#31

836 89 5
                                    

SAYA tengok itu pakaian maid yang si Jordan curi-curi bawa kasi saya.


What the heck is going on?! Kenapa si Jordan keluar dari kamar mandi yang kasi sambung bilik saya sama bilik si bebal dan kenapa dia mau saya pakai ini pakaian maid?! Ada fetish kah dia ni?!

Owh, jap. Jangan-jangan si Jordan kali rakan subahat special si nenek tu. Of courselah. Dia kan super dalang, gerenti perfect plan dia ni. Ini pakaian maid mungkin penyamaran supaya saya boleh curi-curi keluar dari rumah family Bjorn-Fitzgerald... OMG, nda sangka owh saya betul-betul mau buat ini...

Saya tengok itu reben yang kena ikat pigi lampu. Itu maid datang tiap-tiap malam sekitar bedtime si bebal untuk kasi ingat saya mau ikat itu reben di pergelangan tangan saya, tapi lepas tu tiada siapa-siapa lagi yang datang pigi bilik saya, jadi tiada siapa-siapalah yang perasan kalau saya hilang sampai besoknya bila si Joanne datang mau kasi bangun saya untuk breakfast. Saya cuma tinggal mau make sure yang saya sempat balik pigi sini sebelum breakfast time. Tiada siapa-siapa yang tau saya hilang ni malam. Betul-betul perfect owh ni plan.

Saya tarik nafas dalam-dalam. Okey, let's do this...

Saya tukar baju dan jenguk pigi luar bilik saya. Si Jordan ada sudah sana menunggu. Dia senyum bila nampak saya dan kasi isyarat suruh saya keluar, tapi saya malu-malu ni.

"Kita mesti mau cepat ni. Makin kita lambat-lambat, makin tinggi lagi risiko kita kedapatan nanti," gesa si Jordan.

Saya tarik nafas dalam-dalam dan keluar. Dia tengok ja saya, tergamam beberapa saat sebelum pusing dan berdehem. Dia mau terketawa kali tu.

Kelam-kabut kami keluar dari itu mansion dan masuk dalam kereta yang sedang tunggu kami. Masuk-masuk ja kami dalam kereta, saya sama si Jordan saling bertengok dan terketawa.

"So apalah yang tadi tu konon?" tanya saya.

"Sementara nenek saya pi bercakap, atau lebih tepat lagi, pigi distract si Mr. Bjorn-Fitzgerald, saya pigi jumpa si Andre sebab itu kurang mencurigakan sikit dari pigi jumpa kau. Lepas tu, saya bilang sama dia yang saya mau guna toilet dan ambil chance pigi curi-curi cari kau," jelas si Jordan.

"Jadi kau baru ja tipu hubby kau sendiri laini. Bukan membelot kaini?" tanya saya.

"Apa yang saya belot?" tanya si Jordan, buat-buat nda tau.

"Dia punya... trust...?" bilang saya, tiba-tiba ja nda yakin ni.

"Dan apa yang dia trust saya mau buat konon?" tanya si Jordan.

"Erm... nda rampas dia punya... ehhh, jap..." ansur-ansur saya terdiam.

Selama ni si bebal nda mau saya rampas wife dia, tapi sekarang wife dia pula yang bawa saya lari, jadi terbalik sudah gia ni. Si bebal nda pernah bilang apa-apa pasal dia nda mau wife dia bawa lari tunang dia. Si bebal nda peduli pun pasal tunang dia. Of courselah, mungkin dia tidak sangka ada orang yang mau sama tunang dia, bah tapi...

"Errr... nda curang sama dia!" bilang saya.

"Kita mau curang sama dia kaini sekarang? Saya nda tau pula yang kau terfikir macam tu," tanya si Jordan sambil senyum-senyum.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon