#23

939 88 3
                                    

ANDRE'S P.O.V (Part I):


SAYA boleh dengar bunyi nafas dia yang halus di sebelah saya. Dekat betul dia sama saya...

Macam baru ja saya terdengar dia berdengkur... ha, macam kucinglah dia ni. Terpaksa saya tahan ketawa. Dia nda tau yang kuat betul dia bikin bunyi pelik bila sedang tidur.

Saya pusing, baring mengiring menghadap dia. Ini perempuan arrr... dia bilang dia mau terus cerita-cerita sama saya sampai saya tertidur, tau-tau dia pula yang K.O duluan. Saya mengeluh.

Saya tau gelap, jadi takut saya mau buka mata. Tapi entah kenapa, setiap kali saya rasa dia ada di sebelah saya, terus saya rasa relaks dan selamat ni. Macam semua di dunia ni okey ja. Macam tiada yang boleh kecundang selagi dia ada di sini sama saya. Dan suara dia betul-betul macam sedatif ni.

Dengan mata masih tutup, sedar nda sedar saya kasi serasi nafas saya sama nafas dia, lepas tu tiba-tiba saya stop dan nafas saya menyangkut di tekak. Apa bah saya buat ni? Sejak bila dia diam-diam pukau saya ni? Saya pun nda tau bila semua ni start... atau macam mana... tapi macam saya terbiasa betul sudah sama dia ni...

Saya tau juga dulu bukan macam ni... I mean, bukan saya suka dia pun waktu kami mula-mula jumpa... terkekeh-kekeh saya bila teringat balik pertemuan pertama kami...

–FLASHBACK–

PAGI tu, subuh-subuh lagi saya lari dari rumah lepas dapat tau yang si beliau plan mau paksa saya jumpa sama salah satu lagi calon menantu pilihan dia sendiri. Tapi bagi saya dorang tu cuma puppet, senang-senang ja ikut jari telunjuk orang dan kena kontrol. Seluruh hidup dorang sudah kena plan oleh parents dorang. Lagipun, semua dorang tu sama ja bagi saya. Semua pun bikin bosan dan nda menarik ni.

Si Pepe masih lagi di France, jadi saya nda boleh pigi rumah dia. Satu-satunya tempat yang tinggal cuma school. Saya tau lari bukan satu jalan penyelesaian dan last-last terpaksa juga saya mau pulang pigi rumah, tapi at least saya nda payah susah-susah mau jumpa salah satu dari tu puppet semua.

Lepas rest-rest di bawah pokok, saya decide mau pigi tempat lain sebab saya tau nda lama lagi student-student yang lain mau sampai sudah pigi school dan saya nda mau kena jumpa.

Time-time saya berjalan, saya dengar ada orang panggil saya. Alamak, no... itu salah satu dari dorang tu... itu benda.... makhluk yang kena bilang "perempuan".

Wajib. Mengelak. Mungkin dia cuba mau bubut saya kali ni macam semua tu makhluk-makhluk lain dari dia punya spesies. Mungkin kalau saya kasi abai ja, last-last berambus juga ni makhluk ni...

Makin laju lagi saya berjalan nda mau pusing belakang tengok, tapi ndalah bah dia pandai stop mau bubut saya. Lepas bergaduh sama dia pasal itu phone bodoh, last-last dia sepak saya masuk pigi dalam tasik. Saya mimpi kaini sekarang? Itu ja penjelasan logik untuk apa yang baru ja happen tadi. Berani dia buat macam ni sama waris Bjorn-Fitzgerald! Dia panggil saya bebal lagi tu. Dia nda taukah saya ni siapa?! Ini makhluk-makhluk semua biasanya kerumun saya ni. Mana ada dorang mau sepak saya! Itu mustahil tu! Dia saturang ja dari spesies dia yang pernah buat macam ni... tapi bukan pula saya marah, saya rasa... berminat pula.

Last-last saya pulang rumah, tapi saya nda boleh stop fikir pasal itu makhluk tu. Malam tu, si beliau panggil saya pigi bilik dia. Kali dia mau lecture saya sebab mengelak dari tu meeting sama puppet pilihan dia. Tapi masuk-masuk ja pigi bilik dia, terus saya tau ada yang nda ngam. Ada yang rasa lain betul ni. Masa tulah dia bagi saya hukuman mati. Sama ada saya agree kena kasi jodoh sama puppet pilihan si beliau, ataupun saya sendiri yang mesti mau cari pasangan kahwin satu minggu dari sekarang.

LITTLE SECRET (COMPLETED)Where stories live. Discover now