#24

1K 83 9
                                    

ANDRE'S P.O.V. (Part II):


NDA habis-habis kami bergaduh lepas tu, ternampak masing-masing di kamar mandilah dan dia ada pukul sama ugut saya lagi lepas tu, tapi last-last, nda juga kami kasi batal itu kontrak. Dan... saya betul-betul boleh nampak effort dia ni. Saya tau dia cuba mau kasi menjadi untuk kami dua. Bah, lagipun kami dua-dua pun dalam situasi yang sama kan.

Lepas kami ber'high-five' untuk berdamai, ada ni rasa mesra lain di dada saya. Saya renung tapak tangan saya. Silaka kau badan, sot-sot lagi kau balik?! Tapi ini perempuan... saya rasa saya boleh trust dia... hampir macam saya trust si Pepe. Mau nda mau, saya senyum sama dia. Yep, confirm badan saya sot-sot sudah ni...

Tapi kuat betul ini perempuan melawan. Dia panggil saya si bebal, tapi dia sendiri keras kepala dan nda suka kena kongkong ni! Baru dia suka-suka ja hilang tanpa permission saya. Ingatkan kalau dia tinggal di rumah saya, bolehlah saya kontrol dia sikit konon, tapi masih lagi dia lari pigi sana-sini macam makhluk liar!

Sudahlah dia hilang satu hari tanpa kasi tau saya, tapi bila balik, dia start pula cakap pasal ini lelaki yang sangat charming dan talented lah bah konon.

Saya langsung nda percaya. Mana ada lelaki berminat sama dia owh? Tapi dia macam yakin ja ni dan defend lagi itu lelaki. Kenapa tei dia mau argue sama saya pasal lelaki yang baru ja dia kenal? Dia ambil beratkah sama tu lelaki? Lagipun, apa dia buat owh? Pigi tinjau target baru depan-depan saya lagi tu?! Dia nda boleh blame saya kalau saya marah sikit... okey, marah banyak.

Saya tau juga hubungan kami cuma hubungan kontrak, tapi tergugat bei saya bila dia cakap begitu dan dengan selamba ja dia bilang yang saya ni cuma dia punya batu loncatan mau cari future husband yang kaya... yang bukan saya. What makes her so sure dia nescaya akan sama-sama orang lain in the future, hah? Sekali tiada orang lain? Nehhh...

Malam tu, susah betul saya mau tidur. Makin saya fikir, makin lagi saya jengkel. That's it, saya mau pigi school ni sama dia. Saya mau tengok siapa tu 'lelaki yang charming dan talented' konon tu! Lagipun, dia makhluk saya mah sekarang. Dia nda kena kasi benar mau merayau tanpa saya. Memandangkan dia nda mau lapor diri sama saya, saya mesti mau pigi awas dia sendiri.

Sampai ja di school, saya tau ada yang nda ngam. Saya memang jarang pigi school, tapi saya masih boleh feel benda-benda macam begini ni. Ketara betul dia kena buli, entah kenapa. Saya masih lagi marah sama dia pasal kelmarin, tapi sebagai tunang dia, saya mesti mau buat sesuatu pasal ni. Lagipun itu samseng semua ingat dorang tu siapa, hah? Dia makhluk saya mah! Tiada siapa-siapa yang boleh aniaya ini makhluk kecuali saya ja!

Rupanya ada khabar angin pula yang tersebar pasal dia sama si Pepe. Mustahil. Manalah si Pepe mau suka sama dia tu! Tapi saya tetap juga jengkel. Kenapa si Pepe intim betul sama dia? Si Pepe nda pun bagitau yang dia sudah balik dari France, tapi tau-tau, si Pepe selalu lepak sama si makhluk tu. Si Pepe best friend saya mah. Patut dia yang paling rapat sama saya! Saya mesti terus mau awas si makhluk tu sebelum dia rampas best friend saya!

Itu khabar angin bangang nda dapat dielakkan. Satu cara ja mau tangkis balik tu khabar angin. Saya mesti mau reka topik hangat lain untuk kasi alih perhatian orang. Lagipun, tidak adil kalau dia rapat betul sama Pepe saya... lepas tu tiba-tiba saya dapat idea. Apa cara lagi yang lebih bagus untuk kasi clear itu khabar angin pasal dia sama si Pepe selain saya kiss dia, kan? KANNN?!

Tapi otak saya nda dapat kontrol badan saya lepas saya kiss dia. Sebenarnya saya tiada niat bah mau kiss dia betul-betul, saya cuma pura-pura baitu, tapi... it just happened. Dan bibir saya sikit lagi... bertindak balas? Otak, apa sudah jadi sama si Badan ni?

LITTLE SECRET (COMPLETED)Where stories live. Discover now