#41

967 90 10
                                    

DUA itu cewek pigi dekat saya, kali cuba mau himpit saya pi lantai dan torture saya sama-sama itu lelaki. Saya undur beberapa langkah. Senyum-senyum dorang, fikir saya takut konon. Tiba-tiba dorang meluru pigi tempat saya, tapi cepat-cepat saya membongkok dan pasang dua-dua penumbuk, tunggu dorang sendiri yang langgar penumbuk saya. Makin laju dorang berlari, makin kuat dorang langgar penumbuk saya dan makin sakitlah kesan dia. Saya cuma guna kekuatan dorang sendiri lawan dorang.

Last-last saya tumbuk dorang dua-dua di perut... atau sebenarnya, perut dorang yang pigi tapap penumbuk saya, terus dorang mencangkung dan tumbang kesakitan. Wah, punyalah lembik ini cewek-cewek ni. Saya berlembut sudah sama dorang sebab bukan dorang yang betul-betul saya marah. Terajangan saya lagi lebih bikin sakit kamah.

Saya dengar orang tarik nafas terkejut di sekeliling dan itu cewek-cewek lain dalam tu groupie pembuli terus jadi kaku. Saya berdiri dan kasi limpas ja itu cewek-cewek lain yang terkejut, terus pigi sama tu leader yang berdiri terpegun ja di situ. Saya target dia bukan ja sebab dia kasi ingat saya sama si KoKo, tapi sebab dialah leader. Daripada kasi sia-sia energy sama itu follower dia, bagus lagi saya kasi tumbang itu leader duluan.

Saya senyum-senyum sambil kasi regang tangan saya, ready mau pelayang saya punya favourite move. Dia renung ja saya dengan mulut ternganga, tertanya-tanya kali apa yang saya plan mau buat.

Cepat-cepat saya sambar dia dan kasi tunggang dia di bahu saya, lepas tu saya make sure kasi posisi lengan saya supaya saya boleh elbow dia ngam-ngam di perut bila landing atas dia nanti. Saya panggil ini move ‘Saya Kasi Hempas Kau Lepas Tu Saya Siku, KOTOH!’. Haha. Saya tau juga, memang tiada-tiada. Tapi saya memang nda kreatif bei.

Tercungap-cungap semput dia berteriak sebab susah mau bernafas. Lepas tu, dia mengerekot kesakitan dan mula menangis. Brutal jugalah saya rasa. Tapi terlampau banyak terpendam bei rasa frust menonggeng sama marah saya. Padan muka dorang. Tiwas@Kotoh! Peluang keemasan ni mau kasi reda semua itu stres dan tebus rasa bersalah saya pasal nda tolong kasi stop itu pembuli semua dari minggu lepas lagi. Atau saya cuma ada masalah mau kontrol marah kali ni.

Saya berdiri tengok di sekeliling, cabar mana-mana cewek lain yang cuba mau serang saya. Saling bertengok dorang dan pelan-pelan undur, kecut perut.

Saya pigi dekat itu lelaki yang masih lagi kena himpit dua cewek.

"Kasi lepas dia," bilang saya sambil menjegil tajam.

Dorang renung ja saya, masih terkejut ni. Saya kasi bunyi-bunyi buku-buku jari saya. Prakkk! Prakkk! Terus dua-dua itu cewek cepat-cepat kasi lepas tu lelaki dan undur. Itu lelaki renung ja saya dengan kagum.

Saya tarik itu lelaki berdiri.

"Mari," bilang saya, lepas tu sambar tangan dia dan tarik dia sama-sama saya.

Itu groupie pembuli masih lagi terpegun diam sambil merenung, tapi semua pun undur jauh-jauh dari saya. Bila kami sampai tempat itu kerumunan orang di pintu, dorang semua pun undur dan bagi ruang sama kami untuk limpas.

Kena panggil monster lah saya ni kali sama kena kasi pulau lagi balik, tapi terlambat sudah mau risau pasal tu sekarang.

Itu lelaki masih lagi bergegar sikit. Saya kasi lepas dia bila kami sampai di koridor yang lengang, tapi panik pula dia dan cepat-cepat sambar hujung baju saya, bikin saya ter'stop' ni. Mata dia macam minta kesian ja nda mau kena kasi tinggal sendirian.

"Tiada siapa-siapa di sini. Saya tengok tu cewek-cewek semua nda berani sudah mau kacau kau tu dalam masa terdekat ni, atau bila-bila. Bah, masing-masing sudah kita sekarang," bilang saya dan jalan.

Dia ikut saya. Saya pusing dan jalan pigi arah yang bertentangan. Dia ikut lagi. Mana-mana pun saya jalan, diam-diam dia ikut ja di belakang. Fuhhh.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora