga kau berabis mau pi dekat-dekat saya ni? Kita bukan betul-betul berkenal pun. Bagus kau jangan terlampau mau rapat-rapat sama saya," bilang si Jordan.

Tetamu-tetamu lain mula sudah berbisik-bisik dan ketawa.

"Saya... t-tapi..." tergagap-gagap si Vickie, keliru.

"Jordan, kau ada invite diakah?" tanya si bebal.

"No, mana ada. Saya tau mah macam mana dia aniaya kita punya lovely Alexa!" bilang si Jordan.

"Dia pun gila bayang juga kali ni macam boyfriend dia!" bilang si bebal sambil terkekek. Tetamu-tetamu lain pun ikut ketawa.

"Ex-boyfriendlah! Kotoh kau sana b*tch. I'm out of here!" bilang si Charlie dan terus keluar.

"Jordan... kenapa kau ni? Tadi petang kau lain..." bilang si Vickie, bingung.

"Balik-balik owh perangai sopan saya kena salah tafsir sebagai minat romantik oleh perempuan. Kau ja baitu yang salah faham dan saya seciput pun tiada feeling sama kau. Si Alexa ja perempuan yang layak dapat saya punya perhatian di sini," bilang si Jordan.

"Saya nda percaya! Ini semua mesti salah dia ni! Kau mau pilih dia daripada saya?!" tanya si Vickie.

"Tidak sah soalan kau tu... kalaupun saya mau pilih salah satu, saya mesti mau kena bagi dua option yang setanding cantik. Dalam kes ni, si Alexa ja option yang saya nampak. Kau langsung nda cukup syarat mau jadi option sebab saya langsung nda mau sama kau..." jawab si Jordan. Adidiii... punyalah brutal...

Bukan main benci lagi si Vickie renung saya.

"Saya benci kau!" dia menjerit. Yalah bah, memang pun ketara...

Tapi yang seterusnya saya tau, si Vickie sudah ambil gelas dan cepat-cepat meluru mau pigi serang saya. Secara automatik saya kasi pejam mata. Beberapa saat kemudian, semua pun jadi kabur dan huru-hara ni. Yang saya tau, saya rasa mesra dan selamat ja.

Bila saya buka mata balik, saya sedar yang saya selamat dalam pelukan orang. Saya mendongak. Si bebal tunduk tengok saya dengan muka susah hati ni. Mesti dia cuba mau lindung saya guna badan dia sendiri ni... si bongok ni arrr... dia nda takutkah nanti dia sendiri cedera? Kenapa juga dia berabis mau lindung saya ni? Mentah-mentah guna badan dia sendiri lagi tu... Bukan saya ni cuma playmate diakah? Atau paling-paling pun, partner in crime dia ja...

LITTLE SECRET (COMPLETED)Where stories live. Discover now